قالیباف

رئیس مجلس گفت: فرایند پیگیری قضائی پرونده حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در جریان است و امیدواریم دادخواهی خانواده‌های آنان به نحو مقتضی و در چارچوب قانون اجابت شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در نطق پیش در دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مصیبت حادثه سقوط اندوه‌بار هواپیمای مسافربری اوکراینی و جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان که عموماً از جوانان نخبه و آینده ساز کشور بودند، همچنان مثل روز اول بر سینه ما و آحاد ملت شریف ایران سنگینی می‌کند.

وی بیان کرد: بار دیگر درد و اندوه فقدان این عزیزان را به خانواده‌های آنان از صمیم قلب تسلیت می گویم و همدردی عمیق خود را با آنان ابراز می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امید است با پایان یافتن فرایند پیگیری قضائی پرونده این حادثه که بر اساس سفارش‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب، با همکاری دستگاه‌های مسئول و مرتبط و حضور خانواده‌های جان‌باختگان و نمایندگان آنها در جریان است، دادخواهی خانواده‌های شهدای این حادثه در چارچوب قانون و به نحو مقتضی اجابت شود.

قالیباف ادامه داد: همچنین لازم است تاکید کنم اهانت نشریه فرانسوی به رهبر انقلاب نتیجه نبود منطق و نشانه عصبانیت جبهه غرب از شکست پروژه اغتشاشات ۱۴۰۱ است.

وی متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، بین المللی، رسانه‌ای و امنیتی خود را به کار گرفتند و عمود خیمه این کشور یعنی رهبری حکیم و محبوب انقلاب را مورد هدف حملات ناجوانمردانه خود قرار دادند، اما مردم نجیب و شریف ایران علی رغم کمبودها و گله‌ها از شرایط اقتصادی، به تعبیر شهید سلیمانی از حرم جمهوری اسلامی حراست کردند و نقشه دشمنان کشورشان را نقش بر آب کردند و حال که از این پروژه خود شکست خوردند، از روی استیصال به توهین‌های سخیف روی آوردند اما روشن است که این قبیل اقدامات عزم مردم ایران را برای حرکت به سمت استقلال و پیشرفت کشور جزم تر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضروری است وزارت خارجه ایران به اقدامات متقابل خود نسبت به دولت فرانسه با اقتدار ادامه دهد تا همه بفهمند اجازه ندارند به نمادها و باورهای ملی مردم ایران توهین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ارش IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 9
    باید فرانسه ادب شود اونوم با موشک پاریس را بزنیم
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      معلوم از کجا میسوزن که به توهین روی آوردند. یک رهبر تک و تنها یکطرف ایستاده ، کل شیاطین جهان یکطرف . تک نفری تمام توطئه ها را خنثی نموده است و در مقابل آنها ایستاده . باید هم اتیش بگیرند. #من_تک_شما_همه
  • US ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 2
    ریس مجلس بابا یک جو عمل کن فقط عشق سخنرانی داری!!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      کارهم میکنه
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 5
    کاریکاتوریست های ما هم واقعیت های مسئولان فرانسه را به همان زبان خودشان نشان دهند چرا که اینها اهل منطق نیستند
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 1
    اگر دولت حمایت قلبی قشر مذهبی را از دست بدهد در بحران های آینده چاره ای جز امتیاز دهی فراوان به خارجی ها و تسلیم در برابر اوامر آنها نخواهد داشت.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    حرف و بحثی نیست
  • سید فروزان CH ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    بهتر است ضروری بداند مجلس دست پژو و رنو و سیتروئن را از بازار خودرو ایران قطع کند ، جواب این روزنامه با خود ملت.
  • فرهنگی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    باید به مکرون ملعون گفت: حرکت واقدام رسانه های فرانسوی درجهت سیاست‌های دولت ... نه تنها هنرو آزادی نیست بلکه تابعی و دستوری است هرگاه قلمفرسایی رسانه ها ی فرانسه برخلاف سیاست های دولت فرانسه ودر راستا وحمایت مردم مظلوم‌ ...بطور مثال جلیقه زردها و.... بود و اینگونه حمایت شد آنوقت نمایانگرآزادی مطبوعات درفرانسه محسوب می گردد.رسانه های ایران نیز می توانند به احتساب آزادی صدها برابر بدتر از اینها را نسبت به رجال فرانسوی و.... انتشار دهند اینگونه دهن کجی ها به اشخاص و اعتقادات کشورهای دیگر ... که لازمه ی احترام ‌و رعایت دولت‌های نسبت به یگدیگر است که آمریکاو اروپا بیشتر از همه مدعی آن هستند‌دخالت استعمار واستثمار گرانه درکشورهای دیگر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس