قاضی‌زاده هاشمی: پاداش پایان خدمت جانبازان از این ماه پرداخت می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی: عالی‌ترین مقام این کشور یعنی رهبر معظم انقلاب همواره در بین گروه‌های مختلف مردمی حضور یافته و پاسخگو بودند.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میهمان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود و در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان شرکت کرد.

قاضی‌زاده در این جلسه با بررسی مسائل روز کشور، تفرقه را اصلی‌ترین عامل تسلط قدرت‌های خارجی به کشور دانست و گفت: براساس آنچه در تاریخ کشورمان آمده، هر بار که مغلوب قدرت‌های خارجی شده‌ایم، راه نفوذ آنان تفرقه و خیانت در کشور بوده‌است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در ۲۰۰ سال گذشته پای آمریکا و انگلیس در فشارهایی که به مردم کشورمان تحمیل شده، در میان بوده، گفت: در شرایط فعلی نیاز است که مرد را به وحدت دعوت کنیم و این وحدت باید بر محوریت یک مقوله فرهنگی اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: اگر مساله ولایت، رهبری و اسلام را در نظر نگیریم، آیا ایران و ملی‌گرایی به معنای موجودیتی که برای نسل امروز به ودیعه گذاشته شده است، می‌تواند باوجود رفتارهای تجزیه طلبانه، محور وحدت باشد، چه کسانی دنبال تجزیه هستند؟

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: حکومت ایران اسلامی خودش را نسبت به آحاد مردم پاسخگو می‌داند، عالی‌ترین مقام این کشور یعنی رهبر معظم انقلاب همواره در بین گروه‌های مختلف مردمی حضور یافته و پاسخگو بودند، اتفاقا در نشست‌های ایشان با گروه‌های مختلف، انتقادات تند و صریحی نیز شده، حرف‌های مختلفی به میان آمده و ایشان پدرانه گوش داده و پاسخ داده اند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر دولتمردان پیرامون ذهنیات و شهباتی که دانشجویان و نسل جوان دارند، پاسخی دارند، آن را ارایه دهند، ممکن است از این پاسخ راضی شوید یا راضی نشوید، ممکن است سطح پذیرش‌ها براساس باورها باشد، به هر حال هر فردی باوری یا اعتقادی دارد که ممکن است با باور و اعتقاد ما متفاوت باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: دقیقا در زمانی که مسائل بین کشورمان با خیلی از کشورهای جهان در حال حل شدن بود، عده‌ای که در داخل و خارج احساس می‌کردند، این روابط به ضرر آن‌ها خواهد بود، دست به ایجاد ماجراهایی زدند، رژیم صهیونیستی و به تبع آن افرادی که پول از خارجی‌ها می‌گرفتند، مبادرت به انجام اقداماتی کردند، اگر روزی رابطه بین ایران و آن کشورها اصلاح شود، ممر درآمد این عده از بین خواهد رفت لذا آنان تمام تلاش خود را خواهند کرد که نگذارند این اتفاق بیافتد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون اساسی ایران اظهار نظر برای همگان آزاد است، اما تا جایی که تبدیل به دروغ گفتن یا اتهام زدن نسبت به سایرین نشود، ادعایی نشود که نتوان آن را اثبات کرد، در اصل هشتم قانون اساسی هم که منطبق بر امر به معروف و نهی از منکر است، نقد کردن جزو واجبات به شمار می‌رود، برای اظهار نظر هم مردم نیازی به مجوز قانونی ندارند، خیلی از مردم در مقابل مجامع مانند مجلس یا استانداری برای استیفای حقوق خود در برخی مسائل صنفی یا عمومی تجمع کرده یا می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در طول ۴۰ سال مختلف، تجمعات مختلفی از سوی گروه ایثارگران برای استیفای حقوق قانونی‌شان انجام گرفته است؛ بنابراین این گونه نیست که مردم ما فرصتی برای بیان نظراتشان نداشته باشند، در سال ۱۳۸۸ نیز وقتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معترض به نتایج انتخابات بود، اولین حرکتی که اتفاق افتاد، یک راهپیمایی سکوت برگزار شد، سپس جمعی در تهران شروع به راهپیمایی کردند و پلاکاردهایی نیز به دست گرفتند، بعد هم شعارهایی دادند، کسی هم به آنان معترض نشد.
وی بیان کرد: اما وقتی اقدامی تبدیل به از بین بردن اموال عمومی و صدمه زدن به اموال اشخاص یا تهدید یا صدمه زدن به جان مردم می‌شود، وظیفه حاکمیت این است که مانع از انجام این اقدامات شود و فرصت و فضای آرام فراهم کند تا عموم مردم در فضایی روشن و شفاف حرفشان را بیان کنند، این موضوع به اسلامی بودن نظام ایران باز نمی‌گردد، بلکه این موضوع در همه کشورهای دنیا صادق است، همان دولت‌هایی که تمام وجودشان حمایت از جریان انقلاب و برانداز در ایران است، وقتی این جریان در کشورشان شروع به اقداماتی می‌کند که فضای عمومی شهرشان را برهم می‌زند، پلیس آن کشورها با همین اقدامات برخورد می‌کند، چون آنان در حدود اعتراضشان قوانین را رعایت نکردند.

قاضی زاده هاشمی گفت: زمانی که به دنبال مردم سالاری و گفتگوی مدنی هستیم باید آداب آن را رعایت کنیم، وقتی می‌خواهیم مباحثه دانشگاهی هم انجام دهیم باید آداب آن را رعایت کنیم، نه اینکه آداب آن را رعایت نکرده و آن به سمت انجام یک اقدام خشن ببریم و بعد هم بگوییم دولت یا نیروی انتظامی که مسئول امنیت کشور و فضای عمومی هستند، هیچ اقدامی انجام ندهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    حلا اگه یک نفز خواست شما را ببیند و دردش را بگوید ایا امکان پذیر است
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      اگه کور و کر نباشی آره
  • وطنوپرست DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    یک سوال: اونجایی که بین خواسته قشر مستضعف و قشر مستکبر اختلاف واقع می شه، نظام اسلامی مدنظر شما جانب کدوم رو می گیره؟ رفتار شما با قاتلان و شکنجه گران نشان داده که نظام طرف پولدارها می ایستد چون اونها هستند که رسانه دارند و می توانند ازتون سوال کنند.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      چقدر دروغگویی
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    خود تو چه نقشی داری که این سخنان را می گویی؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    دلار42هزارتومان سكه22هزارتومان خودرو و مسكن كه ديگه تموم خاك بر سرتون با اين زندگي كه براي مردم درست كردين خدايا ريشه همشون رو بكن بسه ديگه
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      می‌خواستید تو این چند ساله هی اغتشاش نکنید به خاطر کنسرت و زن زندگی آزادی
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 2
    هم وطنای عزیز چه بخوایم چه نخوایم مملکت تو وضعیتی قرار گرفته که اگر قرار باشه یکی واسه مردم حقیقتا کاری بکنه بازم خود جمهوری اسلامیه چون هر سناریو و تفکر و آدم دیگه ای که این مدت دیدیم پلشت تر و داغون تر بوده . پس خود نظام باید قهرمان خودش بشه وگرنه همه با هم یا تدریجی یا دفعتا به فنا میریم. الان همه باید اختلافا و مسخره بازیامون رو تموم کنیم هر کی با هر سلیقه سیاسی هر کمکی میتونه باید به نظام بکنه به خاطر مردم و ایران. هر کس توی این موقعیت ناز کرد و خودشو کشید کنار و دنبال سیاسی بازی بود بزنید تو دهنش.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    فقط حرف مفت عمل صفر
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 1
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    راست ميگي اين رانت مقدس چهل ساله سهميه ايثارگران را كلا حذف كن سهميه كنكور سهميه زمين سهميه استخدام سهميه وام سهميه بليط هوايي ريلي سهميه پرستار سهميه دارو درمان سهميه قبرستان و بهشت زهرا سهميه......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس