اقرار وزیر دفاع اوکراین: ماموریت ناتو را انجام می‌دهیم +فیلم

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی درباره جنگ با روسیه اعلام کرد که کی‌یف در حال اجرای ماموریت «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که کمتر از یک ماه تا یکساله شدن جنگ روسیه و اوکراین باقی مانده است، وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که این کشور در حال اجرای ماموریت ناتو است.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند که وزیر دفاع این کشور درخواست مقامات کی‌یف از غرب برای ارسال تسلیحات را تکرار کرد و خطاب به آنها گفته است که اوکراین در حال اجرای ماموریت ناتو است.

به گزارش راشاتودی، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین به شدت علیه روسیه موضعگیری کرد و خطاب به کشورهای غربی گفت: «امروز، اوکراین دارد با این تهدید می‌پردازد».

او که با شبکه تلویزیونی «تی‌اس‌ان» اوکراین مصاحبه می‌کرد، ادامه داد: «ما (اوکراین) امروز داریم ماموریت ناتو را انجام می‌دهیم بدون ریخته شدن خون آنها، ما خونمان را دادیم در نتیجه ما از آنها انتظار داریم به ما تسلیحات بدهند».

وزیر دفاع اوکراین ادامه داد: «آنها (کشورهای عضو ناتو) مطمئنا متوجه هستند. ما قبلا عادت داشتیم که این را به آنها بگوییم و آنها لبخند می‌زدند. آنها یعنی همتایان من وزرای دفاع (عضو ناتو) در سخنرانی‌هایشان به طور روشن این را می‌گویند که "ما متوجه هستیم که شما در حال حفاظت از همه جهان متمدن و همه غرب هستید، شما سپر واقعی تمدن هستید"».

اقرار این مقام ارشد کی‌یف درباره اجرای «ماموریت ناتو» در شرایطی انجام شده که روسیه طی سالیان متمادی همواره درباره روابط این ائتلاف نظامی غربی با اوکراین هشدار داد و پیوستن این کشور به ناتو را خط قرمز خوانده است.

اظهارات خبرساز الکسی رزنیکوف در حالی مطرح شده که به گفته برخی مقامات مسکو یکی از دلایل آغاز جنگ علیه اوکراین، مقابله روسیه با الحاق این کشور به ناتو بوده است.

ارتش روسیه از ششم فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور نیروی نظامی به اوکراین اعزام کرد و درگیری‌های دو طرف تا به امروز همچنان ادامه دارد.

کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس از آغاز این جنگ، در حال ارائه انواع حمایت‌های نظامی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین هستند و همزمان فشارهای بی سابقه‌ای علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    چه خوب
  • هانا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 6
    راست گفته؛ اگر روسیه اوکراین را اشغال کند اروپا را نیز تصرف می کند.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 5
      روسیه ۴۳ روز فرصت داره در طی زمستان، اوکراین رو تصرف کنه، بعدش ورق برمی گرده.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      هیچم راست نگفتی و نگفته... بیچاره مردم اوکراین با این رهبرهاشون. بیچاره مردم اروپا...
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    12 0
    یکی به این وزیر دفاع دلقک اوکراین بگوید در ایران هم شاه جلادی بود که غرب وحشی خرش کرده و مأموریت ناتو را به دوشش گذاشته بود که آخرالامر آواره کوی برزن شد و حتی آمریکا و هیچ یک از کشورهای غرب وحشی او را نپذیرفته و در آوارگی سَقَط شد.
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      شاه ایران رو انقلاب داخلی از بین برد . همین انقلاب در برابر تهاجم خارجی شکست نخورد . در اوکراین انقلاب داخلیش دور قبل بود که روسبه رو بیرون کرد. بر اساس تطابق تاریخی شما ، در بدترین شرابط ، اوکراین از روسیه متجاوز شکست نمیخوره ، مثل ایران که ازمتجاوز شکست نخورد . پس موصوع متفاوته مهندس .
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 3
    روسیه به عنوان ابرقدرت، پیروزی قاطع به دست نیاورد. به همین دلیل، پیروزی نهایی اش به امّا و اگر بستگی داره. تحلیل منطقی جنگ اوکراین اینه؛ روسیه به هیچ عنوان پیروز از قبل تعیین شده نخواهد بود.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 0
    صحبت اوکراین از یک لحاظ کاملاً درسته. انگلیس و آمریکا کلاً دارن سیستم دفاعی خودشون رو از ناتو جدا می کنن، یا اینکه یک سیستم کنار اون برای خودشون درست می کنن. ارتش اوکرابن کم کم داره به یک ارتش مدرن آمریکایی تبدیل می شه و بعدها هم پایگاه ها و همکاری های نزدیک با آمریکا خواهد داشت که قطعاً مستقل از ناتو خواهد بود.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    طرف اعلام آتش بس کرده رفته یه شهر اوکراین و گلوله باران کرده !! این است نمونه یک کمونیست که خودش و چسبونده به مسیحیت فقط برای ظاهر سازی !!! دینی که متعلق به جایی نباشه ، فقط میشه ابزار....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس