رهنورد

تاکر کارلسون، مجری شبکه‌ی فاکس نیوز، پرسش از مرگ بابیت را این‌گونه مطرح کرده است که «آیا ماموران فدرال ناشناس اینک اجازه دارند زنان غیرمسلح معترض به حکومت را بکشند؟»

به گزارش سرویس جهان مشرق، «فابیون جوسپه کارلو کریسیو»، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر آلترناتیو ایتالیایی، در مقاله‌ای برای پایگاه خبری «Gospa news»(۶ ژانویه) به کمپین تبلیغاتی رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران در موضوع اعدام مجیدرضا رهنورد، واکنش نشان داد.

مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌ها منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.

از قتل «اشلی بابیت» غیرمسلح تا اعدام مجیدرضا رهنورد/ نگاهی به کارزار آمریکایی «مجرم‌انگاری» از حکومت ایران +عکس

عدالت واقعی کجاست؟

در ایالات متحده دموکراتیک که در آن یک پلیس می تواند بدون تبعات، یک سرباز کهنه‌کار نیروی هوایی را بکشد که اشتباه کرد و دقیقا دو سال پیش، برای اعتراض به تقلب آشکار در انتخابات کاخ سفید وارد کاپیتول هیل(مقر کنگره) شد؟

از قتل «اشلی بابیت» غیرمسلح تا اعدام مجیدرضا رهنورد/ نگاهی به کارزار آمریکایی «مجرم‌انگاری» از حکومت ایران +عکس

یا مرد آشوبگری که در جریان ناآرامی‌های ایران دو نیروی امنیتی را به قتل رساند اما در همان لحظه کشته نشد. او را محاکمه کردند و سپس به اعدام با طناب دار محکوم شد؟

از قتل «اشلی بابیت» غیرمسلح تا اعدام مجیدرضا رهنورد/ نگاهی به کارزار آمریکایی «مجرم‌انگاری» از حکومت ایران +عکس

این‌ها، داستان غم انگیز اشلی بابیت، ۳۵ ساله، کهنه سرباز نیروی هوایی است که تنها «گناه» او این بود که حامی سرسخت نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود و داستان پایان تراژیک «مجیدرضا رهنورد» جوان ۲۳ ساله ایرانی.

«مجیدرضا رهنورد» به اتهام کشتن دو تن از نیروهای شبه نظامی بسیج و مجروح کردن چهار تن دیگر، توسط دادگاهی در شهر مشهد، به اعدام محکوم شد. گاردین نوشت:

«بسیج، وابسته به سپاه مخوف کشور، در خط مقدم سرکوب دولتی بوده است.»

این روزنامه می افزاید:

«نگرانی‌ها از این که ایران در حال آماده شدن برای اعدام ده ها معترض دیگر است، پس از این‌که مقامات یک مرد ۲۳ ساله را در یک قتل در ملاء عام از جرثقیل به دار آویختند، در حال افزایش است.»

پس یعنی یک اغتشاشگر می تواند پلیس کشورش را بکشد؟

از قتل «اشلی بابیت» غیرمسلح تا اعدام مجیدرضا رهنورد/ نگاهی به کارزار آمریکایی «مجرم‌انگاری» از حکومت ایران +عکس

راستی عاقبت مهاجم اسلام‌گرای تندرو در پل لندن(عثمان خان) چه شد؟

اشلی، کهنه سرباز آمریکایی برای حمایت از ظن ادعایی اما موجّه در مورد تقلب در رای‌گیری در مهمترین دموکراسی غربی به تظاهرات رفت. او با وجود اینکه غیرمسلح بود، به طرز وحشیانه‌ای با گلوله کشته شد.

قبل از آموزش قوانین دموکراتیک به کشورهای دیگر، ایالات متحده باید آن‌ها را در روح خود بیاموزد.

پیش از صدور دموکراسی با جنگ‌های خونین مانند سوریه و اوکراین، میراث (دمکراتیک) واشنگتن باید بتواند سوابق یک آشوبگر یا مجرم خرده‌پا مانند جورج فلوید را قبل از کشتن او، پردازش کند.

در غیر این صورت، دولت دموکراتیک ایالات متحده بدتر از جمهوری بنیادگرای اسلامی است که در آن قاتل دو پلیس حق محاکمه (حتی مشروط) قبل از مرگ را دارد.

ایران کشوری است که توسط یک حکومت دینی بنیادگرا اداره می شود. هر کسی که بخواهد در آن زندگی کند یا به آن‌جا برود، این را می داند. همانطور که می داند رژیم های نظامی خطرناکی در تایلند، میانمار و بسیاری از کشورهای آفریقایی وجود دارند.

سیاست ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر مجرم‌انگاری دولت تهران که سعی می کند قوانین خود را حفظ کند، در حالی که در بسیاری از کشورهای سرخ جهان(میانمار، چین، تایلند و...) کودکان، راهبه ها و کشیش ها بی دلیل کشته می شوند، واقعاً کثیف است.

{این استاندارد دوگانه}شاید به این دلیل است که آن دولت‌ها یا تروریست های داعشی در کشورهایی چون لیبی و سوریه، دوستان ناتو هستند{که صدایی نسبت به جنایت‌هایشان از دولت‌های غربی بلند نمی شود}؟

شاید{این استاندارد دوگانه}به این دلیل باشد که در ایران نیز توطئه‌ای مشابه آنچه قبلا در لبنان و عراق توسط سازمان‌های به اصطلاح مردم‌نهاد غربی برای آزادی و صلح انجام شد، وجود دارد، که برای اعتراض از کوکتل مولوتف استفاده می شود؟

این سوالات، صرفا مواد تحلیل ژئوپلیتیکی برای یک مقاله خوب است.

اما داستان مرگ اشلی بابیت، داستان واقعی از دست رفتن یک زندگی، بدون پاسخی منصفانه است…

از قتل «اشلی بابیت» غیرمسلح تا اعدام مجیدرضا رهنورد/ نگاهی به کارزار آمریکایی «مجرم‌انگاری» از حکومت ایران +عکس

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات در مورد مرگ اشلی بابیت را تعطیل کرد. دفتر دادستانی ناحیه کلمبیا(واشینگتن) در ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دفتر و بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری ایالات متحده اتهامات جنایی را علیه افسر پلیس کنگره ایالات متحده که در تیراندازی مرگبار به اشلی بابیت ۳۵ ساله دخیل بود، پیگیری نخواهد کرد:

"دفتر دادستانی ایالات متحده در بخش فساد دولتی و حقوق مدنی در ناحیه کلمبیا و بخش حقوق مدنی، به همراه بخش امور داخلی اداره پلیس کلانشهر (IAD)، تحقیقات کاملی در مورد تیراندازی خانم بابیت انجام دادند. مقامات فیلم های ویدئویی منتشر شده در رسانه های اجتماعی، اظهارات افسر درگیر و دیگر افسران و شاهدان حوادث، شواهد فیزیکی از صحنه تیراندازی و نتایج کالبد شکافی را بررسی کردند. بر اساس آن تحقیقات، مقامات دریافتند که شواهد کافی برای حمایت از تعقیب کیفری افسر پلیس وجود ندارد. مقامات IAD امروز به نماینده خانواده خانم بابیت از این تصمیم اطلاع دادند. "

این بیانیه اضافه کرد:

«تحقیق هیچ مدرکی را، فراتر از یک شک منطقی صرف، نشان نداده که ثابت کند که افسر مربوطه عمداً کد ۱۸ U.S.C. § ۲۴۲ را نقض کرده است ... به طور خاص، تحقیقات هیچ مدرکی را نشان نداد که ثابت کند، در زمانی که افسر یک گلوله به سمت خانم بابیت شلیک کرد، به طور منطقی به این نتیجه نرسیده بود که لازم است این کار را برای دفاع از خود یا دفاع از اعضای کنگره و دیگرانی که در حال خارج شدن از کنگره بودند، انجام دهد. دادستانی ایالات متحده و وزارت دادگستری ایالات متحده با اذعان به از دست رفتن غم‌انگیز جان مقتول و ابراز تسلیت به خانواده‌ی خانم بابیت، تحقیقات در مورد این موضوع را مختومه کرد. "

از قتل «اشلی بابیت» غیرمسلح تا اعدام مجیدرضا رهنورد/ نگاهی به کارزار آمریکایی «مجرم‌انگاری» از حکومت ایران +عکس
پیکر تیرخورده‌ی اشلی بابیت در آخرین لحظات قبل از مرگ

برعکس قوانین ایران، دموکراتیک‌های آمریکایی، قبل از کشتن فرصت محاکمه نمی دهند…

{نتیجه این که}ناگهان تیری در رفت... همان‌طور که در مورد جان اف کندی یا آبراهام لینکلن هم صرفا تیری به طور ناگهانی در رفت!

پایگاه خبری Lawfare در این زمینه گزارش داد:

"تحقیقات رسمی در مورد تیراندازی مرگبار به اشلی بابیت توسط ستوان مایکل بیرد، عضو پلیس کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به پایان رسید. وزارت دادگستری در ماه آوریل اعلام کرد که به دنبال اتهامات جنایی نخواهد بود و پلیس کاپیتول نیز اعلام کرده است که اقدامات بیرد "قانونی و در چارچوب خط‌مشی این اداره" بوده است. خانواده بابیت یک دادخواست «مرگ غلط» تنظیم کرده اند، و بیرد اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته و برای مصاحبه با اخبار شبانگاهی NBC روبه‌روی دوربین قرار گرفته است. "

با این حال، بحث آن در افکار عمومی ادامه دارد و در این زمینه، تیراندازی به اشلی بابیت به طور خاص، بحث برانگیز شده است. این جنجال به خودی خود آشناست -نحوه رفتار پلیس و قتل‌های صورت‌گرفته توسط پلیس از تابستان ۲۰۱۴ و به ویژه تابستان ۲۰۲۰ مورد توجه عمومی قرار گرفته است - اما واکنش عمومی به این تیراندازی خاص به شیوه‌ای منحصربه‌فرد بروز یافته است.

بسیاری از صاحب نظران و مفسران راستگرا، با بزرگداشت خانم بابیت، که شنلی منقوش به تصویر نامزد شکست‌خورده و بدون هیچ اسلحه‌ای وارد ساختمان کنگره شد، مخالفت خود را نسبت به این موضع پلیس و وزارت دادگستری نشان دادند. به عنوان مثال، تاکر کارلسون، مجری شبکه‌ی فاکس نیوز، پرسش از مرگ بابیت را این‌گونه مطرح کرده است که «آیا ماموران فدرال ناشناس اینک اجازه دارند زنان غیرمسلح معترض به حکومت را بکشند؟»، و حتی انتقاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از این قتل به عنوان یک «ترور» را تکرار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نشاط IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    10 5
    کو گوش شنوا؟ از خودی و غیر خودی که این مطالب رو بپذیره؟ حقیقت، تلخه، تلخ. البته به زعم کسایی که حقیقت رو فقط بر اساس منافع خودشون تعریف می کنن.
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      11 6
      حقیقت تلخه که یه نفر کشته میشه ولی واقعیت اینه که دواعش وطنی و تخریب گران فحاش و فاسد باید نابود بشن تا امنیت مردم خدشه دار نشه، مثل اختلاسگران.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      4 5
      دیدن قیافه رهنورد کفاره داره
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 2
      ۲۳:۲۹ -قیافه تو چطور مشرق جان؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    11 4
    رژیم آمریکا با رسانه فساد دائم الخمری هفت تیرکشی را ترویج می کند و با بودجه و فروش آزاد این وسایل تخدیر کننده اسباب نابودی فراهم می کند. ابداً جمهوری اسلامی و برادرانش و حبهه مقاومت که ایران اسلامی بهترین شهدایش را برای این عفیفان و دینداران همه ادیان و ملیت ها فدا کرده است هرگز اجازه جولان و زیست بیشتر حرامزاده های ضد هم و فاسدان بین المللی را نخواهد داد.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      7 2
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!!
  • علی افصحی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    4 3
    مقاله قابل دفاعی است منهای آن که از نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران عزیز دیدگاه متناسب با رسانه های غرب وحشی را دارد، چرا که شاید نویسنده سفری به ایران نداشته است. بله چگونه است رسانه های غرب وحشی از قاتلان نیروهای حافظ امنیّت ایران اسلامی، قهرمان تراشی می کنند؟ آیا همه رؤسای غرب وحشی متّفق القول نیستند که نسبت به حمله به مأموران باید شدّت عمل به خرج داد؟ به ویژه این که مأمور را به قتل هم برسانند! مگر بین مأمور غرب وحشی و ایران اسلامی در حفظ نظم و جلوگیری از تخریب اماکن و ایجاد رعب و وحشت تفاوتی هست؟ قطعاً اگر بر مدار انصاف باشند تفاوتی نباید ببینند امّا چون انصاف در قاموس غرب وحشی و شیطان بزرگ امر مفقودی است، لذاست که مأموران خود را محقّ در قتل افراد بی سلاح می دانند امّا قاتل مسلّح مهاجم به مأمور ایرانی را معاف از هر مجازاتی می دانند. و ما در جواب می گوییم لعنت بر غرب وحشی و غربگرایان مشوّق وحشی گری و مدافع اراذل و اوباش قاتل و جانی.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    5 6
    چرا جامعه به این روز افتاده که جوون مردم بیاد این کارو بکنه این نتیجه حکمرانی غلطه
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 1
      ۱۷:۲۱ البته بله برا امثال آدمهایی که همه چیز را به حکمرانی ربط میدهند و می فرمایند لنگش کن، این را هم بگم همین آدم همین مطلب را اگر برای قبله آمالش غرب بگی حرف دیگه ای میزند و کلا حکمرانی را مبرا میداند و به خانواده ربطش میدهند!!!
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 1
      دقيقاً دوست عزيز ،
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      اینا م محصول دنباله روی ازتفکردینی نیستن
  • ارش IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    6 3
    این جانی اگر می بود به هیچ کس رحم نمی کرد. اون از علی کریمی و سفارت انگلیس و فرانسه و آلمان دستور می گرفت و باید علی کریمی و دایی هم محاکمه شوند و هم سفارت این کشورها بسته شده و سفیر آنها نیز محاکمه شوند.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    4 3
    من بخشی از این متن رو خوندم و فکر می کنم همین قدر برای فهمیدن اصل ماجرا کافی باشه. در تمام این متن یک سؤال پیش میاد: چرا با وجود این تحلیل ها که اغلب نویسنده های آن ایرانی نیستند باز هم عدّه ای در برابر فهمیدن، مقاومت می کنند؟ این فرد که روزنامه نگار نظام و جمهوری اسلامی نیست. چرا سعی نمی کنند بفهمند؟؟ چرا باید خانواده های شهدا به خاطر نفهمیدن یک عدّه، عزادار عزیزشان شوند؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    3 2
    باید قانونی تصویب شود افرادی که «نه به اعدام قاتل محارب» می گویند هر موقع خودش یا خانواده اش توسط یک اغتشاشگر کشته شد قاتل اعدام نشود. اعدام قاتل فقط برای افرادی باشد که موافق اعدام محارب و قاتل هستند مثلاً اگر خانواده علی دایی، علی کریمی، مهدی طارمی، مهران مدیری و سایر سلبریتی های فریب خورده کشته شدند با توجّه به مواضع ضدّ اعدام سلبریتی ها، قاتل آنها اعدام نشود.
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 1
      کسانی که از قصاص قاتلا غمگین هستند یاخودشون جرم قاتل رو گردن بگیرن، باید همین بلا ر وقانون، سرِ خودشون بیاره.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    7 1
    جالب این جاست که با پررویی ادعا میکنند اغتشاشات مسالمت آمیز هست
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 4
    اخراج گسترده شیعیان ایران، از سرزمین های اینترنت،
  • یزدان IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    6 6
    تو هم تو این ظلمها شریکی مشرق
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      3 4
      تو هم شریک اون اغتشاشو های جنایتکار در قتل هستی!!!
    • علی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 3
      پاسخ پیام 19:51 ؛ تو هم تو خون های ریخته شده شریکی اگه متوجه منظورتون شده باشم که حق کشتن رو برای امثال رهنورد قائل هستین!
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 2
      پاسخ پیام 19:51 ؛ بدجوری بهت برخورد؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 1
    یعنی مجوز اعدام های شما قتل اشلی و فلویدو.... است!؟ قانون و دین خودمان را رعایت کنید، کاری به کفار نداشته باشید. (فقط اگر توانستید که قانون، عدالت و دین را رعایت کنید،کافیه) حتی می خواد تمام دنیا مخالف باشند، مردم می فهمند حق با کیست.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      4 1
      ۱۹:۵۵ یعنی فهمیدنِ این مطلب خیلی سخته که غرب وحشی یک نفر خانم غیر مسلح را می‌کشه و ککشم نمی گزه ولی برای اعدام یک قاتل که چند نفر را کشته و چند نفر دیگر را زخمی کرده اشک تمساح می‌ریزه؟!!!! البته نخواهی متوجه بشی، نمیشی، پس راحت باش و هر چی خواستی غرغره کن!!!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      هیچ کشوری در دنیا مثل ایران نیست . ایران یک نمونه تستثنا هست و نمیشه به راحتی مفایسه انجام داد .
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 1
    قلمهای مشرقی
  • راد IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 2
    با اعترافات جوانان را محکوم و اعدام می کنید
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    نحوه نگاه و تحلیل اینمقاله ایراد داره
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    نویسنده پراکنده گویی کرده . موصوعاتی که زمینه های متفاوت داره رو با هم مقایسه کرده ‌، اینجوری نمیشه عدالت در نظر رو رعایت کرد . مثلا ایشون تمام اطلاعات امریکا رو در دست داره ، هم از نطر زمانی فرصت ارسال اطلاعات هست و هم از نطر ازادی بیان . ولی در ایرتن ممکنه اطلاعات واقعی و درست هیچ وقت در دسترس قرار نگیره . در این حالت ، چیطور میشه مقایسه کرد . مثلا در حکم اصلی و تمام کننده حیات در اتفاقات اخیر که محاربه هست ، چه لخواهیم جه نخواهیم ، صتحب نطرانی هستنو که قبول ندارند . نویسنده از راه دور و با اطلاعات کم نطر داده
    • DE ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 0
      نویسنده این کامنت پراکنده گویی کرده با اینکه خیلی سعی کرده خودش را بیطرف جلوه بده و لی وقتی روی دور افتاده و موتورش گرم شده از سطر دوم لو داده که نوکر امریکاست. آخه بیسواد امریکا اگر میخواست اطلاعات درست به مردمش بده که بایستی میگفت فقط ۳ تا رییس جمبور امریکا طبق آمار بیش از ۱۱ میلیون نفر انسان را فقط کشته اند . جنایات داعش در مقابل جنایات امریکا و غرب مانند پشه در مقابل دایناسور هم نیست. ابر جنایتکارهای وحشی بربر شدند طرفدار حقوق بشر و آزادی
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 1
    مثلا نویسنده نمیدونه حکم اعدام در کشته شدن پلیس ایران بر اساس محاربه صادر شده نه حتی قصاص ،هر چند که همین قصاص هم یک حکم شرعی هست و نویسنده کلا نمیدونه چی به چیه اینجا . و این محاربه خودش همین الان وجود دارن صاحبنطرانی که ایراد بهش دادن .بعد طرف از یک دنیای دیگه ، و ده هزار کیلومتر اونطرفتر ، برای اتفاق یک هفته قبل نطر قطعی میده ‌
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 1
    سزای جنایتکاران اغتشاشگر ،که با وحشی گری موجب رعب و وحشت مردم شدند فقط اعدام است
  • ژینا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 1
    بارها فیلم دزدی از علی دایی و دختر محراب قاسم خانی رو دیدم و هرگز به جواب این سوالم نرسیدم که چه فرقی ست میان خون شهدای عزیزمان و جان خانواده ی این سلبریتی ها که برای قاتلان شهدا ,کمپین نه به اعدام راه می افته ولی برای دلهره و نگرانی فرزندان این سلبریتیها درخواست اشد مجازات میشه?!?! این تبعیض و چرخش ناگهانی از کجا آب می خوره?
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 2
      از جایی که پول بیشتر برسه دستور همون رو اجرا می کنن .. سه لیتریا میگن مردم ایران فدای خانواده من نگاه به شر ووری که میگن نکن اونم برای پر کردن جیبشون وگرفتن ویزاس
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    دشمن در این اغتشاشات نقشه عالی و بی نقصی طراحی و اجرا کرد. اما در محاسبه اشتباه کردند. دشمن ابتدا امثال رهنوردها را می سازد سپس با برنامه ریزی و هدایت رسانه ای وادارش میکند نیروی امنیتی را بکشد. سپس محاکمه و اعدام میشود. تا اینجا چند ایرانی کشته شده؟ ولی خون از دماغ دشمن نیامده. بنابراین نباید به این مقالات دلخوش کرد. جریان سازی لازمه. قبل از تقابل کف خیابان. باید هزینه این اقدام دشمن را بالا برد. شاید شعار نویسی روی دیوار سفارت اقدامی مسخره فرض شود. ولی اقدامی تحسین برانگیزه. می توانیم ما هم مثل دشمن به جریانهای مخالف آنها خط بدهیم و آنها را به کف خیابان بیاوریم و از این دیت کارها...
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    اینها که آدم میکشن باید اعدام بشن وگرنه افراد بی گناه زیادتری میکشن.
  • ایرانی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    3 0
    کاش در کنار برخورد عجولانه خود با جوانان فریب خورده عوامل ایجاد شرایط موجود کشور را هم محاکمه واعدام می کردید
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    بعضی مواقع تصمیمات انسان ها مستحق مجازات سخت است مانند قصاص
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    کاملن استدلال و مقایسه درستی است. هر ناظر آگاه و منصفی نیز به درستی تطبیق فوق اذعان دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس