کد خبر 1452447
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
.

ایالات متحده آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است و همواره کشورهای غیرهمسو با خود را به نقض حقوق بشر  متهم می کند، یک زن را با تزریق مرگبار اعدام کرد.

به گزارش مشرق، خبر اعدام "امبر مک لافین" اولین زن تراجنسیتی در آمریکا که بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشته، در حالی است که شخصیت های سیاسی و مدنی بسیاری خواستار لغو حکم این اعدام شده بودند.

آنها معتقد بودند مادر امبر، وی را در کودکی رها کرده بود و پدرخوانده اش بصورت مکرر به وی حمله کرده و چندین بار این زن دست به خودکشی زده بود.

مقامات آمریکا مدعی هستند این زن را در ارتباط با پرونده قتل و تجاوز جنسی اعدام کرده اند و اجرای حکم اعدام، پس از مخالفت مایک پرسون فرماندار میسوری با درخواست عفو انجام شد.

دفتر فرماندار میسوری ادعا کرده است که برنامه اعدام طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد چرا که خانواده مقتول و عزیزانشان سزاوار دریافت آرامش هستند.

یو اس ای تودی در این باره نوشت: مک لافلین در حالی که واکسن کشنده پنتوباربیتال به وی تزریق می شد، با یک روحانی مسیحی در کنارش صحبت کرد. پس از تزریق، چند نفس سنگین کشید، سپس چشمانش را بست و چند دقیقه بعد مرگ او تایید شد.

این زن ۴۹ ساله، به قتل بورلی گونتر ۴۵ ساله در ۲۰ نوامبر ۲۰۰۳ محکوم شده بود و یک قاضی او را در سال ۲۰۰۶ به اعدام محکوم کرد.

مک لافلین یکی از معدود زنانی بود که از زمان اجرای مجدد حکم اعدام از طریق سم در دهه ۱۹۷۰، به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس گزارش صندوق دفاع قانونی و آموزشی امریکا، تا اول آوریل ۲۰۲۲، حدود ۲ هزار و ۴۱۴ نفر در آمریکا در انتظار اعدام بوده اند که ۵۰ نفر آنها زن بوده اند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز گزارش داد، کامپ، وکیل این زن گفت: اعدام مک لافلین تمام نقص های سیستم قضایی را برجسته می کند و یک بی عدالتی بزرگ از جهت مختلف است.

وی افزود: این اعدام شکست های سیستماتیک در طول زندگی امبر را ادامه می دهد. هیچ مداخله ای برای شفاعت و محافظت از او در دوران کودکی و نوجوانی صورت نگرفت. همه اشتباهات برای او رخ داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    این که می گویند جای زن در زندان نیست منظورشان این است که پای چوبه دار است
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    مرگ بر رژیم زن کش امریکا مردم امریکا باید بر علیه رژیم زن کش امریکا قیام کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس