واتیکان از حمله آلمان نازی به شوروی سابق در سال ۱۹۴۱ اطلاع داشت

سرویس اطلاعات خارجی روسیه درباره آگاهی رهبر کلیسای کاتولیک‌ در فاصله سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۸، از حمله آلمان نازی به شوروی سابق افشاگری کرد!

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در گزارشی اعلام کرد که پاپ پیوس دوازدهم، رهبر کلیسای کاتولیک در فاصله سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۸، از آماده‌سازی ارتش آلمان نازی برای حمله به شوروی سابق اطلاع داشته و به «ژزوئیت‌ها، گروهی موسوم به سربازان مسیح» مستقر در مرزهای غربی شوروی دستور داده تا خود را برای فرار آماده کنند!

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای نوشت: در روز چهارشنبه ۲۴ آوریل، جلسه‌ای سِری بین ۴۰۰ ژزوئیت و پاپ برگزار شد و او به آنها دستور داد تا فعالیت خود در شرق را افزایش دهند. به ژزوئیت‌ها در کشورهای حوزه بالکان، غرب اوکراین و بلاروس نیز دستور داده شد تا به‌تدریج به سمت مرز حرکت کنند زیرا بلافاصله پس از حل و فصل «مسئله شرق»، ارتش آلمان به شوروی حمله خواهد کرد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (سه‌شنبه) یکصدودومین سالروز تاسیس خود را جشن می‌گیرد. این نهاد اطلاعاتی در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و به عنوان شاخه اطلاعاتی خارجی روسیه فعالیت می‌کند. وظیفه این سرویس، فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی خارج از خاک روسیه بوده و اختیار دارد تا برای همکاری‌های ضدتروریستی و توافقات اشتراک اطلاعات با آژانس‌های اطلاعاتی خارجی، مذاکره کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس