نخبگان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از جذب گسترده جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی با مزایا ویژه طی سال آینده خبر داد و گفت: اکنون ۳۵ نخبه برای جذب به دستگاه های دولتی معرفی شدند.

به گزارش مشرق، روح الله دهقانی فیروزآبادی درباره نحوه فرایند جذب نخبگان در دولت سیزدهم گفت: طرح شهید موسوی در راستای تاکید مقام‌ معظم رهبری و برای اجرای وعده‌های دولت مردمی سیزدهم، برای جذب و استفاده از نخبگان در دولت اجرا شده است که نخستین دوره این طرح به طور آزمایشی از امسال و حدود دو هفته پیش آغاز شد که نخبگان با گذراندن دوره‌های آزمایشی تاکنون ۳۵ نفر برای جذب معرفی شدند.

وی ادامه داد: برنامه جذب آنها در حال پیگیری است و تلاش داریم تا امسال این تعداد را به یکهزار نفر افزایش دهیم و برای سال آینده جذب پنج هزار نخبه را هدف گذاری کردیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور یادآوری می‌کند با توجه به اینکه بیشتر دستگاه‌های اجرایی کشور بین ۴۰ تا ۳۵ سال فعالیت داشتند و بیشتر آنها در آستانه بازنشستگی قرار دارند، به همین منظور دولت در یک بازبینی قصد دارد تا از ظرفیت نیروهای نخبه و توانمند در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور استفاده کنند. لازمه استفاده از این ظرفیت، حضور نخبگان در دوره‌های آماده‌سازی برای کار است.

وزارت نیرو پیشتاز در جذب نخبگان

دهقانی طول مدت برگزاری دوره‌ها را چهار الی پنج ماهه عنوان کرد و این را هم گفت که ممکن است زمان دوره‌ها در آینده متفاوت باشد. همچنین سازمان ادارای استخدامی کشور در همکاری با معاونت علمی و بنیاد نخبگان فرایند جذب را فراهم و تسهیل کرده و اکنون با وزیر نیرو توافق خوبی برای جذب نخبگان انجام گرفته که این دستگاه اجرایی علاقه‌مند دارد طی فرایندی یک هزار نیرو نخبه در حوزه آب و انرژی و برق جذب کند. البته این اتفاق در سال آینده شتاب بیشتری می گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور درباره جذب گسترده نخبگان در تمام دستگاه های اجرایی کشور گفت که این جذب با مزایا ویژه است که در حین ورود به دستگاه‌ها با دو الی سه مرتبه ارتقا جذب می‌شوند و از دیگر مزایا ویژه هم برخوردار خواهند شد و اگر اثربخشی نخبگان در دستگاه‌ها محرز شود، مسیر ارتقا هموارتر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 1
    نخبه؟
  • ایرانی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 1
    نخبگان دانشگاه شریف با اون فرهنگ اصیل و فحش های بی نظیر...
  • ناشناس IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 1
    رتبه های برتر کنکور و مدال اوران المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی و جشنواره ی خوارزمی و رازی و فارابی و...نفرات برتر معدلی در دانشگاه های سطح یک دولتی و حوزه های علمیه و مخترعین و مکتشفین و مدال اوران ورزشی در سطح بین الملل قطعا نخبه هستن و باید ازشون در سمتهای مختلف استفاده کنیم.این یه الگوی موفق برای پیشرفت و توسعه ی پایداره.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    اگر نخبه همین نخبه های بنیاد هستند که با جمع امتیازهای فلان و بهمان نخبه می شوند همان بهتر که جذب نشوند. می شود مثل ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه ها که باید دنبال امتیاز باشند نه کار مفید و مقاله تاثیر گذار و حل مساله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس