بازدید زلنسکی از خط مقدم «باخموت» و اهدای مدال به نظامیان+فیلم

طبق اعلام دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، او از شهر «باخموت» در شرق اوکراین بازدید و جوایزی را به نظامیان اهدا کرد.

به گزارش مشرق، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین از بازدید ولودیمیر زلنسکی از شهر باخموت در خط مقدم درگیری‌ها با روسیه خبر داد.

به نوشته رویترز، طبق اعلام دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، وی در جریان بازدید از باخموت، صحنه برخی از شدیدترین درگیری‌های هفته‌های اخیر در شرق اوکراین، با نمایندگان نظامی دیدار و جوایزی را به سربازان اهدا کرد.

پیش‌تر، «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین خواستار مسئولیت قانونی سخت‌تر برای اقداماتی مثل فرار از خدمت، ترک یک واحد نظامی یا محل خدمت و نافرمانی از دستورات رزمی شد.

این مقام نظامی اوکراینی از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواست قانونی را امضا کند که به این موضوع رسیدگی کند و گفت که نظام ارزش‌های نظامی و راه‌حل پیشنهادی منعکس‌کننده نظرات فرماندهان است.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً با درخواست کمک‌های تسلیحاتی بیشتر از غرب، مدعی شد «ارائه سامانه‌های دفاع هوایی مدرن به اوکراین، روسیه را مجبور می‌کند تجاوزات خود را متوقف کند و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر خواهد کرد».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دوشنبه (۱۹ دسامبر) هشدار داد سیاست‌های خطرناک و کوته‌بینانه واشنگتن، آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس