شدت گرفتن بحران بدهی مردم انگلیس

پس از اخیر ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کرمان و دستگیری عوامل مرتبط با انگلیس، سیاستمداران انگلیسی به این مسئله واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، دولت انگلیسی در ادامه دخالت در امور داخلی ایران روز چهارشنبه از ایران خواست بازداشت افراد دوتابعیتی را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سخنگوی «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: «ما به فوریت به دنبال اطلاعات بیشتر از مقامات ایرانی در مورد گزارش‌ها در زمینه دستگیری افراد دو تابعیتی ایران-انگلیسی هستیم.»

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در این استان و دستگیری ۷ لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «با الطاف الهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شبکه‌ای سازمان یافته با عنوان «زاگرس» که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل تیم از عناصر فعال ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به هدایت و راهبری توطئه‌های براندازی بویژه در جریان آشوب‌های اخیر می‌پرداختند شناسایی و در یک عملیات موفق، ضربه خوردند.

این اطلاعیه افزوده است: «در جریان ضربه به این شبکه، تعداد هفت نفر از عناصر اصلی و لیدرهای آن در داخل کشور که در امر برنامه‌ریزی، هدایت، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و آشوب های اخیر مشارکت داشتند دستگیر و همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروهها و کانال‌های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود شد.»

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد:« همچنین بین عناصر دستگیر شده، برخی افراد دوتابعیتی نیز حضور داشته اند که مترصد فرار از کشور بودند اما قبل از هر اقدامی در تور سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان گرفتار و روانه زندان شدند.»

به گزارش رویترز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: «همواره گفته‌ایم که هرگز نمی‌پذیریم از اتباع ما به عنوان یک اهرم دیپلماتیک استفاده شود و از دولت ایران می‌خواهیم که از بازداشت غیرعادلانه اتباع انگلیسی و سایر اتباع خارجی دست بردارد.»

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تازگی در نشست با خبرنگاران گفت: «آنچه مسلم است اینکه در جریان اغتشاشات اخیر تعدادی از شهروندان کشورهای اروپایی با نسبت‌های مختلفی از نقش آفرینی در جریان اغتشاشات بازداشت شده‌اند و پرونده برخی از آنها تکمیل شده و برخی نیز در مرحله تحقیقات هستند.»

وی با بیان اینکه تعداد اتباع این کشورها و تعلق آنها به کدام یک از کشورها مشخص است، افزود: «اطلاع کنسولی و سیاسی به کشورهای متبوع آنها داده شده است؛ ملاقات‌ها و مذاکراتی هم در این رابطه صورت گرفته است و بنابراین نقش شهروندان تعدادی مشخص از کشورها به ویژه کشورهای حوزه اروپا و اروپای غربی در نقش آفرینی در اغتشاشات اخیر کاملا مسجل و روشن است و اطلاعات دقیق در این زمینه وجود دارد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    15 1
    آفرین ، دمتون گرم
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      3 0
      انگلیس حرامی
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    11 2
    داعش تا ۱۸ کیلومتری مرز کردستان اومد سردار سلیمانی گفت نذارید آب تو دل مردم تکون بخوره ایران از لحاظ جغرافیایی جای خطرناکی واقع شده سپاه همیشه جونش در خطر انداخته کسی که دنبال منافع اقتصادی باشه جونش کف دستش نمی ذاره حاج قاسم و بیشتر سپاه ایا هیچوقت دنبال منفعت خودشون نبودن که اگه بودن کلی مست مدیریتی براشون بود اون همه سال جنگید و آخرش ی عده بی شرف بهش توهین میکنند برید سوریه و عراق و وسط جنگ ببینید ی عده فکل کراواتی نمی تونند امنیت خاور میانه فراهم کنند اگه سپاه نبود چه بلایی سرمون می اومد من نمیگم همه اشون علیه السلام اند خوب مطلق نداریم ولی این هم بی انصافیه
  • هموطن IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    11 1
    ماشاء ا... پوزه مدعیان حقوق بشر و آزادی غرب به خاک مالیده شد.
  • قریشی بوکانی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    10 1
    بازم دم انگلیس لای در ایران گیر کرد دادشون رفت هوا!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    11 0
    انگلیس پلید
  • علی افصحی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    عملیات خردمندانه شکار گاندوهای انگلیسی ویژگی هایی دارد از جمله آن ها غیر احساسی و غیر فله ای بودن است. در درگیری دیپلماتیک مثلا چین و امریکا و یا روسیه و آمریکا می بینیم هرکدام از این کشورها به عدد اخراج دیپلمات ها از مثلا آمریکا به همان تعداد از آمریکایی ها اخراج می شوندو یا اتهامی که به اشخاص با تابعیت غرب وحشی وارد می شود در جریان هیاهوی دیپلماتیک گم شده و در نهایت رفع و رجوع می شود اما این روند هرگز در باره ایران اسلامی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد چرا که سربازان گمنام امام زمان شاخص در برخوردهایشان نژاد پرستانه، رقابت های منطقه ای و...نبوده بلکه فقط یک موضوع محوری است و آن هم امنیت ملی است. در این موضوع محوری سربازان گمنام هرگز مماشات ندارند شخص اگر در سفارت هم مقامی داشته باشد و خطوط تعیین شده امنیتی را رعایت نکند با وی برخورد می کنند چنان که تاکنون بارها این مسئله اتفاق افتاده . برای سربازان امنیت آفرین، فرانسوی یا انگلیسی و آمریکایی و... فرقی نمی کند چه رسد به دو تابعیتی های جاسوس خرابکار! شده از همه این کشورها مخلان امنیت ملی را یک جا بازداشت کنند چنان که در فتنه اخیر از انگلیسی تا فرانسوی و تا آلمانی و...کلکسیونی از بازداشتی تهیه کرده اند چرا که همه غرب وحشی با همه مزدوران و اراذلشان به میدان آمده بودند و سیاه مستانه در کف خیابان عربده می کشیدند که به ناگهان خود را در چنگ سربازان گمنام امام زمان دیدند اما بازداشت شبکه انگلیسی مزه و طعم دیگری دارد که از واکنش مجلس، وزارت خارجه و نخست وزیر انگلیس خبیث که همگی با دست پاچه گی به موضع گیری پرداخته اند ، می توان آن را احساس کرد. عملیات سربازان گمنام امام زمان به قدری دقیق و ارزشمند بوده که کلافگی در هیأت حاکمه انگلیس خبیث را موجب شده است.دست مریزاد سربازان گمنام امام زمان.
  • ارسلان IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    اولا دست سپاه درد نکه. ثانیا خاک بر سر انگلیسی ها نخست وزیر قبلی ترکیه ای بود و این یکی هندی‌ لیز تراس انگلیسی هم که دوماهه کلک ملکه شون را کند و برکنار شد‌.
  • FI ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 0
    نازنین زاغری هم توسط اطلاعات سپاه کرمان دستگیر شد ، یک نمونه کارآمد برای دیگر ارگانهای امنیتی قضایی
  • امید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    مردم جزیره انگلیس ، هنوز دارن غذای سگ و گربه می خورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس