کد خبر 1449747
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیح فارس توسط سپاه

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گقت: طی ۹ ماه امسال کشف تورهای غیرمجاز صیادی ۴۱ درصد و سوخت قاچاق ۳۱ درصد در این جزیره افزایش یافت.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی فراجا، سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار کرد: امسال بیش از ۱۲۵ هزار متر تورغیر مجاز از صیادان متخلف کشف و شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی کشف بیش از۳۲ هزار کیلوگرم فرآورده های شیلاتی و توقیف ۴۹ فرورند شناور را از دیگر اقدامات شاخص دریابان این جزیره اعلام و اضافه کرد: در این مدت ۸۸ صیاد متخلف که با صید غیر مجاز در حال آسیب به منابع های زیست محیطی و آبزیان بودند دستگیر شدند.

سرهنگ جمالی افزود: همچنین دریابانان این فرماندهی ۲۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۸۱ قاچاقچی کشف کردند که این کشفیات نیز در مقایسه با مدت مشابه از ۳۱ درصد داشته است.

وی با بیان اینکه مبدا و مقصد هیچ یک از این پرونده‌های قاچاق سوخت کیش نبوده است، افزود: این جزیره کیش به عنوان محل عبور شناورها است و قاچاقچیان این فراورده قاچاق را به سواحل و بنادر اطراف جزیره کیش منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به کشف ۱۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در جزیره کیش یادآور شد: ۱۷ نفر از سوداگران مرگ که قصد ورود این مواد را به جزیره کیش داشتند با هوشیاری ماموران پلیس در مبادی ورودی جزیره کیش دستگیر شدند.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش شامل ۱۶۲ مایل مرز دریایی با کشورهای قطر و امارات متحده عربی و به مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس