حاج قاسم به تمام معنا مرد میدان بود

فرمانده جبهه مقاومت عراق گفت: حاج قاسم به تمام معنا مرد میدان بود و در این میدان شجاعانه و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در برابر دشمنان ایستاد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت خادم‌الرضا (ع)، سردار حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی، اظهار کرد: هنر حاج قاسم، اطاعت محض از مقام ولایت بود، همچنین این شهید سرافراز به تمام معنا مرد میدان بود و در این میدان شجاعانه و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در برابر دشمنانی همچون داعش، وهابیون، آمریکا و اسرائیل ایستاد و در نهایت نیز در این راه مظلومانه به شهادت رسید.

فرمانده جبهه مقاومت عراق با اشاره به ویژگی‌های واقعی یک مسلمان بیان کرد: مسلمان بودن تنها به عبادت و عزاداری برای امام حسین (ع) نیست بلکه حضور در میدان جنگ در هنگام ضرورت جامعه اسلامی نیز باید در کنار امور عبادی دیگر باشد.

وی تصریح کرد: در زمان حکومت امام علی (ع) تعداد افراد مسلمان که اهل نماز و روزه بودند بسیار زیاد بود اما تعداد نفرات جبهه حق یعنی کسانی که بتوانند در میدان نبرد نظامی در مقابل دشمن بایستند، مانند مالک اشتر، ابوذر و مقداد بسیار اندک و انگشت شمار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری افزود: در هنگام وقوع حادثه عاشورا تعداد امت اسلام بسیار زیاد بود ولی تنها ۷۲ نفر از آنها مرد میدان بودند و تا پای جان در کنار ولی خدا ایستادند، به همین خاطر است که در زیارت عاشورا تنها قاتلان سیدالشهدا (ع) لعن نمی‌شوند بلکه آن امتی که مسلمان بودند ولی امام را در برابر دشمنان تنها گذاشتند نیز مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرند.

فرمانده جبهه مقاومت عراق در ادامه به نقش ایران اسلامی در نبرد حق و باطل اشاره و تصریح کرد: جبهه مقاومت در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و تاکنون هم ادامه داشته است.

وی افزود: تا به امروز تعداد زیادی از جوانان مسلمان ایران و دیگر کشورهای اسلامی به این جبهه پیوسته‌اند و یکی از چهره‌های شاخص جبهه مقاومت در ایران سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری سربلندی حاج قاسم در جایگاه فرمانده مقاومت را داشتن ویژگی‌های خاص آن شهید برشمرد و تصریح کرد: تنها افرادی در جبهه مقاومت حق علیه باطل حاضر می‌شوند که دارای روحیه ایثار و از خود گذشتگی باشند، چرا که حضور در میدان نبرد همراه با تحمل سختی‌های بسیار است و حاج قاسم دارای تمام این ویژگی‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس