کد خبر 1451529
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
حوادث

افرادی با راه اندازی یک کارگاه بزرگ زردچوبه های تقلبی که در آن ماسه، نان خشک، ذرت و رنگ های صنعتی وجود داشت تولید و روانه بازار می کردند.

به گزارش مشرق، چند روز قبل نیروهای پاسگاه انتظامی ده غیبی مشهد از طریق منابع و مخبران محلی به اطلاعاتی دست یافتند که افرادی به طور مخفیانه نان خشک روستاهای اطراف را با قیمت بالایی خریداری می کنند که برای استفاده دام ها به صرفه نیست. اگرچه بخشی از این موضوع به شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت دلار مربوط می شد، اما فرضیه های گوناگونی در ذهن نیروهای انتظامی شکل گرفت به طوری که آنان ماجرای خرید گسترده و گران نان خشک را به صورت محرمانه به فرمانده انتظامی مشهد گزارش دادند.

سرهنگ احمد نگهبان نیز که به موضوع مشکوک شده بود و براساس تجربیات پلیسی احتمال می داد تخلف گسترده اقتصادی و بهره جویی های تقلبی در پس این ماجرا نهفته باشد، دستور بررسی اطلاعاتی و نامحسوس ماجرا را صادر کرد.

این گونه بود که گروهی ویژه از نیروهای تخصصی با هدایت و نظارت مستقیم سروان حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی ده غیبی) در پوشش خرید و فروش نان خشک وارد عمل شدند و به طور نامحسوس با برخی از فروشندگان و رانندگان وانت بارهایی که نان خشک را به انبارها منتقل می کردند ،به گفت وگو پرداختند، اما در این میان تعدادی از خرده فروشان نان خشک، قیمت پیشنهادی ماموران را به تمسخر می گرفتند و مدعی بودند که از مدت ها قبل دو جوان با پرداخت وجه نقد نان های ضایعاتی را به بهایی چند برابر خریداری می کنند.

با به دست آمدن این اطلاعات ماجرای فروش نان خشک پیچیده تر شد و عوامل پوششی پلیس با ردزنی یکی از رانندگان وانت های حمل و نقل نان خشک، به سوله صنعتی بزرگی در حد فاصل دو روستای بساروج و ده غیبی رسیدند که نان خشک خریداری شده توسط دو جوان ناشناس به آن مکان انتقال می یافت.

بنا بر این گزارش، در حالی که همه توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس های نامحسوس در این مکان متمرکز شده بود، بررسی ها نشان داد که صدایی از این مرکز صنعتی به گوش نمی رسد، ولی وجود چند قلاده سگ نگهبان، ظن نیروهای انتظامی را تقویت کرد. به همین دلیل گروه تخصصی پلیس مراتب را به قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند و سپس با کسب مجوزهای قضایی، این مکان صنعتی را به محاصره درآوردند، اما تا پاسی از شب کسی به این سوله بزرگ وارد نشد.

صبح روز بعد در حالی دامنه تحقیقات محلی ماموران به سوی مالک سوله صنعتی کشیده شد که بررسی های بیشتر نشان داد دو جوان که مشخصات آن ها با خریداران نان خشک شباهت زیادی دارد، سوله صنعتی را از پنج ماه قبل و برای راه اندازی کارگاه تولید زردچوبه اجاره کرده اند. با این اظهارات دیگر تردیدی وجود نداشت که در این محل تخلفات بهداشتی و غذایی انجام می شود.

به این ترتیب نیروهای انتظامی با دستور قضایی قفل ها را شکستند و زمانی وارد این کارگاه بزرگ شدند که صحنه عجیبی مقابل دیدگانشان قرار گرفت. کف سوله کاملا به رنگ زردچوبه بود و کیسه های پودر نان خشک و ماسه روی هم تلنبار شده بودند. دستگاه های کارگاه کار نمی کرد و هیچ اثری از کارگران نبود. در همین حال ماموران مرکز بهداشت نیز با تقاضای پلیس عازم محل شدند و در بررسی های بیشتر کیسه های ذرت و رنگ های صنعتی در حالی کشف شد که نیروهای انتظامی در برابر یک تبهکاری وحشتناک قرار گرفته بودند.

تحقیقات کارشناسان مرکز بهداشت و افسران تخصصی پلیس بیانگر آن بود که افرادی با راه اندازی این مرکز صنعتی به طور شبانه و در ساعات خاصی مخفیانه وارد کارگاه مذکور می شوند و با در هم آمیختن پودر ماسه، ذرت، نان خشک و رنگ های صنعتی، زردچوبه های تقلبی تولید می کنند و به همین منظور نان خشک را با قیمت بالایی از رانندگان وانت بارها می خرند. ادامه بررسی ها نشان داد که تبهکاران مذکور در کیسه های بدون مشخصات، زردچوبه های تقلبی را روانه بازار و سفره های مردم می کنند.

بنابراین کارگاه مذکور با دستور قاضی عندلیب پلمب شد و تحقیقات برای دستگیری تبهکاران مواد غذایی آلوده و تقلبی در حالی ادامه یافت که شب شنبه گذشته، خلافکاران فراری در نیمه های شب تلاش کرده بودند تا با شکستن پلمب کارگاه به سوله مذکور وارد شوند و آثار جرم را از بین ببرند که با سروصدای یکی از نگهبانان اطراف، دوباره با استفاده از تاریکی شب به مکان نامعلومی گریخته بودند!

با کشف تعداد زیادی از کیسه های ماسه، نان خشک، ذرت و زردچوبه های تقلبی که در قالب کیسه های ۱۰ و ۲۰ کیلویی از این مکان خارج می شد، همه اموال و لوازم این مرکز صنعتی مهر و موم شد و نیروهای پاسگاه انتظامی ده غیبی، رصدهای اطلاعاتی گسترده ای را با استفاده از راهنمایی های رئیس پلیس مشهد برای ریشه یابی این ماجرای تکان دهنده آغاز کردند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • معلّم IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    17 0
    جالبه جرم و مکان جرم را پیدا کرده‌ اند، بعد درب را بسته‌ اند و خداحافظ؟! خب یه مانور نباید می ذاشتین؟ یا لااقل یه دوربین تحت شبکه که از توی پاسگاه، اونجا را تحت نظر داشته باشند؟ دست مریزاد.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 4
      چشم
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    14 0
    بی وجدان ها.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      بی وجدان اونهایی هستند که راه را برای تقلب و فساد باز میکنند مخصوصا سازمان تعزیرات
  • فری IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    19 0
    برای مجازات؛ تا تمام شدن زردچوبه‌ های تقلبی مجبور شوند غذاهای خود را با آن بخورند.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      7 0
      اگه چین بود همچه حرومی هایی رو بلافاصله اعدام می کردن. مجازات های ما بازدارنده نیست. قوانین ضعیفه.
    • ایرانی عصبانی AU ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      5 0
      ایران باید روش/کد مجازات جدیدی در قوه قضائیه به وجود بیاورد و آن ایجاد مجموعه‌هایی در مناطق مختلف کشور است که البته هر کدام به علت شرایطِ طبیعتی، تفاوت خوهند داشت، مجرمان جامعه نظیر این افراد را که سلامت جامعه را با این تقلبات خوراکی و دارویی، سوء استفاده های مالی و اجتماعی و استخلاص های مالی دولتی که همچنین سلامت روحی و روانی ملت - جامعه و دولت خود را در خطر قرار داده اند، باید به حکم کار اجباری در این زندان ها محکوم و سود فروش کالاهای ساخته این مجموعه ها در بین طبقه محروم و سازمان های کمک به کودکان یتیم و مریض پخش گردد. اگر حکّام گوش می دادند و این مجرمان سیاسی اجتماعی اقتصادی جبران قصاص خود را در این مراکز انجام می دادند علاوه بر انعکاس مثبت آن در جهان، ملت می تواند طلب خود را از طریق دولت از این مجرمان به صورتی قابل قبول دریافت کند.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 1
      اعدام کنن علی کریمی ناراحت میشه. نه به اعدام !!
    • محمد قزل IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      اگر اینجا داخل ایران اعدام کنند فورا یه عده خائن و وطن فروش هشتک نه به اعدام می ذارن
  • ناشنا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 1
    تیز هوشی پلیس واقعا انسان را به جه جاهایی میرسونه
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      4 2
      تیز هوشی پلیس !!! راننده وانت یا همان خریدا ان نان خشک را تعقیب کردند صد در صد شناسایی کردند دو جوان را ولی تو گزارش بالا چیزی ا شون نگفتند که دستیگر شدند با فراری هستند
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 0
      تیزهوشی پلیس ستودنیه , به شرطی که با رها کردن بلاوجه محل جرم و عدم کنترل آنجا از نزدیک یا از راه در حالی که هنوز مجرمین اصلی دستگیر نشده اند , زحمات قبلی را در معرض خطر قرار نداده و باعث فرار تبهکاران از چنگال قانون نشوند.
  • سعید IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 0
    دوستان چی بگیم؟بگیم همه جای دنیا به جای زرد چوبه ماسه و رنگ میفروشند!!!!!؟پناه بر خدا از حرام خواری و بی مبالاتی عده ای سود جو،این نشان از اشکالات اساسی در جامعه هست.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    خداییش باید همین زردچوبه های ساخت خودشون را بخورد خودشون بدهند تا بترکند وجامعه ازوجود پلیدشون خلاص شود.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 0
    ای حروم لقمه های کثافت
  • علوی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    وقتی مالک سوله رو احضار نمودن و تبعا از قرارداد اجاره مشخصات دو نفر مستاجر یعنی دو متهم معلوم بوده ؛متاسفانه انقدر در پی دستگیری متهمین نرفتن تا اینکه دو متهم امدن آثار جرم را پاک کنند! در واقع خبرنگار سوژه نداشته؛یک کیس رها شده رو بهش پرداخته غافل از اینکه غفلت مقام قضایی و پاسگاه علنی شده ...
  • عمو IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    باز هم به اون قدیما؛ از رنگ برای رنگ کردن گنجشک جای قناری استفاده می کردن، البته فقط بچّه ها می خریدن و خوشحالم محل. ما ها که ... هِهِهِهِه ... یعنی مونَم قدیمیوم. آخه خاک بر سر بی شعور نفهم نمیگی ما این نفخ شکم و جاهای دیگه رو بعد از خوردن این چیزا چیکار کنیم؟ حالا بلند شَم بیام اون قدر بزنمت که هر چی قاطی زردچوبه ها کردی از چشات درآد؟ ها؟
  • از شهرستان سراب IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    7 0
    پلیس اکثرا کار خودشو درست انجام میده ولی قوه قضائیه متاسفانه در ایران با مجرمان برخورد نمیکنه در شهر ما دزدان کنتورهای برق قدیمی بدام پلیس افتادند و اعتراف هم کردند و در دوربین افتادند منتها بازپرس دادستانی حکم برائت اونها رو داد در حالیکه بیش از ده کنتور برق قدیمی رو سرقت کرده بودند
  • NL ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    نفوذ باعث بوجود آمدن چنين تبهكاران خطرناكى تبديل ميشه
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    اعدام در ملا عام
  • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    کسانی رو که با سلامت و جان مردم بازی میکنن نباید بهشون رحم کرد، باید اعدام بشن تا درس عبرت بشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس