حمله ویروسی، عامل اصلی بی‌حالی پلنگ باغ وحش مشهد

سرپرست تیم درمان ارس پلنگ بیمار باغ وحش مشهد گفت: حمله ویروسی به سلول‌های مغزی و عفونت ایجاد شده عامل اصلی بی‌حالی تنها پلنگ باغ وحش مشهد است.

به گزارش مشرق، دکتر جواد خوش‌نگاه با اشاره به اینکه «ارس» هم اکنون در آغاز سن پیری است و انتظارات از شرایط این حیوان ارزشمند باید منطقی باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری ارس کنترل شده است و در ببرهای بنگال و شیرهای آفریقایی طی سالهای اخیر شیوع بیماری مشابه بیماری ارس مشاهده شده است که خوشبختانه به دلیل تشخیص صحیح بیماری عصبی این پلنگ در سال ۱۳۹۷ و تجویز درست دارو و همچنین شرایط خوب نگهداری و محیط، شاهد ادامه حیات ارس هستیم.

سرپرست تیم درمان ارس پلنگ بیمار باغ وحش مشهد با اشاره به اینکه در حالت خوش‌بینانه پلنگ در طبیعت به صورت میانگین ۱۵ سال عمر می‌کند، ابراز کرد: اعتقاد داریم ارس که وارد سن ۱۱ سالگی شده میزبانی خوبی در بیماری داشته و مقاومت بدنی بالایی دارد البته نمی‌توان به صورت علمی پیش بینی کرد که این پلنگ تا چند سال عمر می‌کند.

وی اذعان کرد: حمله ویروسی به سلول‌های مغزی و عفونت ایجاد شده، عامل اصلی بیحالی «ارس»، تنها پلنگ باغ وحش مشهد در کنار بیماری عصبی قدیمی این گونه ارزشمند است.

وی ادامه داد: طی یک دوره یک تا ۶ ماهه دوباره پس از مصرف داروهای آنتی بیوتیک و تداوم داروهای قبلی با انجام آزمایشات روند بیماری را کنترل می‌کنیم.

گفتنی است؛ «ارس» از حدود ۱۰ روز پیش دچار بی‌حالی و گوشه‌نشینی بی‌دلیل شده است که با هدف حفظ جان این گونه ارزشمند تلاشها برای نجاتش از بیماری احتمالی با توجه به سابقه تشنج از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    همه عمرش در اسارت سپری شد.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مراقب سوء قصد از هر نوع به پیروز و کلاً یوزپلنگ ها هم باشید. دشمن خیلی کثیف تر از این حرف هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس