کد خبر 1448850
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"رد صلاحیت ترامپ برای نامزدی انتخابات و ممانعت از تصدی مناصب دولتی" و "تعقیب قضایی و مجازات ترامپ و اطرافیان وی"؛

اینها پیشنهاد های کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره کسانی است که در انتخابات دو سال قبل، شورش محدودی به راه انداختند و با تشویق اطرافیان ترامپ، به ساختمان کنگره حمله کردند.

روزنامه زنجیره ای اعتماد که دست اندرکاران آن، در تحریک به شورش و آشوب هشت ماهه در ایران در سال ۱۳۸۸۸ دخالت داشتند، اکنون درباره گزارش کنگره تیتر زده اند "عقوبت‌شورش‌علیه انتخابات".

در گزارش اعتماد می توانید نام ترامپ را بردارید و اسم میر حسین موسوی و خاتمی و برخی افراطیون مشابه را بگذارید:

کمیته تحقیق کنگره درخصوص شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گزارش نهایی خود را منتشر کرد که به نقش دونالد ترامپ می پردازد. از جنجالی‌ترین پیشنهادها، منع ترامپ از دراختیار گرفتن پست‌های دولتی است. این نخستین‌بار است که کنگره خواهان تعقیب قضایی رییس‌جمهور پیشین می‌شود.

حوادث روز ۶ ژانویه که تعدادی از هواداران ترامپ، به سمت ساختمان کنگره حرکت کردند و کوشیدند به صورت خشونت‌آمیز جلوی برگزاری جلسه را بگیرند، تلاش برای سرنگونی حکومت و جلوگیری از فرآیند قانونی انتخابات تلقی شد.

یکی از ۱۱ پیشنهاد کمیته برای جلوگیری از تکرار این وقایع، منع ترامپ از تصدی کرسی‌های دولتی است. کمیته پیشنهاد داده نهاد جدیدی تاسیس شود تا صلاحیت نامزدهای تصدی مناصب دولتی با توجه به دو شاخصه "نقش داشتن در شورش" یا "کمک و حمایت از دشمنان قانون اساسی" ارزیابی شود.

همچنین علاوه بر ترامپ و اطرافیانش، باید تعدادی از وکلا که برای عوض کردن نتیجه انتخابات نقش بازی کرده‌اند، تنبیه شوند. کنگره نیز قوانین جدیدی را برای تشدید مجازات علیه کسانی که قصد اخلال در جلسه ویژه تایید انتخابات دارند و همچنین افرادی که کارکنان حوزه‌های انتخاباتی را تهدید می‌کنند، وضع کند.

کمیته ۶ ژانویه، تعدادی از قوانین کیفری را که نقض شده، ه وزارت دادگستری امریکا احاله کرده تا ترامپ، جان ایستمن و تعدادی دیگر از مظنونان، تحت تعقیب قرار بگیرند. کمیته می گوید: : «تصمیم ترامپ برای جعل اعلام پیروزی در شب انتخابات و درخواست غیرقانونی پایان شمارش آرا، یک برنامه از پیش طراحی شده ‌بود.»

عقوبت یک شورشی؛حکم موسوی و خاتمی چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 12
    کاملا مشخصه افراطی کیه
    • ح IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      20 4
      اینکه بعد از 8 سال گند زدن تو این مملکت هنوز رو دارید برامون عجیبه!!
    • US ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 4
      خاتمی یه شخصیت مورد احترام بین‌المللی هست .
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    16 3
    عالی است - بهترین پیشنهاد
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    16 1
    میرترامپ!!!!خخخخخخ
  • علی افصحی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    17 9
    صبر علوی امام خامنه‌ای در برابر فتنه گران فاسدی چون موسوی ، خاتمی و... بالاخره به اجر جزیل خود نزذیک و نزدیک تر می شود.زمانی که اوباما با زن کلینتون درحمایت ازموسوی، خاتمی ، کروبی، و...چنان ذوق زده بودند که این شورشیان علیه جمهوریت و اراء مردم را آزادی خواه جا زده و مبارز برای آزادی جا می زدند هرگز چنان روزی را تصور نمی کردند که ترامپ نیز در قامت موسوی و خاتمی و... ظاهر شده و بلایی سر آمریکا و دموکراسی کپک زده و مشمئز کننده آن بیاورد که آن سویش پیدا نباشد اینک اما پس از دوسال از آن اتفاقات شرم آور و روشن شدن حجم خباثت موسوی گونه ترامپ ، مجازاتی برای ترامپ.پیشنهاد کرده اند که این مجازات هرگز نمی تواند ترامپیسم را در امریکا بخشکاند اما ولی فقیه صبور و علی گونه ما ، امام خامنه‌ای ، چون امیرالمومنین خار در چشم و استخوان در گلو در برابر خباثت موسوی و خاتمی و اصحابشان صبوری معجزگونی به خرج داد که در اثر آن موسوی و خاتمی و مجموعه اصلاح طلبان فاسد بی آینده شده و از سکه افتادند و می توان مدعی شد که هرگز پدیده موسوی و خاتمی در ساحت انقلاب اسلامی تکرار نخواهد شد. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • FR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    17 3
    متاسفانه فتنه گران سبز با تعویض رنگ به بنفش کودتای خزنده را ادامه داده اند و امروز هم حتی دلشان نمیخواهد تا ۱۴.۴ صبر کنند برای فتنه انگیزی حتی از اراذل هم استفاده ابزاری میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس