کد خبر 1343660
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
ادامه روند اعدام با تزریق مواد کُشنده در آمریکا

اخیرا درخواست دو محکوم به اعدام در آمریکا برای لغو حکم اعدام توسط دادگاه رد شد و این افراد طبق برنامه رمانبندی شده اعدام شدند.

به گزارش مشرق، «دونالد آنتونی گرانت»، زندانی آمریکایی که به قتل دو نفر متهم و به ارتکاب آن‌ها اعتراف کرده بود، پس از شکست مجدد در دادگاه، حکم اعدامش طبق برنامه زمانبندی شده، اجرا شد.

به گزارش پایگاه «اوکلاهامان»، این سومین اعدام در ایالت اوکلاهما آمریکا از زمان از سرگیری اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده در این ایالت در سال گذشته میلادی بود.

این اعدام در زندان ایالتی «اوکلاهما» اجرا شد؛ یک دادگاه استیناف فدرال پیشتر از صدور حکم تعلیق این اعدام امتناع کرده بود.

دادگاه تجدیدنظر آمریکا در «دنور» نیز لغو اعدام «گیلبرت ری»، فرد محکوم به اعدام را رد کرد؛ اعدام او نیز براساس برنامه ریزی انجام شد.

پس از اینکه یک قاضی فدرال در اوکلاهما سیتی از صدور حکم ممانعت از اعدام آن‌ها امتناع کرد، هر دو از دادگاه تجدیدنظر خواسته بودند که در این موضوع مداخله کند.

وکلای آن‌ها از این که محکومان در طول اجرای حکم در معرض یک سطح غیر قانونی از درد قرار می‌گرفتند، اعتراض داشتند.

دادگاه تجدیدنظر در دستور خود حکم داد که محکومان به اعدام نتوانستند نشان دهند که قاضی منطقه از اختیار خود در رد درخواست آن‌ها برای صدور دستور مقدماتی سوء استفاده کرده است.

«گرانت» ۴۶ ساله، در سال ۲۰۰۱ به اعدام محکوم شده بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 1
    حرامزاده های امریکایی خودشون هرغلطی میکنن هرساله چندین نفرو اعدام میکنن برای کشورهای مسلمان ادعای حقوق بشردرمیاره میگه اعدام چرامیکنید!! لعنت به ذات دو رو وپرازنفاق غرب وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس