نشریه آلمانی: شرق جایگاهِ بین‌المللی غرب را از آن خود کرده است

روزنامه آلمانی یونگه ولت در گزارشی نوشت: افزایش بی سابقه قدرت کشورهای شرقی در برابر آمریکا و اروپا، باعث شده است که کشورهای غربی جایگاه خود را در عرصه بین المللی به آنها واگذار کنند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، روزنامه آلمانی یونگه ولت امروز در گزارشی نوشت: افزایش بی سابقه قدرت کشورهای شرقی در برابر آمریکا و اروپا، باعث شده است که کشورهای غربی جایگاه خود را در عرصه بین المللی به آنها واگذار کنند.

بنابر این گزارش، در سال های اخیر کشورهای شرقی به طور فزاینده ای از سرخم نمودن در برابر غربی ها تمرد کرده و خود به قطبی جدید در عرصه بین المللی تبدیل شده اند.

در این گزارش آمده است: ۲۰۲۲ را می توان سالِ مرگِ تبعیت جهان از غرب نام نهاد، این مساله به ویژه از سوی کشورهای شرقی بیشتر به چشم آمد که از همراهی با تحریم های غرب علیه روسیه خودداری ورزیدند.

بنابراین گزارش، کشورهای شرقی همنوا با دیگر کشورهای جهان به سوی رهایی از سیطره آمریکا و غرب حرکت کرده و گام های مهمی در این راستا برداشته اند.

براین اساس، روند رو به رشد اقتصادی چین، روسیه و هند در شرایطی که واشنگتن و دیگر کشورهای غربی توان اقتصادی گذشته را ندارد، باعث شده استقلال از غرب در جهان به عنوان یک مساله قابل تحقق پیگیری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مستقیم نام آمریکا را نبرده و از اروپا که شامل سرخم نمودن مانند پیروی از دستورات آمریکا در حمایت همه جانبه از اوکراین با توجه به مشکلاتی که در حوزه های اقتصادی و اجتماعی به بار آورده اسم ببره و کلمه غرب را آورده، فکر کنم در آلمان که اخیراً عده ای دستگیر شدند از جمله افرادی هستند که تبعیت از آمریکا را نمی خواهند. احیاناً با این عبارت به اروپا از جمله آلمان پیام می ده که باید با شرق همگام شد اگر می خواهند خود و اقتصادشان نجات یابد.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    خب انتظار داشتند تروریسم غربی پا برجا بمونه. یک مشت انگل برده دار که به هیچ کس رحم نمی کنند.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    حالا مگه این مطلب تو مخ یه مشت غربگدای احمق فرو می ره؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس