.

نماینده پارلمان عراق چندروز مانده به سومین سالروز جنایت فرودگاه بغداد و ترور فرماندهان پیروزی از دولت و دستگاه قضایی کشورش خواست که عاملان و همدستان در ارتکاب این جنایت را مجازات کنند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری المعلومه، محمد البلداوی نماینده پارلمان عراق در این باره اظهار کرد: اکنون فرصت برای دولت و دستگاه قضایی مهیا شده است تا همه کسانی که مظنون به دست داشتن در جنایات فرودگاه هستند را پس از برکناری از مناصب دولتی، مجازات کنند.

وی تاکید کرد که فرصت تحقیق جدی و یافتن مجرمان واقعی این جنایت برای دولت و دستگاه قضایی عراق فراهم شده است.

البلداوی افزود: مسئول انجام عملیات تروریستی و ابزاری که در این جنایت به کار رفته مشخص است، اما اکنون به دنبال این هستیم که چه کسانی در این جنایت دست داشتند و چه کسانی اطلاعات را به دست دشمن رساندند.

وی ادامه داد: در ترور فرماندهان پیروزی طرف‌هایی دخیل هستند، بنابراین نکته مهم این است که این طرف‌ها مجازات شوند. پارلمان نیز باید موضع قاطعی در این باره اتخاذ کند.

البلدوی در ادامه از دولت و دستگاه قضایی عراق خواست تا اقدام جدی را برای افشای هویت همه طرف‌های همدست در جنایت فرودگاه بغداد در دستور کار قرار دهند و برای تکمیل این پرونده مهم تلاش کنند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    کدام پیروزی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس