کد خبر 1448057
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
رئیس‌جمهور کرواسی: اوکراین متحد ما نیست

رئیس‌جمهور کرواسی ضمن وتوی طرح آموزش نیروهای اوکراینی، درباره کشانده شدن جنگ به منطقه بالکان هشدار داد.

به گزارش مشرق، «زوران میلانوویچ» رئیس‌جمهور کرواسی سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) گفت اوکراین متحد کشورش نیست و درباره کشانده شدن جنگ به بالکان هشدار داد.

وی گفت: اوکراین، متحد ما نیست. به زور در حال تبدیل شدن به آن (متحد) است. با بدگمانی به آن وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا اعطا شد. این چیزی است که اتحادیه اروپا امروز است: افتضاح، صفر.

به گزارش راشا تودی، او که با خبرنگاران حرف می‌زد، همچنین از پیشنهاد آندری پلنکوویچ نخست‌وزیر کرواسی مبنی بر آموزش نیروهای اوکراینی در این کشور انتقاد کرد و گفت چنین اقدامی جنگ را به کرواسی می‌کشاند. وی خطاب به نخست‌وزیر کرواسی، از او خواست خودش به اوکراین برود و بجنگد.

میلانوویچ در ادامه سخنانش درباره آمادگی ارتش کرواسی برای جنگ، گفت برای مثال کمبود موشک ضد تانک وجود دارد و سپس با تمسخر و کنایه گفت: ما آمریکایی‌ها را داریم که همانطور که از اوکراینی‌ها دفاع می‌کنند، از ما دفاع خواهند کرد. عالی است!

اظهارات رئیس‌جمهور کرواسی بعد از آن بیان شده که قانونگذاران کروات در تصویب طرحی برای پیوستن این کشور به برنامه اتخادیه اروپا با هدف آموزش حدود ۱۵ هزار پرسنل نظامی اوکراین برای جنگ مقابل روسیه موفق نبودند. هفته گذشته، تنها ۹۷ نماینده از ۱۵۱ نماینده پارلمان کرواسی یعنی کمتر از دو سوم حدنصاب برای تصویب این پیشنهاد به آن رای مثبت دادند.

پیش از این رای‌گیری، رئیس‌جمهور کرواسی که فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور است، هشدار داد پیوستن به این برنامه می‌تواند زاگرب را را به هدفی برای روسیه تبدیل کند. نخست‌وزیر کرواسی که کابینه‌اش از این ماموریت حمایت کرده، رئیس‌جمهور این کشور را به داشتن دیدگاه‌های طرفدار روسیه متهم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 1
    خوب چرا روسیه از پهبادهای ارزان قیمت برای هدف قرار دادن این تاسیسات استفاده نمی کند استفاده از موشک های کروز گران قیمت برای نبردهای طولانی مدت روسیه اصلا به صلاح نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس