کد خبر 1447875
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
رسول سنائی‌راد

رفتار خشن، هتاکی، دین‌ستیزی اغتشاشگران و حمایت و همراهی آشکار بیگانگان و عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلب از آنان موجب طرد و انزوایی شده که پریشانی خاطر طراحان و معرکه‌گردانان را رقم زده است.

به گزارش مشرق، رسول سنایی‌راد طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: از جمله ویژگی‌های یک جنبش یا قیام مردمی، حضور یا همکاری داوطلبانه مردم با آن است که به ایدئولوژی، اهداف یا منافع مشترک بین جنبش و مردم برمی‌گردد.

همین مشارکت داوطلبانه است که امکان تداوم را برای جنبش‌ها فراهم و نیل به هدف را ممکن می‌سازد.

معرکه گردان‌های اغتشاشات اخیر که تلاش می‌کنند آن را با ماهیت جنبشی معرفی کنند، با اقدامات، رفتارها و حتی شعارهایی که با ارزش‌ها، عقاید و حتی عرف مردم در مغایرت تام و آشکار قرار دارد، با بی‌اعتنایی مردم و ریزش شدید در بدنه هیجانی و فریب‌خورده خود مواجه و دچار میرایی شده‌اند.

رفتار خشن، هتاکی، دین‌ستیزی اغتشاشگران و حمایت و همراهی آشکار بیگانگان و عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلب از آنان موجب طرد و انزوایی شده که پریشانی خاطر طراحان و معرکه‌گردانان را رقم زده و به سوی اقداماتی برای جبران سوق داده است. اقداماتی که دور اغتشاشات را حفظ و به استمرار آن کمک نماید.

از نگاه مغزهای بیمار و معرکه‌گردانان جنایتکار اغتشاشات برای تداوم آن لازم است.

۱- مدافعان امنیت نظام منفعل شده و ادامه دفاع را پر هزینه و خطرناک تلقی نمایند.

۲- نیروهای پیاده نظام و عناصر پادوی کف خیابانی اغتشاشات احساس امنیت و اقتدار کنند.

۳- نارضایتی و روحیه اعتراض در توده مردم تقویت و به صف اغتشاشگران بپیوندند.

۴- حمایت و هواداری از نظام و حتی همراهی با آن با تهدید مواجه شود.

برای تحقق چنین اهدافی، ترور، تهدید و تخریب را این جنایتکاران در دستورکار خود قرار داده‌اند که اقداماتی، چون ترور برخی مدافعان امنیت، ربایش و به شهادت رساندن مولوی ریگی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، تهدید رانندگان کامیون و حمله مسلحانه به کامیون‌های در حال تردد، تهدید بازاریان و... شواهدی است که به این سناریوی کثیف مربوط می‌شود.

به عبارتی پیوند بین اغتشاشات و ترور را سناریوسازان و معرکه‌گردانان پشت‌پرده برای نجات اغتشاشات از میرایی طراحی کرده‌اند که البته خود آن می‌تواند به مثابه پاشنه آشیل نیز به حساب آید.

چرا که ترور، تخریب و تهدید، خود ماهیت اصلی طراحان اغتشاشات را نیز برملا ساخته و نقاب از چهره کریه و زشت لایه‌های براندازانه و تجزیه‌طلبانه این ماجرا کنار زده و به افشای چهره واقعی آنان کمک می‌نماید.

از سوی دیگر وقتی تهدید و ترور علیه اصناف یا گروه‌هایی از مردم، برای اجبار به همکاری با اغتشاشگران و یا عدم همکاری و حمایت از نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته می‌شود، نه تنها هراس، بلکه نفرت را نیز به ضرر اغتشاش دامن می‌زند، چرا که اغتشاشگران با رفتن به سمت تهدید و ترور، ناخواسته به جامعه این پیام را منتقل می‌کنند که اگر روزی به قدرت برسند، روی تمامی دیکتاتورها و جنایتکاران تاریخ را سفید خواهند کرد. کسانی که هنوز به قدرت نرسیده برای واداشتن مردم به همکاری دست به سلاح و تهدید می‌برند، اگر روزی به قدرت برسند، حتماً برای تحمیل اطاعت‌پذیری بر مردم از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند بود.

افتضاح بالاتر اینکه خبر مربوط به تجهیز اغتشاشگران به سلاح گرم و آماده‌سازی برای ورود به فاز مسلحانه و ترور را مدت‌ها پیش از این، افرادی مثل جان بولتون اعلام کرده و گروه‌های تروریستی در شمال غرب و جنوب شرق عهده‌دار وارد کردن سلاح گرم به داخل کشور و اعزام تیم‌های ترور و جنایت شده‌اند.

گروهک‌هایی که پرچمدار تجزیه‌طلبی و وابستگی به بیگانگان بوده و پرچم‌های سرزمین‌های موهوم و خیالی جدا شده از ایران را نیز همزمان با اغتشاشات برافراشته و سابقه جنایت را با خیانت به سرزمین مادری و وطن‌فروشی درآمیخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 1
    حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • ح IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بمب گذاری در معالی آباد شیراز توسط چند بچه کوهنورد اونم درست بعد از حادثه تروریستی شاهچراغ خودش مهر تاییدی بر اینه که اینا جنایتکار هستند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس