کد خبر 1450834
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
دستگیری

پرستار خانگی که با خوراندن داروی بی‌هوشی به سالمندان اموالشان را سرقت می‌کرد، تصور نمی‌کرد از سوی آخرین طعمه‌اش دستگیر شود.

به گزارش مشرق، اوایل آبان مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت خانه مادرش خبر داد و گفت: «مادرم پیر است و نمی‌تواند به تنهایی کارهایش را انجام دهد. از آن جا که من و خواهر و برادرهایم نمی‌توانستیم هر روز به او سر بزنیم، تصمیم گرفتیم برایش پرستار بگیریم تا این که در فضای مجازی با آگهی یک پرستار خانگی مواجه شدیم که نرخ دستمزد پایین‌تری نسبت به سایر پرستاران داشت و در نهایت این خانم جوان را استخدام کردیم.»

او ادامه داد: همه‌ چیز خوب بود تا این که امروز هر چه با مادرم تماس گرفتم پاسخ نداد، نگرانش شدم و خودم را به خانه اش رساندم اما کسی در را باز نکرد، مادرم نمی‌تواند به‌خوبی راه برود و از طرفی به پرستارش سفارش کرده بودیم هر زمان که خواست مادرم را بیرون ببرد به ما خبر دهد. نگران شدم و با کلیدی که داشتم وارد شدم. به محض ورود با خانه‌ای به‌هم ریخته و مادرم که بی‌هوش روی صندلی افتاده بود، مواجه شدم. طلا و وسایل باارزش خانه به سرقت رفته بود و از شهناز، پرستار مادرم خبری نبود.

او را به دکتر رساندم و به ما گفتند که مادرم با داروی بی‌هوشی مسموم شده است.با شکایت مرد جوان، تحقیقات برای شناسایی پرستار جوان آغاز شد. در نخستین گام مأموران به بررسی مدارک شهناز پرداختند اما مشخص شد که مدارک جعلی بوده است.

بررسی‌ها برای شناسایی پرستار قلابی ادامه داشت و مأموران در این مدت با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند. تمامی مال باختگان با دیدن آگهی استخدام این پرستار خانگی که حقوق دریافتی پایین‌تری از حد معمول داشت با او تماس گرفته و استخدامش کرده بودند اما بعد از چند روز، پرستار خانگی با دادن غذا و آب میوه‌هایی که با داروی بی‌هوشی مسموم شده بود، پیرزن و پیرمردها را بی‌هوش کرده و وسایل خانه را به سرقت برده بود.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این که چند روز قبل صدای فریادهای کمک پیرزنی، اهالی ساختمانی در شمال تهران را از خانه‌هایشان بیرون کشید.زن همسایه درخواست کمک داشت و مدام فریاد می‌زد که پرستارم می‌خواهد مرا بکشد. با حضور همسایگان، پرستار جوان بازداشت شد و پیرزن تنها در تحقیقات گفت: دخترم صبح سر کار می‌رود و شب برمی گردد، به همین دلیل من در خانه تنها هستم. دخترم برای این که تنها نباشم و کسی کارهایم را انجام دهد، برایم پرستاری پیدا و او را استخدام کرد. شهناز دختر مهربان و خوبی به نظر می‌آمد اما من به هر غریبه‌ای شک دارم. از طرفی در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری خوانده بودم که بعضی از این پرستارها سارق هستند.

او ادامه داد: به همین دلیل به رفتارهای شهناز اعتمادی نداشتم، هر غذایی هم درست می‌کرد می‌گفتم خودش اول بخورد بعد من می‌خوردم. روز حادثه برایم آب میوه می‌ریخت که دیدم چیزی داخل آن ریخت.من هم به روی خودم نیاوردم و زمانی که پرستار به اتاق خواب رفت، فوراً آب میوه را دور ریختم و خودم را به خواب زدم. همان‌طور که حدس می‌زدم شهناز سارق از آب درآمد و وقتی دید من خوابیده‌ام به سراغ کشوی طلاها رفت. من هم سریع خودم را به راه پله‌ها رساندم و از همسایه‌ها کمک خواستم.

با توجه به شیوه و شگرد زن جوان، این احتمال از سوی کارآگاهان مطرح شد که شهناز همان سارق سریالی زنان و مردان کهن سال است.بنابراین شاکی‌ها با شهناز روبه رو شدند و زمانی که او را شناسایی کردند، زن سارق ناچار به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد.

او در تحقیقات گفت: وضع مالی خوبی نداشتم و دنبال راه چاره‌ای بودم. یک روز که سوار مترو شده بودم، متوجه دو زن میان سال شدم که با هم مشغول صحبت بودند.یکی از آن ها برای دیگری تعریف کرد که پرستاری استخدام و پرستار با آب میوه مسموم او را بی‌هوش و طلاهایش را سرقت کرده است. حرف‌های زن میان سال، جرقه‌ای در ذهن من زد و با خودم گفتم می‌توانم با این شیوه و شگرد پولدار شوم.از طریق یکی از دوستانم، مردی را پیدا کردم که مدارک جعلی می‌فروخت. مدارک هویتی را از او خریداری کردم و با همان مدارک به‌عنوان پرستار مشغول کار شدم.

به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، پرستار جوان در اختیار پلیس قرار داده شد. تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی، ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 0
    هر غذایی هم درست می‌کرد می‌گفتم خودش اول بخورد بعد من می‌خوردم.!!!! پیرزنه عجب مارمولکی بود
    • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 3
      یعنی اگر تو این کار را می کردی ، با هوش بودی؟ مارمولک نبودی؟
    • بشار عبدالواحد IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 3
      پرستارای ایران کلا همینن
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      بشار بشار به ایرانی ها مربوطه تو چرا خودتو تو هرچی موضوع به ایران عزیزم به کشورم میشه قاطی میکنی ایران به ایرانی که در ایران زندگی میکنه (نه هر ایرانی ) مربوط میشه پس به توچه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو همون در مسائل عربستان دخالت کنی بهتره بهتم میاد باشهههههههه دیگه نبینم درباره ایران که به تو اصلااااااااااااااااااااااااا مربوط نیست چیزی بنویسی نخود هر آش عربستانی آخرین بارت باشه به ایران وایرانی اهانت میکنی مردم عزیز این بشار عبد الواحد هرجا نظر داده به ایران توهین واهانت کرده لطفا هرجا دیدید جوابشو بدید تا اون دهن گشادشو ببندههههههه
  • علیرضا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    دم پیرزنه گرم کارش عالی بود حتما باید برای استخدام پرستار ضامن معتبر درخواست کنید
  • عذری قاسم زاده IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    8 0
    وقتی کسی به خدا و قیامت اعتقاد نداشته باشه میشه شهناز خانم ! زن احمق فکر کرده دنیا بی صاحبه و هر ظلمی به مردم بکنه بدون تاوان خواهد بود !!🙄😏 مشابه شهناز در ورژن های متنوع در جامعه زیاد داریم که فکر می کنند با تیغ زدن مردم راحت می‌توانند به ثروت برسند اما زهی خیال باطل..☺️
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    تصور نمی‌کرد از سوی آخرین طعمه‌اش دستگیر شود؟؟؟حالا کی گفته این آخرین طعمه اش بوده؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    26 1
    خدا کنه یک پیر زن هم در بانک ها و ادارات و ... برود جلوی اختلاس گران را بگیرد .
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      بهترین راه برای نجات اقتصاد ایرات تعطیلی بانکها و موسسات مالی خصوصی هست چون همش نقدینگی تولید میکنن و ارزش پول ایران رو نابود کردن تف به شرفشون
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 1
    باز همیه سرقت سریالی که پلیس نتونست پیداش کنه تا اینکه اتفاقی گیر افتاد
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    اعدام کنید پدر سوخته را.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    چند وقت دیگه آزاد میشه و با شگردهای جدیدی که از زندان یاد گرفته شغلش رو رونق میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس