درخواست‌ مکرر اروپایی‌ها برای واردات بیشتر گاز از روسیه

معاون نخست وزیر روسیه گفت: تقاضا برای گاز ما وجود دارد و ما همچنان به اروپا به عنوان بازار بالقوه برای تولیداتمان نگاه می کنیم.

به گزارش مشرق، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه به خبرگزاری تاس گفت، مسکو آماده از سرگیری انتقال گاز به اروپا از طریق خط لوله « یامال» است.

نوآک توضیح داد: «بازار اروپا همچنان مناسب است زیرا کمبود گاز در این بازار ادامه دارد و ما توانایی کامل برای ازسرگیری عرضه را داریم. برای مثال، خط لوله یامال- اروپا که به دلیل انگیزه های سیاسی بسته شده، بلااستفاده مانده است.»

درگیری نظامی روسیه و اوکراین، در مورد وابستگی شدید اروپا به گاز وارداتی از روسیه بن بست ایجاد کرده است و اتحادیه اروپا تلاش می کند تا با قطع این وابستگی، جریانی از گاز ارزان پیدا کند.

جریان گاز خط لوله یامال-اروپا معمولا به سمت غرب بود، اما بیشتر این جریان از دسامبر ۲۰۲۱ معکوس شد زیرا لهستان دیگر گاز روسیه برای ذخیره در آلمان را نمی خرد.

ورشو در ماه می پس از رد درخواست مسکو برای پرداخت به روبل، توافق با روسیه را فسخ کرد. گازپروم نیز با قطع عرضه گاز واکنش نشان داد.

با این حال، نواک اشاره کرد، مسکو به طور مرتب درخواست هایی را از مصرف کنندگان اروپایی برای افزایش عرضه گاز دریافت می کند.

این مقام روسی گفت: «امروز، ما می توانیم با قطعیت بگوییم که تقاضا برای گاز ما وجود دارد... از اینرو ما همچنان به اروپا به عنوان بازار بالقوه برای تولیداتمان نگاه می کنیم. روشن است که کارزار گسترده ای علیه ما آغاز شده بود که با خرابکاری علیه خط لوله نورد استریم به پایان رسید.»

معاون نخست وزیر روسیه در این مصاحبه همچنین گفت، خط لوله «ترک استریم» که از طریق دریای سیاه از روسیه به ترکیه متصل می شود با «تمام ظرفیت» فعالیت می کند و ۴۲ میلیون مترمعکب گاز در روز ارسال می کند.

وی افزود: «در حال حاضر، بحث و گفت و گوها در مورد اجرای ارسال بیشتر گاز از طریق ترکیه پس از ایجاد یک قطب گازی در این کشور در حال انجام است. ما فعالانه با کشورهایی که در این پروژه شرکت خواهند کرد و همچنین مشتریانی که گاز ار روسیه بخرند، همکاری می کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 1
    اروپائیا بیشرف و وقیح و خودبرتربین. روسها ساده لوح. از اون ور بهترین سلاح و پول و به زلنسکی میدن تا حتی کریمرم از روسها بگیره. از این ور گاز بیشتر از روسیه میخوان. زمستان برای ادب کردن اروپائیا بهترین فرصت بود برای روسها. اما چه سود که فهمشو ندارند که قطره چکانی صد برابر قیمت بدن، هم سود بالا و هم مجازات دشمن.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 1
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس