کد خبر 1353951
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کیش مهیای خلق خاطرات شاد برای مسافران

کیش به عنوان یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری ایران در آستانه نوروز ۱۴۰۱ پس از بهبود شرایط کرونایی مهیای پذیرایی از مسافران برای خلق خاطرات خوش آنها است.

به گزارش مشرق، جزیره کیش در ۲ سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا محروم از حضور عمده گردشگران در ایام نوروز بوده که امسال با تدابیر انجام یافته توسط دستگاه های اجرایی و خدماتی جزیره در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی شده است.

تب و تاب پذیرش مسافران در این جزیره از شهریور امسال با بهبود وضعیت کرونایی آغاز شد به گونه ای که در پاییز و زمستان امسال به علت توسعه روند واکسیناسیون عمومی افراد جامعه علیه ویروس کرونا جزیره کیش شاهد حضور گردشگرانی از نقاط مختلف کشور بود و در همان ایام زمزمه های سفرهای نوروزی و افزایش مسافران جزیره در عید ۱۴۰۱ نیز به گوش می رسید.

در اواخر آذر ماه ۱۴۰۰ پس از تشکیل ستاد نوروزی جزیره برنامه ریزی های جزیره کیش برای ارایه خدمات مطلوب تر به مسافرانی که پیش بینی می شد تعداد آنها از سنوات گذشته بیش از بیش باشد در قالب ۱۲ کمیته آغاز شد.

زیبا سازی و نورپرازی معابر، بهسازی فضای سبز و نظافت جزیره کیش به ویژه مکان های گردشگری، ارایه خدمات حمل و نقل درون شهری، ساماندهی محدوده هتل ها، اسکان چادری، تامین مایهتاج عمومی، افزایش ظرفیت تردد شناورها در بنادر، تعداد پروازها و پیش بینی تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مطلوب تر به گردشگران نوروزی از اقدامات انجام یافته برای این جزیره است.

کیش مهیای خلق خاطرات شاد برای مسافران

شادی آفرینی مهمترین هدف برنامه های ستاد نوروزی کیش

دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش در این ارتباط با اشاره به اینکه بودجه شاکله اصلی برنامه های نوروز است و با توجه به وضعیت کرونایی و برخی مشکلات مدیریتی برنامه ریزی ها را تحت الشعاع قرار داده است گفت: اما با رویکرد حمایتی مدیران تلاش شده در نوروز ۱۴۰۱ به گردشگران خدمات مطلوب تر و قابل قبول تری را ارایه بدهیم.

جواد جمالی اظهار داشت: در ستاد نوروزی با همکاری بخش خصوصی تلاش شده که سفر گردشگران به جزیره کیش همراه با شادی و شعف باشد که در این راستا با اولویت رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی کمیته های اسکان و خدمات رفاهی را یکی از اصلی ترین کمیته های ستاد اعلام کرد و افزود: در این بخش علاوه بر اسکان مسافران در هتل ها، اسکان چادری در سه نقطه از شهر برای مسافران در نظر گرفته است و هم اکنون تمام زیرساخت های لازم برای پذیرایی از آنها فراهم شده است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: افزایش چند برابری تعداد پروازهای فرودگاه ها به مقصد کیش از اقصی نقاط کشور، افزایش تعداد حرکت شناورهای مسافری و باری ، فضاسازی شهری، افزایش ساعت فعالیت فرودگاه بین المللی کیش، برنامه ریزی برای تامین مایحتاج ضروری ساکنان و گردشگران، تامین آب، برق و بهسازی محوطه بندرگاه از دیگر اقداماتی انجام شده در راستای پذیرایی از گردشگران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت ویژه مد نظر ستاد نوروزی جزیره است افزود: در این راستا مرکز توسعه سلامت جزیره کیش به عنوان یکی از بخش های مهم کمیته فرهنگی و اجتماعی با همکاری سایر دستگاه ها و بخش های مرتبط نظارت بر ارایه خدمات با اولویت رعایت موازین بهداشتی را در دستور کار قرار داده است.

جمالی گفت: در راستای نظارت بر نرخ خدمات نیز تمام دستگاه های زیر مجموعه ستاد نوروزی روی کار آمده و تمام نرخ نامه های خدمات گردشگری تدوین و در مراکز ارایه خدمات برای جلوگیری از ایجاد تفاوت قیمت ها نصب شده و برای ارتقای سطح نظارت ها شماره ۱۳۳ به عنوان پل ارتباطی گردشگران و ستاد نوروزی خواهد بود.

خاطره سازی و تنوع مهمترین رویکردهای رویداد نوروز

مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم گفت: علی رغم محدویت ها در حوزه های کرونا و بودجه سه رویکرد خاطره سازی مثبت، تنوع در برنامه ها و توجه به سطح تمکن مالی همه مسافران در طراحی رویداد نوروز ۱۴۰۱ انجام شده است.

سعید یکه دهقان یادآور شد:  خاطره سازی مثبت برای گردشگران به عنوان اولین رویکرد رویداد نوروز مورد توجه قرار گرفته که مسافر در نتیجه سفر خود به این جزیره بتواند خاطره ای مثبت و دوست داشتنی به یادگار ببرد تا توصیه سفر به جزیره و تصمیم به تکرار سفر در ذهن نقش ببندد.

وی با بیان اینکه تنوع در برنامه ها با توجه گستردگی مخاطبان در رویداد نوروز نیز برای تبلیغ ظرفیت های کیش توسط مسافران از دیگر رویکردهای رویداد نوروز است افزود: همچنین سطح تمکن مالی مسافران به عنوان سومین رویکرد برنامه های نوروز است که سعی شده در کنار امکان استفاده از خدمات تفریحی، بهره گیری از فضای طبیعی و سواحل جزیره برای مسافران نیز فراهم شود.

احتزار پرچم نوروز برای اولین بار در جهان

مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در این راستا برگزاری مراسم جشن سال تحویل در ۲ نقطه شامل مزار شهدای گمنام و اسکله تفریحی،  احتزار پرچم نوروز برای اولین بار در جهان، استقبال از مسافران در بندرگاه و فرودگاه از جمله موارد برنامه ریزی شده برای آغاز این رویداد است.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه های مختلف روزانه تا ۱۳ فروردین ماه نیز تدارک دیده شده که شامل جشنواره عروسکی و موسیقی اقوام، نمایشگاه فرهنگ و اقوام ایرانی در پارک مشاهیر، جشنواره بازی ها و سرگرمی های بومی و محلی، ایستگاه شعر و ادب بهاران، جشنواره مجسمه های ساحلی و تولید هفت ترک شعر خوانی توسط کودکان، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

یکه دهقان یادآور شد: سه فضای استیج بهاری در سواحل ماهیگیر، مرجان و کشتی یونانی برای اجرای برنامه های شاد موسیقیایی، ۲ فضای ایستگاه کودکان در فرودگاه و بندرگاه نیز ایجاد شده است.

کیش مهیای خلق خاطرات شاد برای مسافران

۱۹ هزار تخت آماده پذیرایی از گرشگران

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش هم گفت: نورز امسال۵۰ هتل با پنج هزار و ۲۲۰ اتاق و ۱۹ هزار تخت با اولویت رعایت پروتکل های بهداشتی آماده پذیرایی از مسافران هستند.

مسیح اله صفا وی اضافه کرد: هم اکنون سطح اشغال این تخت ها به بیش از ۹۰ درصد رسیده که با توجه به امار رزرو پیش بینی می شود این آمار در روزهای اول نوروز به مرز ۱۰۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: اعضای این جامعه علی رغم افزایش پذیرش گردشگران، کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده اند و بازرسان جامعه نظارت های خود را از هتل ها تشدید کرده اند و تمام هتلداران جزیره کیش به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی را برای حفظ سلامتی گردشگران مقدم بر پذیرش مسافر می دانند.

رییس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: گندزدایی و ضدعفونی مرتب اتاق های هتل ها پس از خروج مسافران در اولویت هتل های کیش بوده و از مسافران نیز درخواست می شود حتما هنگام سفر به این جزیره به ویژه حضور در هتل ها از ماسک استفاده کنند.

صفا با بیان اینکه واحدهای مسکونی در کیش مجوز پذیرش مسافر را ندارند، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش موافقت دادستان عمومی و انقلاب کیش را برای ساماندهی واحدهای مسکونی اجاره‌ای کیش دریافت کرده است.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۳۳ برای دریافت گزارش‌های مردمی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هتل‌های کیش راه اندازی شده است.

ایجاد فضای اسکان بیش از یک هزار و ۶۰۰ خانواده

رییس کمیته اسکان ستاد نوروزی کیش هم گفت: با انجام اقدامات لازم فضای اسکان بیش از یک هزار و ۶۰۰ خانواده در سه محل شامل کمپ های اسکان ویژه جانبازان و جامعه ایثارگران و اسکان موقت خانوادگی و مجردی فراهم شده در این جزیره طی ایام نوروز ۱۴۰۱ فراهم شده است.

محسن نظرپور افزود: در این کمپ ها ۷۶ چشمه حمام و ۹۲ چشمه سرویس بهداشتی، ۳۰ سینگ ظرفشویی، ۳۰ شعله اجاق گاز و ۲ دستگاه خودپرداز فراهم شده که مسافران می توانند در صورت لزوم از انها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه محل اسکان جانبازان و جامعه ایثارگران در مدرسه مولوی به تعداد ۵۰ اتاق تعبیه شده است یادآور شد: مدارس کوثر و ابن سینا نیز به منظور رزرو تعبیه شده در صورت لزوم و اتمام ظرفیت مدرسه مولوی در این سه مدرسه به تعداد ۱۵۰ اتاق و چادر قابلیت افزایش دارد.

نظرپور افزود: همچنین امسال در کمپ های اسکان موقت به منظور حفظ موازین بهداشتی تامین چادر بر عهده مسافران بوده ولازم است آنان قبل از مراجعه به کمپ چادر به همراه خود داشته باشند و یا اینکه در محل کمپ ها نسبت به خرید آن با نرخ مصوب تهیه کنند.

وی همچنین به آماده‌ نگه‌ داشتن تعدادی مینی‌بوس برای ورود به چرخه‌ی حمل و نقل در صورت نیاز اشاره کرد و گفت: تعدادی مینی بوس نیز جهت ارایه خدمات مطلوب تر از سرزمین اصلی در صورت نیاز اماده ورود به جزیره است.

با توجه به تدابیر انجام شده امید است که مسافران از دریافت خدمات گردشگری جزیره ثبت خاطراتی شیرین از کیش به عنوان جزیره شاد داشته باشند و ستاد خدمات سفر در راستای بهبود این خدمات استفاده کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    3 2
    واقعا فکر کردی تو این شرایط بجز وابستگان حکومتی افراد دیگری توان مالی مسافرت به کیش رو دارند؟
    • نادر IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 0
      من و دوستام وابسته حکومتی نیستیم . شغل آزاد داریم اما سالی سه چهار بار به کیش سفر میکنیم چون واقعاً جزیره آرام و زیبا و پیشرفته ای هست . بیش از نیمی از مردم ایران در طول سال نه تنها به کیش و قشم و شمال سفر می کنند بلکه خیلیا سفر خارجی هم میرن . ذهن منفی و بیمار خودت را درمان کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس