کد خبر 1453110
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
آ‌خرین وضعیت لایحه بودجه 1402/ میرتاج‌الدینی: برنامه ششم باید 6 ماه تمدید شود‌

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز هیات رئیسه لایحه بودجه ۱۴۰۲ که به مجلس ارسال شده را اعلام وصول نکرده است، گفت: با این شرایط ضرورت دارد قانون برنامه ششم حداقل ۶ ماه تمدیدشود.

به گزارش مشرق، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ، در مورد اینکه سرنوشت لایحه بودجه ۱۴۰۲ که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است،‌ به کجا رسید،‌ اظهار داشت: لایحه ارسالی بودجه دولت برای سال ۱۴۰۱ هنوز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده و در اختیار هیات رئیسه قرار دارد که حتی نمایندگان هم از آن خبر ندارند.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس معتقد است ابتدا باید لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کنند در حالی که هنوز لایحه برنامه هفتم آماده نشده است‌ و تدوین آن تا پایان سال طول می‌کشد و اگر هم لایحه برنامه به مجلس ارائه شود،‌ حداقل ۶ ماه برای تصویب آن زمان لازم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه آیا نمی‌توان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین کرد؟ گفت: به نظر من مجلس راهی ندارد جز اینکه قانون برنامه ششم را به مدت حداقل ۶ ماه و یا یک سال تمدید کند، همان گونه که قبلا هم قانون برنامه ششم به پایان رسیده بود و تمدید شد و باید فعلا لایحه بودجه بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم و تمدید قانون برنامه ششم تمدید شود و قبل از سال، تکلیف بودجه دولت در سال آینده مشخص شود، سپس لایحه برنامه هفتم در فرصت مناسب به مجلس ارائه شود و با بررسی دقیق به تصویب برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: به نظر من هیات رئیسه مجلس باید هرچه سریع‌تر لایحه بودجه دولت را اعلام وصول‌ و تکلیف کشور را روشن کند،‌ چون قرار بود بر اساس قانون داخلی مجلس، دولت تا ۱۵ آذر لایحه بودجه را ارائه کند و اکنون این لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است و در حال حاضر هم از برنامه زمان‌بندی بررسی بودجه سال آینده عقب هستیم.

وی تأکید کرد: در این زمینه به هیات رئیسه مجلس تذکر لازم را می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکرم IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    برقراری فوق العاده خاص کادر جان برکف و زحمتکش بهداشت ودرمان وتخصیص اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۲کشور؛مطالبه اصلی مدافعان سلامت "لطفا"پیگیری و رسیدگی فرمایید "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس