اکرم امام اوغلو

«اکرم امام اوغلو» مواضع اخیر «رجیب طیب اردوغان» در توجیه رای دادگاه مبنی بر محرومیتش از فعالیت های سیاسی را رد کرد و گفت که خواهان یک مبارزه شجاعانه است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «عربی ۲۱» روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود که امام اوغلو در واکنش به سخنان اخیر اردوغان در مورد محکومیتش به زندان و محرومیت از فعالیت سیاسی، گفت که رییس جمهوری باید نظر خود را به طور روشن بیان کند و بگوید که آیا با حکم دادگاه موافق یا مخالف است؟

شعبه ۷ دادگاه جنایی استانبول اخیرا امام اوغلو را به اتهام توهین به مقامات دولتی به دو سال و هفت ماه و ۱۵ روز زندان و محرومیت از فعالیت های سیاسی محکوم کرد، این امر به دو قطبی شدن فضای ترکیه منجر شده است.

به نوشته عربی ۲۱، برخی ناظران بر این باورند که این تصمیم دادگاه بیش از هر چیز برای محروم کردن اوغلو از رقابت با اردوغان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، صادر شده است.

رییس جمهوری ترکیه پیش تر در اظهاراتی درباره محکومیت قضایی امام اوغلو شهردار استانبول به اتهام توهین به مقامات دولتی در سال ۲۰۱۹، با حمایت تلویحی از رای دادگاه، گفت که این محکومیت ماهیتی سیاسی نداشته است.

وی افزود که دادگاه های تجدیدنظر، اشتباهات (احتمالی) را تصحیح می کنند بنابراین کسی حق ندارد به احکام قضایی بی توجهی کند. رای دادگاه هنوز نهایی نیست و پرونده به دادگاه تجدیدنظر و هیات نقض خواهد رفت و اگر دادگاهی اشتباه کرده باشد، اصلاح خواهد شد.

اوغلو در واکنش به این اظهارات، به روزنامه «خبرتُرک» گفت که رییس جمهوری ترکیه باید به روشنی نظر خود را در خصوص حکم دادگاه بگوید و نمی تواند بگوید که درباره احکام قضایی اظهارنظر نمی کند چرا که بارها درباره مهمترین احکام قضایی صادر شده نیز اظهار نظر صریح داشته است.

وی گفت: من خواهان یک مبارزه شجاعانه هستم. رییس جمهوری باید نظرش را صریح بگوید. می تواند بگوید که این تصمیم دادگاه درست است یا این که بگوید اشتباه است و دادگاه تجدیدنظر باید آن را پس بگیرد.

امام اوغلو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خود را رقیب اردوغان می‌داند وقتی او را به یک مبارزه شجاعانه دعوت می کند، تلویحا به احتمال نامزدی خود برای ریاست جمهوری در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت که او مثل یک بازیکن فوتبال است که می تواند هر زمان وارد بازی شود.

وی افزود: این که مربی مرا در مسابقه قرار می دهد یا نه بحث دیگری است اما من بازیکن بالقوه ای هستم که می توانم وارد مسابقه شوم.

به نوشته عربی ۲۱، امام اغلو رای دادگاه را نه نشانه قوت نامزدی خود بلکه نشان دهنده میزان ترس دولت اردوغان دانست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 6
    اردوغان رفتنیه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 32
    اگر بنا باشد بین مرگ و جمهوری اسلامی یکی انتخاب کنید کدوم انتخاب می کنید؟
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 1
      آمریکا برات مریم رجوی رو انتخاب کرده
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      29 2
      بنا و زهر مار
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 1
      مرده تورو
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 2
    این بیاد با اسراییل جون جونی میشن
  • تتخ IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 4
    پانترکیسم نجس
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 3
    تو خر کی باشی که میخوایی با اردوغان مبارزه کتی تو پیش اردوغان مورچه هم نمیشی
  • حسین IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 2
    سلام بر اردوغان شیر دل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس