کد خبر 1448906
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
نگاهی به آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال

مسوول صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال آخرین وضعیت اخذ این مجوز برای استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مصطفی زارعی در مورد اظهارات مهدی تاج مبنی بر اینکه مشکل تیم‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شده، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال تعهدی در این زمینه نداده است. برداشت اشتباهی از مصاحبه مهدی تاج انجام شده است.

وی افزود: کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال چون استانداردهای لازم را رعایت نکرده بود در اسفند سال گذشته، تعلیق شد. afc هم از فدراسیون ایران خواست تا استاندرادهای لازمی را که در آیین نامه‌های آمده را اجرا کند. ما هم از مردادماه کار را آغاز کردیم. یکی از بندهای این استانداردها برای کشورهای عضو این است که هر فدراسیونی باید کمیته مجوز حرفه‌ایش صادقانه متعهد شود و در زمینه درست کار کند. همه فدراسیون‌ها این تعهد را می‌دهند. ما هم این تعهد را در کنار ۱۳ تعهد دیگر را کار کردیم و تمام خواسته‌های کنفدراسیون را اجرایی کردیم. ۱۰ جلسه در موارد مختلف با کارشناسان ای اف سی داشتیم و نهم دسامبر کنفدراسیون اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند صدور مجور را انجام دهد و رای را تایید کرد. انشاالله ماه آینده هم کمیته اجرایی این رای را تایید می‌کند و اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کمیته مجوز حرفه‌ای ایران چگونه رفع تعلیق شد؟

مسوول صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد اینکه باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای باید چه الزماتی را رعایت کند، گفت: تمام باشگاه‌هایی که می‌خواهند در لیگ قهرمانان شرکت کنند باید مجوزهای باشگاه‌های ای اف سی را رعایت کنند. تمام این باشگاه‌ها باید مدارک و مستندات خود را در پنج بخش معیارهای ورزشی، معیارهای حقوقی، معیارهای مالی، معیارهای پرسنلی و معیارهای زیرساخت از هفته آینده بارگذاری کنند. از فروردین تا آخر ۱۰ خرداد مدارک را بررسی خواهیم کرد و ۱۰ خرداد هیات صدور مجوز آرای خود را به کنفدراسیون اعلام خواهد کرد.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس هم از این قائده مستثنی نیستند و آنها هم می توانند مثل باشگاه های دیگر در این فرآیند شرکت کنند و اگر معیارها را حل کنند امکان اخذ مجوز وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس