ادعای رژیم صهیونیستی درباره دستگیری عامل انفجارهای قدس

رژیم صهیونیستی ادعای دستگیری مظنون بمب گذاری در قدس را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، مقامات رژیم صهیونیستی از دستگیری یک مظنون مرتبط با انفجارهای ماه گذشته در شهر قدس خبر دادند.

پس از سکوت خبری تقریباً دو ماهه درباره دو انفجار در شهر قدس که براثر آن حداقل دو صهیونیست به هلاکت رسید، حال سرویس اطلاعاتی شین بت به عنوان بازوی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه ادعا کرده که عامل این انفجار را ماه گذشته شناسایی و دستگیر کرده است.

آژانس امنیت داخلی شین بت و پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «اسلام فاروخ»، ۲۶ ساله، شهروند فلسطینی عامل انفجارهای قدس است و او بین کوفر عقبب، محله‌ای از قدس شرقی اشغالی و رام الله در کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کرد.

شین بت درباره حملاتی که در دو ایستگاه اتوبوس قدس دردو ماه پیش انجام شد، گفت: «شین بت، پلیس و نیروهای ارتش، اسلام فاروخ را همان ماه گذشته دستگیر کرده بودند.» در عین حال بیانیه شین بت می‌افزاید که در بازجویی مشخص شد که فاروخ برای انفجار در قدس به تنهایی عمل کرده و از مدت‌ها قبل برای انجام این عملیات برنامه ریزی کرده بود. در این بیانیه آمده است که یک مسلسل دست ساز کارلو و یک دستگاه انفجاری در نزد فاروخ کشف شد.

به گفته پلیس و اطلاعات رژیم صهیونیستی، فاروخ مواد منفجره را در کرانه باختری اشغالی ساخته و با حفر یک گودال، مواد منفجره را در آنجا آزمایش کرده بود.

دستکم ۱۵۰ فلسطینی و ۲۶ صهیونیست در سال جاری در سراسر مناطق فلسطین اعم از کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی جان خود را از دست داده اند.

امسال همچنین حداقل ۴۹ فلسطینی دیگر طی سه روز درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه به شهادت رسیدند و بیش از ۳۰ صهیونیست نیز در حملات فلسطینیان به هلاکت رسیده اند. بر اساس داده‌های سازمان ملل، سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای فلسطینی‌ها از زمان پایان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۵ بوده است.

در ۵ آبان ماه امسال، منابع عبری زبان از وقوع دو انفجار در قدس اشغالی و هلاکت دو نفر خبر دادند. در پی این انفجار، «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به منظور ارزیابی وضعیت دستور برگزاری نشستی فوق العاده را صادر کرد. همچنین «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به همراه معاون رئیس ستاد ارتش و رؤسای بخش عملیات، اطلاعات، بخش‌های سیاسی-امنیتی در وزارت جنگ و هماهنگ کننده عملیات‌های پلیس نیز به این جلسه فرا خوانده شدند. بر همین اساس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی انفجارها در قدس اشغالی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم سفر خود را به آمریکا نیمه تمام گذاشته و قرار است به فلسطین اشغالی بازگردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس