کوتاه شدن ۷۲۸ کیلومتر از راه مردم پایتخت

شهردار تهران گفت: با تکمیل ۹۸ تقاطع، شهروندان به جای آنکه ۷۸۵ کیلومتر مسیر را طی کنند تنها ۵۷ کیلومتر طی می‌کنند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نوزدهمین شنبه امید و افتخار و در آئین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح با بیان اینکه آلودگی هوا امروز همه را آزار می‌دهد گفت: این موضوع هر فردی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و در کنار آن مشکل ترافیک، ارائه خدمات در نوع تنظیم خدمات همه نکاتی هستند که به مردم آسیب می‌رسانندند.

وی ادامه داد: سال گذشته به این نتیجه رسیدم که باید به یک تحول کالبدی در شهر برسیم و یکی از وجوه این کار این بود که بتوانیم تا افق مطلوب تسهیل گری مناسبی در حوزه راه‌های مردم داشته باشیم و در این بستر آزاد راه شهید شوشتری به طول ۱۶ و نیم کیلومتر، بزرگراه شهید بروجردی و ادامه یال غربی اتوبان یادگار امام با هزینه ۹ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

زاکانی گفت: بخش اول اتوبان شهید بروجردی امسال و بخش دوم در نیمه اول سال آینده و اتوبان یادگار امام تا یک سال و نیم آینده انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به تکمیل این ۹۸ تقاطع گفت: اولین حاصل این کار منجر به این می‌شود که شهروندان به جای آنکه ۷۸۵ کیلومتر را طی کنند تنها ۵۷ کیلومتر طی می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام بزرگراه‌های تهران ۶۰۰ کیلومتر است اما با این اصلاح‌ها بیش از میزان تمام بزرگراها راه مردم را هموار می‌کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: یک امر مغفول مانده، اصلاح تقاطع‌ها بود و کار معطل مانده بود که اصلاح ٩٨ تقاطع در دستور کار قرار گرفت و حجم ریالی آن ١٢ هزار میلیارد تومان است.

شهردار تهران تصریح کرد: با پاسکاری نمی‌توان ترافیک و آلودگی هوا را رفع کرد، نیاز به همت دارد در این همت عالی در متن مدیران کشور وجود دارد؛ امروز بزرگتریت دشمنی با آمریکا خدمت به مردم و نوکری آنهاست.

زاکانی اظهار کرد: امروز بزرگترین دشمنی با آمریکا تلاش برای مردم و نوکری برای مردم است و اگر کسی بخواهد غیر از این راه را برود بیراهه رفته است حاج قاسم سلیمانی کار خود را مبتنی بر یک وظیفه آغاز کرد و روزهای اول امیدی به چیرگی بر خونخواران داعشی نبود اما به کمک خداوند پیروز شد.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تکمیل بزرگراه‌های تهران با پروژه‌های شهری صورت می‌گیرد گفت: باید ۹۸ پروژه شهری حتماً تا ۲ سال دیگر اجرایی شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بزرگراه‌ها و خیابان‌های تهران با میزان اتومبیل که وارد آن می‌شود یکسان نیست و باید برای حل این مشکل راه حلی اندیشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    دستت درد نکند ولی کافی نیست.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    مصرف خیلی بالاست! در مصرف سوخت صرفه جویی کنیم!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس