به گزارش مشرق، محمد مرندی کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اگر ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بود، یک سال پیش ساخته بود.

وی‌ ادامه داد: در جریان مذاکرات هسته‌ای وین، رژیم‌های غربی مدام ادعا می‌کردند که برنامه هسته‌ای ایران «به نقطه‌ای بدون بازگشت می‌رسد». ماه ها از مذاکرات گذشته و غرب ساکت است. چرا؟ دروغ می‌گفتند.

درحالیکه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به برجام چند ماه است به دلیل زیاده‌خواهی‌ و رویکرد غیرواقع‌بینانه طرف آمریکایی و کارشکنی‌های اروپایی‌ها متوقف شده است، مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که تهران آماده از سرگیری رایزنی‌ها و به نتیجه رساندن آن است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در توییتی با اشاره به دیدار چند روز پیش خود با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اردن در حاشیه نشست بغداد ۲ نوشت : در دیدار با آقای بورل در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم. پنجره توافق از سوی ایران باز است اما نه برای همیشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    15 2
    بازدارندگی هسته ای از الزامات است
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 7
    لطفا به عدد و رقم بفرمایدد ما در مقوله هسته ای چقدر هزینه و خسارت داده ایم، چی به دست آورده ایم. شعارها را برای کتاب بچه ها بگویید! مقوله هسته ای فقط یک بهانه برای تحت فشارگذاشتن ایران است بعد از صدام! شما هم که اتبار بهانه سازی!
    • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      8 0
      فکر می کنی اگر هسته ای نبود با ما مشکل نداشتند و تحریم نمی کردند؟
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 0
    اگر ماهواره بر یک تنی چند هزار کیومتری تست کنی غرب سر عقل میاد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    4 1
    امریکا و اروپا تا ابد میخوان برای برجام وقت کشی کنن باید هم بمب اتم هم بمب هیدروژنی میساختید اینجوری حتما واسه برجام برای طرف ما یه نفعی داشت وگرنه میدونن نمی سازید میخوان تا 1000 سال دیگه الکی بگن ما امیدواریم برجام ...
  • کرامت سلیمی US ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 3
    اصلا سلاح هسته ای مطلقا وجود ندارد که ایران بخواهد به دنبال ساخت ان باشد. اگر چنین سلاحی وجود داشت شک نکنید که ایرانیها انقدر هوش و ذکاوت دارند که بتوانند ان را بسازند. حتی امریکا هم به دروغ ادعا می کند که هزاران عدد از این سلاح را در اختیار دارد. امریکا با کمک این دروغ 8 دهه ملتها را ترساند و به بردگی گرفت. روسیه در حدود 8 دهه نقش ظاهری رقیب اتمی امریکا را بر عهده داشت. و وانمود می شد که روسیه یک ابرقدرت اتمیست تا عدم استفاده از چنین سلاحی در جنگها توجیه شود و بگویند جنگ هسته ای برنده ندارد. نمی دانم دیگر چه جیزی باید رخ دهد تا رسانه ها متوجه شوند که سلاح هسته ای یک سلاح دروغین و خیالیست . 10 ماه از جنگ اوکراین می گذرد و روسیه هیچ دست اوردی نداشته و در حد یک کشور افریقایی ظاهر شده و در گیر جنگ فرسایشی شده و دیگر وجهه یک ابرقدرت را ندارد. مگر روسیه نمی گفت که 24 ساعته اوکراین را اشغال می کند. اگر سلاح هسته ای واقعا وجود داشت روسیه یک عدد از ان را به کار می برد تا ترس و وحشت از روسیه را به جهانیان القا کند. به نطر می رسد روسیه به بن بست رسیده و چه بسا ولادیمیر پوتین دست به خودکشی بزند. شکست یا حتی اتش بس در این جنگ برای پوتین حکم پایان حیاتش را دارد. دلیل کش امدن مذاکرات برجام هم همین است که پایان برجام یعنی افشای دروغ بودن سلاح هسته ای. گره برجام فقط حیثیت ابرقدرتهاست . برجام یک بازی کثیف سیاسیست و تا ابرقدرتها نخواهند خاتمه نخواهد یافت. برجام بر اساس یک دروغ بزرگ استوار است. این دروغ بزرگ سلاح هسته ایست. خاتمه برجام یعنی افشای دروغ بودن سلاح هسته ای. در صورت فاش شدن دروغ سلاح هسته ای تمامی کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای دچار بحران شده و از درون فرو می پاشند.
    • US ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      2 4
      ابله آزمایشات هسته‌ای رو ندیدی!عجب موجوداتی پیدا میشن
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    شما فراتر از قانون آژانس عمل نکن که بتن ریزی و محدودیت هست درست نکن بقیه اش پیش کش
  • حسین IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 5
    ایران بدلیل ترس از اخم چینی ها جرات ساخت سلاح اتمی نداره،حیف خون شهدای هسته ای که بدست مسئولین ترسو پایمال میشه.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 4
    ایران یک دارایکم و پالایش فروخته به مردم تو همون هم مونده و پول مردم رو بعد 3 سال پس نمیده . بمب اتم اخه ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    خوبه خوب گرا میدی آفرین مرندی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس