کد خبر 1447781
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
افزایش نرخ دلار و خودرو مقطعی است

سخنگوی دولت گفت: افزایش نرخ دلار و خودرو مقطعی است و کسانی که برای افزایش قیمت دلار تلاش می‌کنند تکلیف خود را با مردم و حاکمیت مشخص کردند.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در برنامه «بدون واسطه با دولت» در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: گروه‌های مختلف، برخی پیشرو و برخی پیرو هستند، کسی که بعد از جنگ جهانی خودش را بالا نشانده و دلارش را مبنا گذاشته و نهاد حقوق و سیاسی خود را مبنا قرار داده و اجازه نمی‌دهد کسی که مصرف کننده است، جای پیشرو را بگیرد.

او تصریح کرد: این تفکر تمام توان خود را پای کار می‌آورد تا ایران مصرف کننده و پاسبان آن در منطقه باشد و البته پس از ناامیدی در جنگ نظامی، مسیر را به سمت فشار اقتصادی عوض می‌کند تا سایر شئون زندگی زیرسوال برود. ۴۰ سال است با تمام قوا سعی می‌کند ما را با تحریم‌ها فلج کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: سیاست‌های مختلفی داشتیم. برخی اوقات فکر کردیم با تعامل می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم و برخی اوقات نپذیرفتیم؛ حرکت در ۱۰ سال گذشته رو به پاسخگویی بود، در نتیجه منجر به تورم ۶۰ درصدی، فوت روزانه ۷۰۰ نفر در کرونا و غیرحضوری بودن فعالیت دانشجویان بود.

آذری جهرمی تصریح کرد: با تغییر رویه، دولت شروع کرد یکی یکی دردهای حاصل شده را درمان کردن و در همین راستا رشد اقتصادی صفر درصد مهار شد تا به مسیر انقلاب بازگردد و نتیجه بازگشت به ریل انقلاب، تکرار حرکت تاریخی دشمن است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در همین راستا جلوگیری از نمایش دستاوردها در کنار دست گذاشتن روی نقاط ضعف را در نظر گرفتند. ۵۰ سال پیش که از خدمات بهداشتی هندی و پاکستانی استفاده می‌کردیم و امروز دانشجویان این کشورها متقاضی تحصیل در کشور ما هستند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه امروز بسیاری رشد علمی کشور در حوزه‌های نانو و فناوری را تحسین می‌کنند، گفت: این آمارها نباید دیده شود چراکه دشمن نمی‌خواهد اعتماد به نفس در جوانان و جامعه ایران احیاء شود.

او ادامه داد: در سه ماهی که سعی کردند تلخی حادثه ناگوار را با آتش لحظه‌ای تلخ کنند، طرح آبرسانی به سنندج بعد از ۱۱ سال تکمیل شد و آبرسانی به همدان بعد از ۱۷ سال در شرف افتتاح است همچنین به فناوری درمان سرطان خون با ژن درمانی رسیدیم و نیروگاه اتمی کارون افتتاح شد. از طرفی، ماهواره‌بر قائم آزمایش شد و موفق بود. خبر رشد خرید تضمینی گندم ۶۰ درصدی شد و ما به ۱۰ کشور صاحب بزرگترین تلسکوپ‌های جهانی ملحق شدیم که در کنار مشکلات دیده نشد.

سخنگوی دولت در رابطه با افزایش قیمت‌ها، بیان کرد: دشمن ما سعی کرد با ایجاد ناامنی رشد علمی را تعطیل کند و طبیعتا جلوی حل مشکلات و درمان دردها گرفته شد. دشمنان، فوت خانم امینی را برای آشوب آفرینی، بهانه کردند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: اعتراض را در ادوار مختلف داشتیم و پیش‌تر تجمعات اعتراضی مانند اعتراض معلمان و کارگران دیده می‌شد اما دشمن سعی کرد در این فقره مانع شود تا آشوب ایجاد کند.

او با بیان اینکه دشمن وقتی دید بدنه مردم به آشوب‌ها نپیوستند، دوباره در مسیر اقتصادی قرار گرفت، گفت: دشمن با فشار بر نرخ ارز آن را افزایش داد تا قیمت طلا و خودرو نیز افزایش یابد. این تغییرات مقطعی و موقتی است و تلاش‌های دشمن با اقدامات پیشگیرانه و طراحی عملیات قرارگاه جنگی ناکام خواهد ماند.

سخنگوی دولت افزود: رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال تعطیل بود، تورم ۶۰ درصدی را در شهریور ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، خلق نقدینگی ۴۴ درصد بود و دولت سیزدهم مثل دولتی نیست که قیمت دلار در هشت سال رکود بیش از ۱۰ برابری را بزند. افزایش مقطعی قیمت‌ها را نباید مبنای قضاوت قرار بدهیم. اگر بتوانیم خلق نقدینگی را مهار کنیم، تاثیرش به زودی قابل لمس است.

بهادری‌جهرمی در رابطه با اقدامات دولت، مطرح کرد: سربازان این کشور حداقل پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرند، حداقل حقوق از سه به شش میلیون رسید، در همین یک سال نرخ بیکاری از دو رقمی به یک رقمی رسیده، رشد اقتصادی شش ماهه در صنعت ۵.۱ بوده، در حوزه خودرو تعداد تولید در سال پایانی دولت قبل ۶۰۰ هزار خودرو بود اما امروز به بیش از دو برابر رسیده است.

او در رابطه با جراحی اقتصادی دولت، گفت: شیوه تخصیص یارانه در گذشته به صورتی بود که افراد هر چه بیشتر مصرف می‌کردند، یارانه بیشتری داشتند. امروز ۴۰۰ هزار تومانی که پرداخت می‌شود، قابل مقایسه با مقدار یارانه قبلی نبود.

سخنگوی دولت در پاسخ به شعار«بی‌شرف» دانشجویان، گفت: بی‌شرف کسی است که ۱۷ هزار نفر در کشور را ترور می‌کند، کاپیتولاسیون تصویب می‌کند، به صدام لبخند می‌زند، از تحریم‌ها حمایت می‌کند، از حمله نظامی حمایت می‌کند و ۳۵ میلیارد دلار را برمی‌دارد و از کشور می‌رود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه کسی به‌خاطر سطل آشغال اعدام نشده است، پرسید: وحشیانه کشتن عجمیان‌ها و علی‌وردی‌ها را نمی‌خواهید ببینید؟ باید از آنها تشکر کرد؟ باید چشم‌هایمان را باز کنیم! می‌توانید تصور کنید عربستان ۲۵ میلیون دلار برای شبکه‌ای هزینه کند که واقعیت را منعکس کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 2
    دانشجویی در ایران تحصیل کندو تخمش را برای دیگران بگذارد خیلی بیشرف است
  • عباس‌ IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    زمانی فروش ماشین به بورس می برین توقع دارین قیمت بالا نره دزد و مایع بدبختی خود دولت هست چرا دولت جلو این کار نمیگره
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ سخنگوی دولت اعلام نمودند دلار ۴۰ تومانی مقطعی است. در تاریخ و یاد ما ثبت شد‌.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    بهادری درست میگه باید خودرو گران بشه چون دلار گردنه خوب پس شما حقوق کارمندا رو طبق دلار بده ماهی 2500دلار میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس