ایران نسبت به ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل و همچنین رئیس شورای امنیت سازمان ملل نسبت به ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران هشدار داد.

به گزارش مشرق، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسالی نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس شورای امنیت به اظهارات جنگ طلبانه اخیر مقامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

امیرسعید ایروانی در این نامه عنوان کرده است: رژیم اسرائیل همچنان به نقض حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران ازطریق تهدید به استفاده از زور علیه ایران ادامه می‌دهد که جدیدترین آنها اظهارات جنگ طلبانه مقامات این رژیم است که آشکارا تهدید به استفاده از زور علیه برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران کرده‌اند.

در این نامه آمده است که تهدید به توسل به زور در حالی از سوی مقامات این رژیم نامشروع مطرح می‌شود که برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران تحت اقدامات راستی آزمایی، نظارت و شفافیت هسته‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده که در تاریخ این سازمان بی سابقه بوده است.

در نامه مذکور عنوان شده که این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی علیه ایران متوسل به تهدیه به زور شده و این رژیم قبلاً و آشکارا مسئولیت خود را در قبال عملیات تروریستی و مخرب انجام شده علیه مقامات، دانشمندان، غیرنظامیان و زیرساخت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران در داخل خاک ایران در سال‌های اخیر پذیرفته است.

در این نامه عنوان شده است: چنین اظهارات جنگ‌افروزانه‌ای نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل مسؤول تمامی اعمال جنایتکارانه و تروریستی علیه ایران است و باید عواقب آن را نیز بپذیرد.

در نامه نماینده دائم ایران به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل آمده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران به منظور اجرای سیاست‌های شرورانه خود در منطقه، حق مشروع خود را مطابق حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدات از سوی رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم و همچنین منافع و امنیت ملی خود، در هر زمانی که تشخیص‌دهد، محفوظ می‌دارد.

در نامه ایروانی یادآور شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به مسؤولیت خود ذیل منشور در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی پایبند بوده و اظهارات جنگ طلبانه و فعالیت‌های شرورانه رژیم اسرائیل را که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، محکوم کند.

در نامه مذکور عنوان شده است: این رژیم باید مجبور به تبعیت از قوانین بین‌المللی و کنار گذاشتن نقشه‌های شوم و خطرناک خود برای منطقه شود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیر دیروز (دوشنبه) ۱۲ دی ماه درباره اظهارات جنگ طلبانه صهیونیست‌ها گفت: رژیمی که در معرض بحران‌های متراکم و متعدد داخلی است، با استفاده از عبارات تهدیدآمیز که بخشی از عملیات سیاسی و روانی این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران است، قصد فرافکنی و انحراف اذهان از وضعیت بی ثبات و متزلزل داخلی این رژیم را دارد. خیلی بهایی به این اظهارات بی اساس این رژیم نخواهیم داد. رژیم صهیونیستی به تجربه درک کرده است که جمهوری اسلامی ایران به هرگونه اقدام متجاوزانه به طور جدی پاسخ داده و خواهد داد.

گفتنی است، بنیامین نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی امروز در اظهاراتی با بیان اینکه هنوز هم احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، مدعی شد که تل‌آویو تمام تلاش خود را برای ممانعت از آن انجام می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو پیش از این نیز در جلسه تحلیف و رأی اعتماد کابینه خود در کنست، مدعی شد که همه توان خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به کار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    10 2
    بسم الله. اگر جرأت دارد، غلطی بکند، ما منتظریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس