پیش‌بینی لس‌آنجلس تایمز از فروپاشی آل‌سعود در دوران بن سلمان

رسانه آمریکایی با تأکید بر استبدادی بودن سیاست‌های ولیعهد سعودی و تشدید این سرکوبگری‌ها در عربستان، نسبت به ظهور «نیروهای خشمگین» در این کشور و در نتیجه فروپاشی آل‌سعود هشدار داده است.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی با تأکید بر استبدادی بودن سیاست‌های ولیعهد سعودی و تشدید این سرکوبگری‌ها در عربستان، نسبت به ظهور «نیروهای خشمگین» در این کشور و در نتیجه فروپاشی آل‌سعود هشدار داده است.

می‌گویند «سادیسم» ۳ ویژگی بیرونی دارد: ۱. وابسته کردن دیگران به خود؛ به گونه‌ای که آنها چون موم در اختیار سادیست باشند؛ ۲. استثمار و حذف فیزیکی دیگران و غارت دارایی آن‌ها؛ ۳. آزردن دیگران و سرشکسته و شرمسار کردن آنان. این ۳ ویژگی را می‌توان در رژیم سعودیِ تحت امرِ «محمد بن سلمان» دید؛ رژیمی استبدادی که تنها سرکوب مخالفان را می‌شناسد. اما باید توجه داشت که «ترس» تنها فرزندِ استبداد و سرکوب نیست، گاهی از استبداد و سرکوب، «خشم» تولد می‌کند.

روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» در تحقیقی نسبت به ظهور «نیروهای خشمگین» در عربستان به علت سیاست‌های خشن و سرکوبگرانه محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، هشدار داد که از یک سو مبتنی بر استبداد و سرکوب و از سوی دیگر گسترش فساد و فروپاشی است. این روزنامه نوشت: «رویکرد سرکوبگرانه‌ای که محمد بن‌سلمان دنبال می‌کند برای جامعه عربستان نگران‌کننده و خطرناک است، زیرا خطر ظهور نیروهای خشمگینی که غیرقابل کنترل است را به دنبال دارد.»

بر اساس گزارش این روزنامه، عربستانی‌ها از سیاست‌های محمد بن سلمان ناراضی هستند و مبالغ هنگفتی برای پروژه‌های سرگرمی پر زرق و برق هزینه می‌کند و این درحالی است که مشکلات زیرساختی ضروری و فوری در عربستان را نادیده می‌گیرد. این روزنامه تاکید کرد که ولیعهد سعودی عامدانه نقش نظام مشورتی را که در خاندان سلطنتی آل‌سعود استفاده می‌شد، لغو و از اقدامات وحشیانه برای سرکوب مخالفان سیاست‌هایش استفاده می‌کند.

لس‌آنجلس تایمز هشدار داد که فرآیندهای دگرگونی اجتماعی در عربستان با سرکوب سیاسی و محدود شدن قدرت تنها به یک شخص یعنی به محمد بن سلمان همراه است. آن‌طور که تسنیم از این روزنامه نوشته، محمد بن سلمان عمداً از اقدامات افراطی برای محدود و حذف کردن هر کسی که مخالف سیاست‌هایش است، استفاده می‌کند، همان‌طور که «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی و ساکن آمریکا را در سال ۲۰۱۸ توسط یک تیم سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه به قتل رساند.

منبع: روزنامه کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 11
    در مورد فروپاشی ایران چی گفتن! (:
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 1
    و سرنگونی هر ظالمی در عالم، حالا چه عربستان، چه آمریکا، محقق خواهد شد. مرگ بر آمریکا و نوکرانش.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 2
    روزنامه های آمریکایی از این پیش بینی شدیدتر هم برای بعضی کشورهای خاورمیانه انجام دادن.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 0
    خون هرگز بی جواب نمی مونه.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    7 0
    آمریکا دیده بن سلمان اطاعت کمتر می‌کنه، داره در روزنامه ها اطلاع رسانی می‌کنه که وقتش هست به مخالفین بن سلمان و مردم سرکوب شده سلاح بده تا گاو شیرده باز به عقل بیاد.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    این ولیعهد بی عقلی که ما دیدیم، بقیه را هم عین خاشقچی قیچی قیچی می کنه.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 1
    فعلاً که همه شون در نهایت خوشی دارند قدرت نمایی می کنند و بلاها سر ایران می آورند. دیگه چه کار که نکرده اند؛ این اغتشاشات رو راه انداختند، به آرزوشون فرو ریختن دیوار حجاب رسیدند و مخاطب بی عقل اینترآشغال هم داره دروغ ها رو باور می کنه.
  • سازمان ملل متحد IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 1
    تایمز چرت گفته جدی نگیر خیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس