امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه ایران می‎گوید که نخست وزیر عراق در جریان نشست بغداد ۲ پیشنهاد گفت‎وگوی ایران و مصر را در سطوح سیاسی و امنیتی مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ضمن اشاره به شرکت در نشست بغداد ۲ در اردن، گفت: در گفت‎وگویی که با آقای السودانی، نخست وزیر عراق داشتیم وی ایده‎هایی را مطرح کردند که عراق بتواند نقش منطقه‎ای خود را برای تقویت همکاری‎های منطقه‎ای ایفا کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه نخست وزیر عراق در این نشست تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفت‎وگوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، مطرح کرد، اظهار کرد: من از این ایده نخست وزیر عراق استقبال کردم.

امیرعبداللهیان، افزود که آقای السودانی قرار است که در این رابطه در هفته‎های آینده اقداماتی انجام دهد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری گفت: قرار است که این موضوع را در راستای نقش منطقه‎ای عراق برای کمک به تقویت گفت‎وگو و همکاری‎ها پیگیری کنیم.

در پی دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور کشورمان جهت مشارکت در اجلاس بغداد ۲ در اردن، وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست بغداد ۲ در اردن شرکت کرد.

امیرعبداللهیان روز سه شنبه گذشته وارد امان، پایتخت اردن شد و مورد استقبال مقام‎های این کشور قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس همکاری و شراکت «بغداد ۲» در اردن، با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، فواد حسین، وزیر خارجه عراق، شیخ سالم عبدالله الصباح، وزیر خارجه کویت، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و بدر بن سیف البوسعیدی وزیر خارجه عمان، دیدار و گفت‎وگو کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    غرور بزارید کنار با بیشتر کشورها میشه تعامل کرد ولی ما ایارنی ها تا یک چیزی میشه میگیم به درک فلان بسان جز اسرائیل و امریکا با همه میشه مذاکره کردبا امریکا وقت تلف کردنه
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      1 0
      از ابتدای انقلاب موضع جمهوری اسلامی همین بوده
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    حمایت از نقش عراق بسیار پسندیده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس