خلبان هوانيروز در آزادسازي سوسنگرد گفت: يکي از عواملي که باعث شد، نيروهاي هوانيروز با دل و جان در صحنه حاضر شوند، حضور مقام معظم‌ رهبري در منطقه بود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سرهنگ فرائيل فرجي خلبان هوانيروز در آزادسازي سوسنگرد درباره فعاليت هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در آبان سال 59 در منطقه عملياتي سوسنگرد اظهار داشت: هوانيروز سال 59 در کل منطقه جنوب پخش بود، يک سري در دزفول، سري ديگر در شادگان سمت بندر امام خميني(ره) و دسته‌اي ديگر هم در مسجد سليمان مستقر بود.
وي افزود: دشمن سعي داشت، اهواز را به تصرف خود درآورد، لذا چون نتوانست موفق شود، در راه برگشت سوسنگرد را به محاصره درآورد.
سرهنگ فرجي با اشاره به نقش بسيار موثر هوانيروز در آزادسازي سوسنگرد بيان داشت: هوانيروز پشتيباني لشکر 92 اهواز را برعهده داشت که علاوه بر آن گروه‌هاي چريکي شهيد چمران و گروه رزمي 37 خراسان در اين عمليات حضور داشتند.
وي افزود: هوانيروز در 26 آبان 59 توانست 400 نفر از نيروهاي عراقي را کشته و با 300 پرواز ساعتي، 40 دستگاه تانک و ادوات زرهي آنها را از بين ببرد.
اين خلبان هليکوپتر کبري با بيان نقش ممتاز مقام معظم رهبري در اين عمليات خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري در زمان آزادسازي سوسنگرد به عنوان نماينده امام خميني(ره) در شوراي عالي دفاع در اهواز تشريف داشتند.
وي ادامه داد: يکي از عواملي که باعث شد، نيروهاي هوانيروز با دل و جان در صحنه حاضر شوند، حضور معظم‌له در منطقه بود.
سرهنگ فرجي با بيان اينکه گوش جان سپردن به فرمان امام خميني(ره) که فرموده بودند «سوسنگرد تا فردا بايد آزاد شود» منجر به اين شد که هوانيروز بدون کوچک‌ترين سانحه‌اي موفق به اجراي عمليات خود در سوسنگرد شود، گفت: فرداي عمليات، نيروهاي شرکت کننده در آزادسازي سوسنگرد، خدمت مقام معظم رهبري در اهواز رسيدند و ايشان از تمام کساني که در آزادسازي سوسنگرد شرکت بودند، تشکر کردند.
وي افزود: براي ما خيلي تعجب‌آور بود که يک روحاني از ريز عمليات ارتش اطلاع کافي داشته باشند.
اين خلبان دفاع مقدس در خصوص فعاليت‌هاي مخربي که در آن زمان عليه ارتش صورت مي‌گرفت، خاطرنشان کرد: در آن زمان مقام معظم رهبري و شهيد بهشتي نگذاشتند ارتش منحل شود و اگر تلاش اين بزرگواران نبود، شايد امروز ارتش وجود نداشت.
وي با بيان اينکه پيش‌بيني مقام معظم رهبري در فرداي آزادسازي سوسنگرد در جمع نيروهاي شرکت کننده اکنون به وقوع پيوسته است، ادامه داد: در آن روز مقام معظم رهبري وجود چنين ارتش قوي و مستحکم را پيش‌بيني کردند و اکنون نيز با پشتيباني معظم‌له شاهد منسجم‌تر شدن نيروهاي ارتش هستيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس