دوئل قهرمانی پایتخت نشینان/ قرمزها یا آبی‌ها؛ کدام قهرمان نیم فصل می‌شوند؟

در حالی به پایان تنها یک هفته تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر ایران زمان باقی مانده است که دو تیم محبوب پایتخت رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

سرویس ورزش مشرق _ تنها یک هفته تا پایان نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران زمان باقی مانده است. بی شک هفته پانزدهم لیگ برتر برای دو تیم پایتخت پر از استرس و اضطراب سپری خواهد شد. پرسپولیس و استقلال که به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل هستند و می‌توانند با یک گام بلند خود را به قهرمانی در پایان فصل نزدیک کنند.

پرسپولیس با کسب ۲۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. این در حالی است که رقیب سنتی آنها یعنی استقلال تنها دو امتیاز کمتر از شاگردان یحیی دارند و امید زیادی دارند تا اتفاقات به سود آنها در هفته آخر رقم بخورد تا بتوانند بالاتر از سرخپوشان در نیم فصل بایستند.

شانس استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل +جدول
جدول لیگ برتر پیش از آغاز هفته پانزدهم

قرمزهای تهران در صورت پیروزی در هفته پانزدهم مقابل نساجی مازندران، صرف نظر از نتیجه سایر رقبا قهرمان نیم فصل خواهد شد. بنابراین قهرمانی در نیم فصل برای پرسپولیس به تیم‌های دیگر وابسته نیست و آنها می‌توانند با یک بازی منطقی به این مهم برسند.

ولی در سمت دیگر شرایط برای استقلال پیچیده دنبال می‌شود. آبی‌ها برای قهرمانی در نیم فصل باید منتظر لغزش پرسپولیس باشند. با توجه به تفاضل خوب پرسپولیس در جدول، نتیجه مطلوب برای شاگردان ساپینتو شکست پرسپولیس است. در جدول تفاضل پرسپولیس ۱۰+ و تفاضل استقلال ۷+ امتیاز است. درصورتی که تیم یحیی برابر نساجی به تساوی برسد،‌ آبی‌ها باید با تفاضل بهتر از سه گل رقیب خود را شکست دهند. با توجه به اینکه استقلال در هفته پانزدهم باید به مصاف تراکتور در تبریز برود، شکست تراکتور با تفاضل ۴ گل دور از دسترس به نظر می‌سد.

همانطور که اشاره شد بهترین نتیجه برای استقلال شکست پرسپولیس در هفته پانزدهم است. در صورت شکست یحیی و تیمش برابر نساجی، استقلالی‌ها می توانند با یک برد اقتصادی با یک امتیاز بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرند و قهرمانی در نیم فصل اول را جشن بگیرند.

شانس استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل +جدول

البته به جز دو تیم پایتخت گل‌گهر سیرجان هم شانس قهرمانی در نیم فصل را دارد. گل‌گهر که با ۲۴ امتیاز و یک بازی کمتر در رده چهارم قرار دارد در صورت تساوی یا شکست پایتخت نشینان می‌تواند دو بازی باقی مانده خود را با برد پشت سر بگذارد و ۳۰ امتیازی شود و عنوان قهرمانی در نیم فصل را کسب کند. گل گهر یک دیدار عقب افتاده در زمین آلومینیوم اراک و یک بازی در هفته پانزدهم در آبادان مقابل صنعت نفت دارد.

دیدارهای هفته پانزدهم روزهای چهارشنه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ دی برگزار خواهد شد.

شانس استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل +جدول

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس