حسن روحانی

روحانی در این اظهارات دو ادعای مهم را مطرح کرده است: خالی بودن خزانه در ابتدای دولت یازدهم و پر بودن خزانه در پایان کار دولت دوازدهم.

به گزارش مشرق، رئیس دولت یازدهم و دوازدهم به تازگی در جمع برخی از مقامات دولت خود، ادعاهایی نسبت به عملکرد خود داشته است. حسن روحانی روز دوشنبه گذشته در دیدار با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم باز هم به سیاق گذشته در تمجید از عملکرد خود و دولتش، ادعاهایی کلی درباره وضعیت ارزی دولت و واردات واکسن مطرح کرد. وی در این دیدار مدعی شده: «بر خلاف آنچه تحویل گرفته بودیم، خزانه را پر تحویل دادیم. موجودی ارزی را چند صد میلیون دلار تحویل گرفتیم ولی با چند میلیارد دلار تحویل دادیم».

فرار از مناظره با احمدی نژاد درباره ادعای تحویل گرفتن خزانه خالی

روحانی در این اظهارات دو ادعای مهم را مطرح کرده است: خالی بودن خزانه در ابتدای دولت یازدهم و پر بودن خزانه در پایان کار دولت دوازدهم. وی اولین بار ادعای خالی بودن خزانه در شروع به کار دولت خود را در همان ماه‌های آغازین ریاست جمهوری اش مطرح کرد. پس از این ادعاها، محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم، روحانی را برای روشن شدن حقیقت، به مناظره ای صریح در منظر افکار عمومی دعوت کرد. با این حال روحانی هیچگاه جرأت نکرد دعوت احمدی نژاد برای مناظره را بپذیرد و با ارائه سند از ادعاهای خود دفاع کند. این در حالی بود که روحانی در مسند ریاست جمهوری کمترین محدودیتی برای دسترسی به اسناد نداشت و در صورت صدق ادعا، می‌توانست صداقت خود را با اسناد متقن به نمایش بگذارد. اما نه تنها روحانی، بلکه هیچ یک از مقامات دولت حاضر به ارائه سند برای اثبات ادعای خالی بودن خزانه در سال ۹۲ نشدند.

ادعای تحویل دادن خزانه پر با کارنامه پر از بدهی

روحانی در بخش دوم ادعای خود بر پر بودن خزانه در زمان شروع به کار دولت سیزدهم تاکید کرد. وی این ادعا را نیز همچون دیگر ادعاهای خود در دوران ریاست جمهوری و پس از آن، به صورت کلی و بدون ذکر کمترین جزئیات مطرح کرد. اما نگاهی به دخل و خرج دولت در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد دولت سیزدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که خزانه را با کسری بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی تحویل گرفت. در همان ماه‌های آغازین دولت سیزدهم، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، وضعیت وخیم خزانه دولت در مرداد سال ۱۴۰۰ را فاش کرد. میرکاظمی در این رابطه گفت: «تنها در ۵ ماه آخر دولت قبل ۵۴ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی استقراض شد و این در حالی بود که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص بدون وجود منابع در خزانه گیر کرده بود؛ یعنی دولت سیزدهم خزانه خالی نه خزانه مقروض را تحویل گرفت».

وضع بحرانی خزانه دولت در سال ۱۴۰۰ به جایی رسید که فریاد عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی همان دولت را هم درآورد. همتی ۵ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از استقراض سنگین دولت روحانی از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه خود پرده برداشت و اعلام کرد: «روند انتشار پول پرقدرت در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بسیار نگران کننده است و اگر سریعا تغییر نکند تبعات بزرگی خواهد داشت. دلیل این رشد، عمدتاً استقراض بی‌رویه دولت از بانک مرکزی در قالب تنخواه‌هایی است که چشم‌اندازی برای تسویه آن‌ها وجود ندارد».

اینها البته تنها مستندات فاش شده از بحران مالی دولت در پایان کار روحانی نیست. انتشار بی سابقه اوراق بدهی برای تامین هزینه‌های دولت، شاهد دیگری بر دروغ بودن ادعای روحانی مبنی بر پر بودن خزانه است. بر اساس آمارهای رسمی خزانه داری وزارت اقتصاد، دولت روحانی تنها در سال ۹۹ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی فروخته تا از محل بدهی، هزینه‌های خود را تامین کند. دولت روحانی همچنین در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از صد هزار میلیارد تومان اوراق بدهی فروخت در حالی که دولت سیزدهم در هفت ماه باقی مانده سال تنها حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق فروخت.

گزارش رسمی وزارت اقتصاد نشان می‌دهد دولت سیزدهم تنها برای تسویه اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های پایانی دولت روحانی (بدهی‌های دیگر لحاظ نشده است) باید بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه خود را تا سال ۱۴۰۴ صرف تسویه این بدهی‌ها کند.

غارت سرمایه‌های مردم در بورس برای جبران کسری بودجه سال ۹۹ نیز از دیگر مستندات دروغ بودن ادعای روحانی است. آمارهای منتشر شده در همان زمان نشان می‌داد درآمد دولت روحانی ده‌ها هزار میلیارد تومان از محل فروش صندوق‌های ETF و همچنین مالیات حاصل از نقل و انتقال سهام در سال ۹۹ درآمد کسب کرد؛ آماری که نشان داد بورس هرچند برای مردم زیان داشت اما برای دولت درآمدهای شیرین داشت.

با همه این حقایق و در حالی که نه تنها کارشناسان و صاحب نظران بلکه مردم عادی هم از وضعیت بحرانی دولت روحانی در تامین منابع لازم برای پوشش دادن هزینه‌های دولت آگاه بوده و هستند، روحانی با طرح ادعایی که بیشتر توهین به شعور مردم است، مدعی پر بودن خزانه در معطع تحویل دولت شده است.

واکسن کرونا ناگهان سوهان قم شد!

روحانی همچنین در اظهارات اخیر خود مدعی شد: «برای خرید ۲۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا اقدام کردیم و وقتی دولت را تحویل می‌دادیم، جریان ورود واکسن‌های خریداری شده، شروع شده بود که در ماه‌های بعد ادامه یافت».

وی در حالی خود و دولتش را عامل ورود واکسن معرفی می‌کند که همگان به یاد دارند که وی و مقامات دولتش بارها بهانه‌های مختلفی برای وارد نشدن واکسن به کشور معرفی می‌کردند. روحانی در جلسه ۲۲ اردیبهشت هیأت دولت دوازدهم در واکنش به انتقادها از انفعال دولت وی در واردات واکسن گفت: «به این صورت نیست که واکسن در دنیا فراوان باشد به عبارت دیگر واکسن کرونا سوهان قم نیست که شما وقتی از در مغازه رد می‌شوی دائما دعوتتان کنند که یک سوهان خوب دارم. این واکسن مطمئن به اندازه کافی در دنیا نیست و گرفتن آن آسان نیست».

حالا مشخص نیست وی چگونه در شرایطی که طبق اعلام خود جهان با کمبود واکسن روبرو بوده، توانسته واردات ۲۰۰ میلیون دز واکسن را نهایی کند؟ این تناقضی است که وی و همکارانش در دولت دوازدهم هیچگاه پاسخ ندادند.

فراموشی بهانه تحریم و FATF برای واردات واکسن

علاوه بر این افکار عمومی به خاطر دارند که دولت قبل برای توجیه کم کاری خود در تامین واکسن، فهرست سیاه FATF را بهانه قرار می‌داد. در همین زمینه سه شنبه (دوم دی ماه سال ۹۹) بود که «علی ربیعی» سخنگوی دولت دوازدهم در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات نقل و انتقال پول برای تهیه واکسن کرونا به نپیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد و گفت: «در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله امکان انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم».

در همان روزهایی که دولت روحانی برای تامین واکسن بهانه تراشی می‌کرد، شمار فوتی‌های روزانه کرونا هر هفته رکوردشکنی می‌کرد. در اوج این بحران بود که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد و با اولویت قرار دادن واکسیناسیون، در بالاترین سطوح نسبت به تامین واکسن اقدام کرد. در همین راستا شخص رئیس جمهوری با تماس با روسای کشورهای دیگر، برای تامین واکسن پیشقدم شد؛ کاری که هیچگاه حسن روحانی حاضر به انجام آن نشد.

کارنامه دولت دوازدهم و سیزدهم در تامین واکسن؛ تفاوت بهانه‌جویی و کارآمدی

چندی بعد رییس سازمان غذا و دارو در تشریح آمار دقیق واردات واکسن گفت: در دولت گذشته تعداد ثبت سفارش واکسن کرونا تا قبل از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ و تشکیل دولت سیزدهم فقط ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است.

«بهرام دارایی» اظهار داشت: این در حالی است که پس از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات موثری انجام شد و در این راستا ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دز واکسن ثبت سفارش شده که این رقم با اقدامات دولت دوازدهم فاصله زیادی دارد.

وی درباره تعداد کل واکسن‌های وارد شده در دولت دوازدهم و سیزدهم نیز توضیح داد و تاکید کرد: تعداد کل واکسن وارد شده قبل از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با تشکیل دولت سیزدهم فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن بوده است، در حالی که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در دوران دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دز واکسن رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 128
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مهدی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    56 6
    خود خود خود شیطان است قبلا تصور کردیم فریب شیطان را خورده
    • DE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      21 3
      فکر کرد خزانه دولت خزینه دولتی هاست . ۸ سال در خزینه شنا میکردند . یعنی در هزاران هزار میلیارد تومان خزانه مانند خزینه شنا کردند و در مال و منال ما ملت غوطه ور بودند. این قانون از کجا آوردی را کلا از کجا آوردید که نصف روز هم دوام نداشت.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      27 3
      لعنت خدا براو
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      6 0
      خزانه پر توسط احمدی نژاد داد به روحانی و اون هم الش را برد و خزانه خالی را داد به رییسی . روحانی و دارودسته نیویورکی اش هیچ وقت حاظر به مناظره با احمدی نژاد نشدند
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      7 0
      از ریش بنفشش معلوم بود که مجسمه ابلیسه
    • دلخور IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      8 0
      واقعا نفری یا مدعی‌العمومی نداریم که به اراجیف این متولیان اغتشاش و نا آرامی های فعلی رسیدگی کنه و مردم و کشور و اقتصاد رو به آرامش برسونه
    • دلخور IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      10 0
      واقعا نفری یا مدعی‌العمومی نداریم که به اراجیف این متولیان اغتشاش و نا آرامی های فعلی رسیدگی کنه و مردم و کشور و اقتصاد رو به آرامش برسونه
    • مظلوم IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      9 0
      همیشه اهریمن رو موجودی شاخ دار تصور می‌کردیم . ولی با این چهره و خنده شیطانی قطعا نظرمون تغییر کرد
    • شناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      10 0
      این حسن جمهور سابق حتما باز طبق معمول روز جمعه بوده که تازه فهمیده خزانه رو پر تحویل داده
    • ناشناس IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      6 0
      فقط ان شا الله عاقبت به شر بشی آقای فریدون
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      7 0
      اگر روحانی یک ذره جربزه و وجود و غیرت و صداقت و شرافت داشت؛ مطمئناً وضع مملکت این نبود... بقول یکی از اصلاح طلبها اگر اختیارات روحانی را به یک تکه چوب خشک میدادند، عملکرد بهتری میداشت!
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      7 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند فریدون بهتره ساکت باشد.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 1
      لعنت خدا برتو
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 1
      فکر میکردیم حسن روحانی نهایت ناپختگی و ناکارآمدی و ناتوانی است
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 0
      یک چیزی اونورتر نهایت بی لیاقتی است نهایت دروغگویی . یعنی پینوکیو ادم شد ولی این کلیدساز ادم نشد
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    31 6
    خداوند ذلیل و لعنتش کند
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    30 5
    چرا با این افراد خائن و مزدور عادلانه برخورد نمی شود
    • رضا IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 5
      چون از خودشونه. خخخخ
  • هوشنگ IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    20 4
    مرگ بر غارتگر بیت المال مرگ بر غارتگر خزانه دولت
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    19 5
    الان باید مجازات میکردند کسی که راست راست تو دوربین نگاه میکرد دروغ میگفت باید دار زد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      4 3
      هرچیزی جای خودش
  • کارمند ساده IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 3
    او به همه و همه چیز بدهی دارد، اما از همه بدهی های او بدهی به جمهور ملت ایران مخصوصا آنهایی که به او رأی داند ، بدهیش نزد باری تعالی ، بیشتر است خود من تورا سر پل صراط بازخواست و حلالت نمی کنم، و تو خود بخوان حدیث ....
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      2 0
      منم بهش رای دادم ،کلکش رو بکنبد .
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      9 0
      اونهایی که به این رای دادن به مردم مستضعف بدهی سختی دارن که فقط سر پل صراط تسویه میشه
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    22 4
    این شیخ کذاب خجالت نمی کشه از دروغگویی آنقدر حرام خورده فقط یک نمونه آن ویلای ولنجک است که به گفته خودش قبل انقلاب در خ پیروزی در زیرزمین مستاجر بوده و نمونه دیگرش دزدی کلان داداشش که سخت مورد حمایت او بود ونمی گذاشت دستگیرش کنند اما مسئولین نظام باید هیئتی را برای رسیدگی به دروغگویی های او بکنند محاکمه که نمی کنند در رسانه ملی برای روشن شدن اذهان مردم پخش کنند یا به صورت علنی چندین بار از او بخواهند به رسانه ملی جهت اثبات دروغ هایش بیاید این ارازل واوباش وحرام خوار دارند برای انتخابات مجلس زمینه سازی میکنند
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      ما که رسانه مای نگاه نمیکنیم ، خودتون مجازاتش کنید قبوله . یکی کمتر بهتر .‌
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    17 4
    از وقاحت افساد طلبان ناراحت نشوید و این درس عبرت بشود که باید با عاملین کجروی ها و کسانی که به منافع مردم و کشور زیان می رسانند در هر لباس و هر مسئولیتی باید قاطع و بدون اغماض برخورد شود تا شاهد اینگونه رجز خوانی ها و دهان کجی به مردم باشیم.
    • رضاییان IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      3 1
      فسادگرا
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    19 3
    چقدر این شیخ وقیح و پلید و دروغگو است خداوند لعنتش کند
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 5
    اگر خدای نکرده دوباره امثال این شیخ به قدرت برگردد قطع به یقین ایران را با خاک یکسان می کند
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 4
      دیگه تمامه ماجرا . مگه بقیه بهت‌ نگفتن ؟
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 4
    یک دروغگوی واداده است
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    23 4
    حسن فریدون خودش در کتاب خاطراتش تعریف میکند یک طلبه فقیر که مستاجر نیز بوده است حالا پاسخ دهد ظرف مدت چهل و سه چه اتفاقی افتاده که تبدیل به مولتی میلیادر شده است اگر ایشان حقوق بگیر دولت بوده که نباید اپارتمان ۸۰ متری مسکن مهر بیشتر داشته باشد پس این خانه ویلایی چند صدمتری میلیاردی از ان کیست ؟
  • سعید IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 4
    آنچنان کارنامه مفتضحانه ای در هشت سال مدیریت جناحتان تحویل ملت شریف ایران دادید که حتی سر سخت ترین مخالف دولت کنونی هم تره برای صحبت های حنابندان خرد نخواهد کرد . به چه کار آیدت جهان‌داری مردنت به ، که مردم آزاری
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    16 3
    به من اگر بگویند به عملکرد روحانی در طول هشت سال از صفر تا 20 نمره بدم من نمره بیست میدهم چون دقیقا همانچه را که صهیونیست ها و غربی ها از او خواسته بودند به نحو احسن انجام داد
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 1
      هنوز چهل و سه سالته
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 14
    نمیشه توی این شرایط جنگ اصولگرا و اصلاح طلب راه نندازید!بی انصافیه
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 2
      چیکارشون داری بزار ادامه بدن . مشغول باشید . همدیگه رو دار بزنید .
    • DE ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      3 0
      منظورت جنگ حق و باطله نه . اصلاحطلبی یک حرکت امریکاییست در کل دنیا و دکترین آن با کودتای آرام و استحاله فرهنگ ها و غلبه امریکا بر جهان تعریف شده
    • DE ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      منظورت جنگ حق و باطله نه . اصلاحطلبی یک حرکت امریکاییست در کل دنیا و دکترین آن با کودتای آرام و استحاله فرهنگ ها و غلبه امریکا بر جهان تعریف شده . رفرمیست که اختراع ممد خالی بند نیست که دکترین بلعیدن جهان توسط غرب است. غربگداهای رفرمیست یا به فارسی اصلاحطلبها دستشان در دست سبزها و کودتاهای مخملمی و وطنفروشان و اشرافیون و اسلام امریکایی است و حتما اصولگرایان با آنان باید سر جنگ داشته باشند. انقلاب و خون و آرمان شهدا رفرم پذیر تحت نام و مام اصلاحات نیست. حق و باطل مرز بندی دارد. عزیز
    • DE ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      منظورت جنگ حق و باطله نه . اصلاحطلبی یک حرکت امریکاییست در کل دنیا و دکترین آن با کودتای آرام و استحاله فرهنگ ها و غلبه امریکا بر جهان تعریف شده . رفرمیست که اختراع ممد خالی بند نیست که دکترین بلعیدن جهان توسط غرب است. غربگداهای رفرمیست یا به فارسی اصلاحطلبها دستشان در دست سبزها و کودتاهای مخملمی و وطنفروشان و اشرافیون و اسلام امریکایی است و حتما اصولگرایان با آنان باید سر جنگ داشته باشند. انقلاب و خون و آرمان شهدا رفرم پذیر تحت نام و مام اصلاحات نیست. حق و باطل مرز بندی دارد. عزیز
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    12 1
    این کار شماست که دولت روحانی رو به چالش بکشید، وقتی خودش حاضر به مناظره نیست به طرف مقابل تریبون بدید، نه تو سایت مشرق ، تو تلویزیون تا مجبور به مناظره شن
  • محمد جواد IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    23 2
    محاكمه اين فرد مورد انتظار است تا موقعي كه اين انتظار روي ندهد كشور رنگ ثبات و آرامش سياسي از درون نمي بيند.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      زحمت ایندگان رو کمتر میکنید . حتمن محاکمه کنید .
  • محمدایوب IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    14 2
    چرا یک پیدا نمیشه دهن این دروغگو را ببنده
  • محمدایوب IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 1
    لعنت خدا بر کذاب
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 2
    برای ماملت چرچیل وعمرعاص بود !برای غربی ها ملیجک؟
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    7 14
    خفه شید خفه شید...شما که می دونستید خزانه خالیه و عرضه پر کردن اون رو ندارید چرا مسئولیت قبول کردید!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      8 5
      ولی پرش کردیم
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 0
    مشرق عزیز کامنت های من رو بگذار
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    7 2
    مرگ
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    14 3
    شیخ کذاب
  • شاکی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    12 1
    ما مردم که به اصل مطالب و آمار و حجم فروش اوراق بدهی و صندوق های بورسی و مالیات انتقال سهام و چاپ پول و ....... و دیگر موارد گفته شده برای تامین کسر بودجه روحانی که دسترسی نداریم و ولی همه مردم مطمئناً شدت و میزان و حجم واکسیناسیون در دوره دولت قبل رو با دوره دولت فعلی رو میتونیم مقایسه کنیم . اون نامرد چقدر خانواده ها رو بی سرپرست کرد
  • کاظم IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    7 14
    روحانی کابوس شما شده ؟
    • محمدایوب IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      3 0
      کاظم تو هم اگر یک شغال دائم زوزه می کشید اعصابت رو به می‌ریخت برات کابوس میشد
    • پری مجرد 43 ساله IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      2 0
      روحانی کی باشه که کابوس ما بشه ما دلمون به چلاغ هایی چون تو میسوزه که مجانی بهش سواری میدین
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 0
      نه مثل اینکه آقای رئیسی کابوس روحانی و دولتمردانش شده هر روز مردم رو از نظریات سازنده و راهگشاشون بهره مند میکنن
  • علی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    10 6
    اگه روحانی و ظریف این برجام مزخرف رو امضا نمیکردند که بعد ترامپ پارش کنه الان دلار نهایتا 10 تومن بود. چی شد حالا؟ هم تحریمیم هم دلار 40 تومنه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 2
      😂😂😂 تو حالت از همه بهتره 😂
  • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 2
    هر دولتی که می آید و کم می آورد از دکتر احمدی نژاد بد می گوید.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 1
      ظاهرن خودش که شاکی نبوده
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 0
      آخه دوست من دکتر احمدی نژاد خاری است تو چشمشان
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    11 4
    حسن خان یک رگ راست دربدن نداردحالا شما انتظاردارید صداقت داشته باشد چنان گندی به مملکت زدکه مغول نتوانسته بود بزند
  • صمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    15 2
    باید دادگاهی شود و در دادگاه برای همه دروغ هایش توضح دهد و سند ارائه کند. دادگاه علنی باشد و از صدا و سیما پخش شود ذ.
  • محموداعرابی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    16 2
    روحانی به زودی محاکمه سختی خواهدشد تا درس عبرت بشود برای بقیه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      حتمن اینکار رو انجام‌ بدید
    • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 2
      از خود نظر دل خوشکنکی نده در ایران مسئولان مدیران معاونان دارای مصونیت مادام العمری هستند.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 14
    کی میخواهید دست ازاتهام زنی به این وان دست بردارید
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      ماله کشی رو تعریفی تازه بخشیدین شما!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 1
      وولشون کن ، دعوای خونوادگیه . به ما چه ؟
    • پری مجرد 43 ساله IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      تا وقتی که کرهایی مثل تو توجامعه هستند
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 0
      اتهام نیست
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    آدم وقتی در می ماند و پناهی ندارد به خدا پناه میبرد ویا کمک نیاز داشته باشد کسی کمک نکند از خدا کمک میخواهد حال که این کذاب خاخام یهودی با این همه ظلمی که کرده کسی اورا محاکمه نمیکند و بازخواست خدایا به تو پناه می بریم واین کذاب وظالم را به تو پناه بی پناهان واگذار می‌کنیم ای ملجا وپناه مظلومان او را خود محاکمه وبه مجازات برسان
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    یک پیشنهاد برای اصلاح طلبان این کذاب رو به گینتس به عنوان ابر پررو وابر دروغگو وابر دزد معرفی کنید مطمئن باشید مقام اول را کسب میکند علی برکت الله
  • احمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    اگر واقعاً روحانی خزانه را خالی تحویل داده که داده پس چرا دستگاه قضا هیچ اقدامی انجام نمی دهد؟ آقای اژه ای که مرتب صحبت می کنند چرا یکبار در خصوص خیانتی که دولت روحانی انجام داده هیچ حرفی نمی زند؟
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 0
    والله ملک حسن این مردک بویی از معنویت و راستی و اخلاق نبرده
  • سید فروزان CH ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    کلا چه دلیلی دارد که این ریش رنک کن نشست با استانداران سابق ،یا با اعضای دولت سابق ،یا با مدیران سابق داشته باشد ؟؟؟ یه مدت رییس جمهور بوده ، یک عده مفتخور بی لیاقت دزد را هم به مقام رساند و تمام حالا نشست گذاشتن یعنی چه ؟ آنهم در این شرایط مملکت که احتیاج به آرامش دارد یعنی امربکا و رژیم اشغالگر ول کن باشند اینها ول کن نیستند, انکاری قصد کودتا دارد که دوباره دوره افتاده و زبان باز کرده ، یادش رفته دوران کرونایی از آن سالن تمام نمیخورد و جایی نمیرفت و کاری نمیکرد ،فقط میکفت باید فلان شود ،باید بلان شود باید باید
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 1
      بهش میگن دولت در سایه و یه جورایی قبولش کرد. به جای احزاب این‌مسخره بازیها رو در میارن . در دولت روحانی هم بود
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 0
    قیافه نحس اش را می بینم عمر و عاص و معاویه و.. برایم تداعی می شود.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    5 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    شیطان به تازگی به خواب یک اصلاح طلب آمده گفته می خواهد بیاید پیش کذاب تحصیلات تکمیلی بخواند
  • سید IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    این در زمان فتنه و اغتشاش کجا بود؟ لابد دیده فتنه خوابیده اومده بر آن بدمد و شعله ورش کند. از این جماعت بی حیا هر چه بگویی بر می آید.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 0
    الهی به امید تو
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 1
    به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی خواهان مناظره دکتر روحانی و رییسی هستم
  • CA ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 0
    میبینید چطور روحانی و دوستاش بعد از ۸سال گند زدن به مملکت مثل طلبکارها رفتار میکنن؟ اگه روحانی و همدستان غربگدای جاسوسش محاکمه شده بودند امروز اینطور دروغپردازی نمیکرد. رئیس جمهور قبلی کره جنوبی «پارگ گون هه»سال ۲۰۱۶ به اتهام تخلف از قانون اساسی، و سوءاستفاده از قدرت استیضاح و برکنار شد و بعد در دادگاه محاکمه و به ۲۵سال زندان محکوم شد. اگه روحانی رئیس جمهور کره جنوبی بود حبس ابد میگرفت.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 3
      دولت در سایه مثل یک مشاور برای دولت اصلی هست
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 3
    همتون یکی هستین
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 3
    روحانی، رئیسی یا احمدی نژاد. یکیشون داره دروغ خیلی گنده ای میگه.
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 4
    انقد دولت قبلی قبلی نکنید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 7
    همه میدونستن خزانه خالی است مگر اقای رضایی نمیگفت من دکترای پول دارم؟ چی شد؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 0
    اول اینکه باید لباس روحانیت رو از تن این در آورد و بعدش باید علنی محاکمه بشه و روبروی تالار بورس تهران ، همونجایی که پنجاه میلیون آدم رو بیچاره کرده ، زندانیش کنن ، لعنت خدا بهش تا قیامت
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 6
    تو که راست میگی بر پدر دروغگو لعنت. .
    • حامد پلاس IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 0
      تو دروغ تو کارت نیست!!!!!!!
  • رضاییان IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 3
    درود بر روحانی
  • محمد حسن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    همه ی سستی از قوه قضاییه است که با دروغگو های بزرگ برخورد نمیکند حسن جسمانی در دروغگویی دست چوپان دروغگو را از پشت بسته
  • مادر بچه ها و معلم مدرسه IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 0
    دیروز آخروقاحت وناکارآمدی بود حسن ( فریدون) و امروز آخر بی شرفی ودروغگویی هم هست.....
  • سهراب IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    بی جهت نیست که نتانیاهو این اصلاح طلبان را سرمایه های صهیونیزم در ایران می داند.این نامردها یه جوری دروغ می گویند که حتی آمریکا را هم گول می زنند
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 2
    واقعا این حرفها چه دردی از ما دوا می کند.خزانه را چه خالی تحویل داده باشد و چه پر تحویل داده باشد فعلا که وضع و اوضاع ما خراب هست.
  • سعید IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 1
    البت ما یادمون نرفته چه کسی.
  • حجت IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 0
    راست می گه این بد ب خ ت. اگه پولای بلوکه شده و قسطای مونده و پلای اختلاسای رفقاش میومد تو خزانه خدا تومن میشد. در ضمن حسنو آمریکا و کره جنوبیو فرانسه و آلمان و انگلیس و ... نداره. فکر کنین بانکای اونا بانکای مایه. فقط اجازه برداشت نداریم که اونم مهم نیست. مهم پوله که تو حسابه
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 2
    همشون دروغ میگن. مثل نقل و نبات
  • ایثارگر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    اگراین۲تابعیتی مسئله دارصرفادرخصوص خیانتها ش ازسوی رسانه هابچالش کشیده میشد!خائنی که۵۰سال ملت راباتردیدوتنبلی وتابعیت ازکدخدا بلحاظ اقتصادی عقب بردامروزدرصف محاکمه بود؟نه پرخاشگری
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    اعتراف روحانی ودولتش یرصفربودن فروش نفتو فراموش کردی
  • سید فروزان CH ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    چه معنی دارد گردهمایی استانداران سابق ، وزرای سابق ،مدیران سابق و حضور ریش رنگ کن در جمع آنها ، کسی که در دوسال آخر کارش ،از سالن تمام قرنطیه تمان نخورد و کارش باید فلان و باید فلان شود بود ، حالا فعال شده و‌مدعی ‌ودر حال جوسازی ، آنهم در زمانی که مملکت آرامش پیدا کرده ، این شخص میخواهد لشکر درست کند و علیه مملکت و نظام اقدام
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    ادعاهای بزرگ
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 2
    خودتون میگید و خودتونم تمجید میکنید
  • محمد IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    خوبه هروقت هر رییس جمهوری میره همه چی میندازن گردنش چرا همو اول نمیگین حالا میگین
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    وقاحت و تمام
  • عبدالله IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    حسن دست بردار از این دروغ گویی تو روز روشن.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    با عملكرد درخشان!!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    شماها مي گفتيد اين آقا بياد جراح اقتصاد است عجب جراحي انجام داد شفا نداد هيچ فلج کرد. تا دوسال ديگه دلار به 80 هزار تومان خواهد رسيد خيالتان جمع باشد غصه نخوريد .
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    الهی که خیر از زندگی دنیا و اخرتش نبینه. عامل همه گرونی ها ، بدبختی و مشکلات جوانان و ازدواج و ... .
  • 850836 IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    همشون دزدن
  • TR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 1
    از قدیم گفتند دزد نگرفته پادشاه است.روحانی یکسالی از ترس دستگیری و محاکمه به پستو رفته بود ولی وقتی دید خبری نشد از اندرونی به بیرونی خزیده و به جای نشستن بر صندلی متهم حالا شاکی و طلبکار هم شده است.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    سال 92با جستجو در اینترنت و دیدن مناظره ها فهمیدم که این آقا فرد مناسبی برای ریاست جمهوری نیست و بهش رای ندادم اما سال 96 مطمئن بودن که مردم با دیدن کارنامه 4 ساله این آقا بهش رای نمیدن و خودم هم بهش رای ندادم الآن 8 سال از زندگی همه ما با فقط نشستن این آقا روی صندلی و خندیدنش گذشت و هنوز هم طلبکارانه حرف میزنه امیدی هم به محاکمه ندارم چون فکر میکنم مسئولان به خاطر ترس از آشوب اینو محاکمه نمیکنن.ای کاش درباره مسائل مهم درست تصمیم بگیریم و پیرو چند تا بازیگر بی سواد نباشیم.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 2
      چی شد که ۹۶ ملت بهش رای دادن و پیشبینیت اشتباه دراومد ؟
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 0
      اتفاقا خودم خیلی تعجب کردم واین سوال و از کسانی که بهش رای داده بودن پرسیدم .یک نفر گفت ترسیدیم که جنگ بشه و یا میگفت توی پیاده رو دیوار می کشن(حرفای خود روحانی ).یکی دیگه پولدار بود و انگار دولت روحانی بهش ساخته بود و کاری به بقیه مردم نداشت .یکخانواده میگفتن چون فلان خانواده به این رای دادن ما هم بهش رای دادیم.والبته سال 96 رای ایرانیهای خارج از کشور تاثیر زیادی روی انتخابات گذاشت و بازیگرانی که برای منفعت خودشون مردم رو تحریک کردن و بعد از یه مدت چون عوارض خروج از کشور رو بالا بردن گفتن که پشیمانیم از رای به روحانی.
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 2
      پس ملت از یه چیز هایی نگران بودند و میترسیدن . آیا الان که روحانی نیست ،اون‌نگرانیهای ملت به حق بود ؟ قوانین حجاب ، افزایش فعالیتهای نطامی و حتی حمله ای ایران به حای دیگه ؟
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 2
      حالا که بلاخره هر دو نفر رقیب بر مسند ریاست جمهوری نشستن
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 2
    ریسی نمیدونسته چی رو داره تحویل میگیره ؟
  • علی افصحی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    ننها راه پاسخ به جریان فاسد اصلاح طلبی آمریکایی و دولت رسوایشان روحانی جهانگیری تمسک به قرآن است. قرآن در سوره ال عمران ایه صد و هشتاد و هشت می فرماید ؛یحبون ان یحمدوا بما لایفعلوا فلا تحسبنهم بمفازه من العذاب و لهم عذاب الیم.جریان فاسد اصلاح طلبی و دولت فاسدشان روحانی جهانگیری علاقه مندند به کارهایی که نکرده اندوترک فعل ها و زشت کاری هایشان مورد نحسین هم قرار گیرند این جماعت فکر نکنند با این ترفندها از مجازات رهایی پیدا می کنند. چرا که برایشان مجازات بزرگی خواهد بود» رئیس فاسدترین دولت بعد از انقلاب روحانی جهانگیری پس از خباثت و بیانیه در دفاع از اراذل اجاره ای خودشان و دیدن آسیب هایی که این مزدوران کانون های ثروت اصلاح طلبان به نمایندگی از شیطان بزرگ آمریکا ، دور همی برگزار کرده و «خود گفته و خود خندیده و دست آخر مثل مستر بین به خودش کارت تبریک فرستاده که «عجب مرد هنرمندی»!روحانی جهانگیری دقیقا مثل اربابانشان غرب وحشی و آمریکا عمل می کنند ابتدا خباثت در حد اعلاو بعد لاف آمدن که کلید حل مشکلات دست ماست !در حالتی که نمی دانند مردم ولایی ایران اسلامی دست جنایت کاران را خوانده و به چشم خود دیده که فقط کلید جهنم دست این هاست و اگر بار دیگر به این جماعت مرعوب غرب و نیز تا بن دندان فاسد مجال بدهند دیگر موجودیتی برای میهن اسلامی باقی نخواهد ماند. این که روحانی با استانداران و مدیران جنایت کار و سفیهش معرکه گیری کند و به واسطه بنگاه های خبرپراکنی دزدانی چون کرباسچی خزعبلات خود را پژواک دهد صورت مسأله خیانت آن ها را تغییر نخواهد داد روحانی فاسد به چه عملکرد خود و مدیران سغیهش می نازد به بدهکار کردن پنج ساله دولت جناب رئیسی، به ایجاد بزرگترین بحران مسکن ، بحران تلخ بورس، چوب حراج زدن به ذخایر ارزی و طلا، تعطیلی هزاران مراکز تولید و صنعت، تنش شدید آبی استان ها به ویژه خورستان، اصفهان، همدان و... بحران برق ، و... عدم توانائیش در پرداخت حقوق ها، مصیبت عظمی خواندن موعد یارانه چهل و پنج هزار تومانی! حاکمیت جواسیس در دفتر دولت روحانی و وزرای اصلاح طلب، کشتار جمعی مردم در کرونا در روز بیش از هفتثد نفر تلفات و نابودی خود کفایی گندم و رساندنش به چهار میلیون تن ، فاجعه بنزین و حذف کارت سوخت و.... هزاران سفاهتی که همه در عرصه ها دولت فاسد روحانی جهانگیری به انجام رساند.نفرین بر نادان
  • ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    حالا مسولین کشور مشکلات رو یا گردن آمریکا میندازن یا گردن دولت و مسولین قبلی!!! و به همین سادگی از زیر بار مسولیت شانه خالی میکنن!!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 1
      همه مقصرن جز خودشون
  • عمو IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 2
    هِی آقای روحانی آقای روحانی، قبل از آقای روحانی یه آقای دیگه بعد از آقای روحانی یه شخص دیگه ... فقط از یک نفر انتظار دارید همه کارها رو درست کنه ... فقط فکر می کنید رفع مشکلات کار حکومتی که خودش پر از مشکلاتِ ... پس اینهمه علّتها که بین حکومتیها و مردم هستند رو چرا نمی بینید? چرا به سراغ ناکارآمدیهای عمدی و استفاده های نادرست و حتّی عدم استفاده صحیح عمدی از منابع موجود نمیرید? فقط آقای روحانی و آقای فلانی و آقای بهمانی ... .
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 1
    مرد حسابی سکه ۲۲تمن سده ،چه ربطی به دوره روحانی داره
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 1
    وقتی این صحبنها میشه ینی راه حل نیست و دنبال مقصرید ، درسته؟ ، کار تمومه ؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 1
    اگه‌مقصر روحانی بوو ، میزاشتید خودش ریس جمهور بشه تا فحشها سر اون‌خالی بشه شاید درستش میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس