بایراموف: اظهارات ارمنستان درباره «لاچین» بی اساس است

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده که باکو مانعی برای تردد در مسیر مهم لاچین که ارمنستان را به قره باغ متصل می‌کند، ایجاد نکرده است.

به گزارش مشرق، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده که باکو مانعی برای تردد در مسیر مهم لاچین که ارمنستان را به قره باغ متصل می‌کند، ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» بایراموف در گفت‌وگوی تلفنی با «اورماس رینسالو» همتای استونیایی مدعی شد که جمهوری آذربایجان ابتکارات متعددی را برای احیای روابط با ارمنستان مطرح کرده ، اما این روند توسط ارمنستان با مشکل مواجه شده است.

وی مدعی تهدیدات مین‌گذاری ازسوی نیروهای وابسته به ارمنستان و بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی جمهوری آذربایجان شد

جیحون بایراموف گفت که ادعای ارمنستان مبنی بر مسدود شدن جاده لاچین و ایجاد فاجعه انسانی را بی اساس خواند.

باکو طی روزهای گذشته به دلایل واهی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است. این اقدام باکو با مخالفت‌های بین‌المللی روبرو شده به طوریکه وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان چهارشنبه گذشته سفیر فرانسه در باکو را در آنچه که اعتراض به «اتهامات بی اساس» سیاستمداران فرانسوی خواند،احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «آن بویون، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فرانسه در جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی به وی ابلاغ شد.»

در این بیانیه آمده است: «نگرانی عمیق از گسترش و ادامه کارزار مبتنی بر تهمت علیه جمهوری آذربایجان توسط چندین قانونگذار فرانسوی به سفیر این کشور در باکو ابراز شده است.»

در این بیانیه همچنین به عدم پاسخ لازم از سوی دولت فرانسه در رابطه با نگرانی‌های مطرح شده از سوی باکو اشاره شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 13
    این قلی اف علی اف و بایرام اف و اف اف می خواهند به کجا برسند؟ در تأمین مایحتاج جماعت فعلی و جغرافیای کوچک خودشان سال هاست گرفتارند و اکثر ساکنان جمهوری جعلی آذربایجان در تهیه روزمره خودشان مانده اند. با زور و ادعاهای مسخره و مثلاً تاریخی می خواهند چند نفر دیگر را هم بیچاره کنند. از این طرف هم که تعدادی پان ترک بی مغز و بی ادب فقط منتظر اراجیف این اف اف ها نشسته اند که به تاریخ و هویت دیگران فحاشی و اهانت کنند. کلّ جامعه جهانی اندازه این کشور ذرّه ای و ساختگی مشکل و ادعای تاریخی و ارضی نداره.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 9
      زنده بادایران
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    13 15
    این سرزمین ها اگر قرار باشه متعلق به کشور خاصی باشند، اون کشور، ایران خواهد بود. کلّ کشور باکو جزئی از ایران بوده و ایران با همه بزرگی و توانایی و سوابق عیان و آشکار مبنی بر تعلق این کشور کوچک به ایران مدت هاست کاری با این استانش نداره، ولی این کشور کوچک که کلّ قدمت کشور بودن و مثلاً استقلالش به سی سال هم نمی رسه، شده مدعی زمین و زمان. اقلیت پان ترک بی هویّت هم که حال همه رو به هم زدند.
  • رحمت IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 0
    آذربایجان بهترین کارو کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس