لایحه‌ جدید در کنگره آمریکا؛ تنبیه روسیه یا دلخوشی برای زلنسکی!

نشریه «هیل» در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی قصد دارند با تصویب لایحه‌ای، روسیه را به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، «دولت متجاوز» قلمداد کنند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش نشریه «هیل»، قانونگذاران و مقامات آمریکایی در حال کار روی ارائه و تصویب لایحه‌ای در کنگره هستند که مطابق آن، روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین «دولت متجاوز» نام خواهد گرفت.

پیش‌نویس این لایحه که به رویت هیل رسیده، حاکی از آن است که بر اساس آن، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اختیارات جدیدی برای اعمال تحریم علیه تمام «مسئولان، دخالت‌کنندگان یا همدستان» در عملیات نظامی روسیه در اوکراین خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود که بایدن بر اساس این قانون می‌تواند «هر کشور خارجی دخیل در مناقشات خصمانه اوکراین را متجاوز در نظر بگیرد.»

بر اساس گزارش‌ها، قانونگذاران آمریکایی در تلاش بودند تا این قانون را در آستانه سفر امروز (چهارشنبه) ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن، معرفی و تصویب کنند. زلنسکی به دفعات از آمریکا خواسته تا روسیه را «حامی تروریسم» معرفی کرده و در نتیجه آن، تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کرده و برای کشورهایی که با کرملین همکاری ‌کنند، هزینه بتراشد. البته دولت بایدن این درخواست را رد و اعلام کرده که چنین اقدامی، مسیر مذاکره با مسکو را مسدود می‌کند.

لایحه پیشنهادی نیز با مخالفت و انتقاد گسترده روبه‌رو شده به طوری که یکی از مشاوران کنگره آمریکا به هیل گفته است که «نامگذاری جایگزین، حتی در قوانین داخلی آمریکا یا مقررات بین‌المللی هم وجود نداشته و هیچ مبنای قانونی برای آن در کار نیست.»

این مقام کنگره که نخواسته نامش فاش شود، همچنین گفته است که «این کار یک اقدام تبلیغاتی نپخته و خام است که هیچ ارتباطی با تنبیه روسیه یا کمک به مردم اوکراین ندارد.»

پارلمان اروپا ماه گذشته در اقدامی که تا حد زیادی نمادین بود، روسیه را به عنوان کشور «حامی تروریسم» معرفی کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش پارلمان اروپا را «حامی حماقت» خواند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز این اقدام را محکوم کرد و گفت که این قطعنامه غیرالزام‌آور، به این دلیل تصویب شده که «نفرت از روسیه به اوج رسیده است.»

پسکوف همچنین در ماه جولای گفت که اگر آمریکا روسیه را کشور «حامی تروریسم» در نظر بگیرد، پیامدهای منفی در پی خواهد داشت اما در عین حال تاکید کرد «خیلی دشوار است که بتوان روابط روسیه و آمریکا را از این بیشتر تخریب کرد!»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    قلمداد کنند 👀!!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خوب چرا روسیه از پهبادهای ارزان قیمت برای هدف قرار دادن این تاسیسات استفاده نمی کند استفاده از موشک های کروز گران قیمت برای نبردهای طولانی مدت روسیه اصلا به صلاح نیست
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس