برنامه مسکو برای سوآپ گاز از خاک ایران به افغانستان و پاکستان

معاون نخست وزیر روسیه گفت، روسیه در بلندمدت می‌ تواند گاز طبیعی خود را یا با استفاده از زیرساخت‌ های آسیای مرکزی و یا به صورت سوآپ از خاک ایران به بازارهای افغانستان و پاکستان ارسال کند.

به گزارش مشرق، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس گفت، روسیه در بلندمدت می‌تواند گاز طبیعی خود را یا با استفاده از زیرساخت‌ های آسیای مرکزی و یا به صورت سوآپ از خاک ایران به بازارهای افغانستان و پاکستان ارسال کند.

این مقام روس توضیح داد، مسکو همچنین در حال مذاکره در مورد عرضه بیشتر گازش به قزاقستان و ازبکستان است.

نواک در این گفت‌وگو با اشاره به توافق روسیه با آذربایجان برای افزایش عرضه گاز به منظور مصرف داخلی، گفت: «در آینده، زمانی تولید گاز آنها افزایش یافت، ما می توانیم در مورد سوآپ گفت و گو کنیم.»

معاون نخست وزیر روسیه توضیح داد: «ما امسال توانستیم به میزان چشمگیری ال ان جی به اروپا صادر کنیم. این میزان در ۱۱ ماه امسال به ۱۹.۴ میلیارد مترمکعب رسید که تا پایان سال به ۲۱ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.»

وزیر نفت سابق روسیه گفت: «بازار اروپا همچنان مناسب است زیرا کمبود گاز در این بازار ادامه دارد و ما توانایی کامل برای ازسرگیری عرضه را داریم. برای مثال، خط لوله یامال- اروپا که به دلیل انگیزه های سیاسی بسته شده، بلااستفاده مانده است.»

نواک با اشاره به درخواست های مکرر از سوی مصرف کنندگان اروپایی برای افزایش عرضه گاز روسیه، گفت: «امروز، ما می توانیم با قطعیت بگوییم که تقاضا برای گاز ما وجود دارد.»

معاون نخست وزیر روسیه در این مصاحبه همچنین گفت، خط لوله «ترک استریم» که از طریق دریای سیاه از روسیه به ترکیه متصل می شود با «تمام ظرفیت» فعالیت می کند و ۴۲ میلیون مترمعکب گاز در روز ارسال می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    فکر بکری است احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس