امیر حاتمی: بیش از ۷۵۰ خانواده از محصولات دفاعی در داخل کشور تولید می‌شود

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش، گفت: امروز بیش از ۷۵۰ خانواده از محصولات دفاعی بدون نیاز به خارج از کشور تولید می‌شود .

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در مراسم هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب و اخراج مستشاران نظامی و قطع دخالت نظام سلطه در امور داخلی کشورمان، نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشورمان در دوران پر فراز و نشیب دفاع مقدس با وجود تحریم‌های ظالمانه نظامی دو بلوک شرق و غرب توانست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و همت ملت ایران در مقابل ماشین نظامی تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق و حامیان جهانی‌اش ایستادگی و مقاومت کند.

وی با بیان اینکه پس از دوران جنگ تحمیلی، فصل نوینی در حوزه رشد و بالندگی دفاعی کشور گشوده شد، تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب با وجود ادعای حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و بلوک غرب و درآمدهای سرشار نفتی تنها قادر به تولید حدود ۳۰ خانواده از محصولات دفاعی بود. به برکت روح خودباوری و هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب، امروز در کشور بیش از ۷۵۰ خانواده از محصولات دفاعی بدون نیاز به خارج از کشور تولید می‌شود.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش با تشریح چهار دهه تحریم‌های ظالمانه علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ایران اسلامی توانست با تکیه بر مدیریت جهادی و انقلابی در تمامی حوزه‌های دفاعی، ‌ نظیر حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، راداری، پدافندی و غیره به دستاوردها و پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در لبه فناوری‌های روز دنیا دست یابد.

سرتیپ حاتمی یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین حوزه‌های پیشرفت تسلیحاتی ایران اسلامی را توان موشکی دانست و افزود: دانشمندان جوان ایرانی توانسته‌اند برخلاف میل نظام سلطه، طیف گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک و کروز را برای مقابله با هرگونه تهدید، تولید و در اختیار رزمندگان مدافع امنیت قرار دهند.

وی نمونه‌ای از قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در منطقه عین‌الاسد و عناصر ضد انقلاب وابسته به استکبار برشمرد و افزود: نیروهای مسلح توانستند پس از جنایت بزرگ ارتش تروریست آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سپهبد قاسم سلیمانی در اقدامی برق‌آسا و شجاعانه با چندین فروند موشک نقطه‌زن، هیمنه پوشالی آمریکایی‌ها را در منطقه و جهان فرو بریزند و پایگاه نظامی آنان را بر سرشان ویران کنند.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش توانمندی کشور در ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) توسط نیروهای مسلح را خیره‌کننده دانست و افزود: دست‌یابی به انواع پهپادهای رزمی، بمب افکن، رهگیر، شناسایی، مراقبتی، جنگالی و انتحاری ایران را در حوزه پهپادی جزو پنج قدرت برتر جهان قرار داده و می‌تواند دست برتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نبردها و تهدیدات احتمالی پیش رو باشد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به واسطه مجاورت با دریا و داشتن مرزهای دریایی طولانی ناگزیر از پرداختن به توسعه دریا و امنیت و سیادت دریایی است، تصریح کرد: بنا بر اظهار نظر مراجع معتبر دریایی، جمهوری اسلامی ایران توانسته با الحاق انواع ناوشکن‌های بومی و تجهیز سپر دفاعی خود به شناورهای تندرو تهاجمی مجهز به سامانه‌های دفاعی متنوع، انواع مهمات، مین‌های دریایی و موشک‌ها و همچنین به‌کارگیری زیردریایی‌های مدرن ساخت داخل، به یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه در عرصه دریا تبدیل شود.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: تجربه تلخ بمباران شهرها و شهادت مردم مظلوم غیرنظامی کشورمان، متخصصان ایرانی را واداشت تا برای ضعف پدافندی کشور در دوران جنگ تحمیلی چاره اندیشی کنند. ایران اسلامی جزو معدود کشورهایی است که با اتکا به توانمندی‌های داخلی، پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی را طراحی و تولید کرده و امروز نیروی پدافند هوایی ارتش با بهره‌گیری از این سامانه‌های پدافندی می‌تواند به‌راحتی از آسمان کشور حراست کند.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح تاکید کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی دارای موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک خاص در منطقه غرب آسیا است، بدخواهان و زورگویان مستکبر عالم همواره به دنبال وابسته کردن و به تاراج بردن منافع ملی کشورمان بوده‌اند. امروز ملت بزرگ ایران برای نخستین بار در تاریخ خود، در مقابل زیاده خواهان و بدخواهان ایستاده وهرگز در برابر جنگ سخت، نرم و عملیات روانی و جنگ شناختی دشمن مرعوب نشده و به هیچ عنوان حاضر به خدشه‌دار شدن منافع ملی، تمامیت ارضی و آرمان استقلال‌خواهی خود نخواهند شد.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز و تحسین‌برانگیز رزمایش ذوالفقار ارتش طی روزهای اخیر گفت: مهمترین راهبرد نظام اسلامی از منظر اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، قوی شدن است و صیانت از نعمت و موهبت استقلال‌خواهی و عدم وابستگی به استکبار جهانی در تمامی ابعاد و مولفه‌های قدرت است که امروز این مسیر نورانی در نیروهای مسلح ایران اسلامی به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال طی شدن است.

در پایان این مراسم امیر سرتیپ حاتمی از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) بازدید کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 1
    تا زمانی که مواد اولیه از خارج میارید و ارز زیاد ا زکشور بره فایده نداره باید صفر تا صد در داخل تولید بشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 1
    صادرات نظامی ترکیه رسیده به بیست میلیارد دلار تقریبا سه برابر بودجه نظامی ما...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس