کد خبر 1443695
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
واکنش عمار حکیم به گزارش سازمان ملل درباره جنایات داعش

رهبر جریان حکمت ملی عراق، اعلام کرد که گزارش تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش باید مبنای کشاندن این پرونده به عرصه بین‌المللی شود.

به گزارش مشرق، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، اعلام کرد که گزارش تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش باید مبنای کشاندن این پرونده به عرصه بین‌المللی شود.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به گزارش تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش گفت: گزارش تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش که در برابر سفرای کشورهای عضو شورای امنیت قرائت شد و در آن جنایات گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ مصداق جنایت جنگی دانسته شده و اشاره این گزارش به موضوع خطرناک استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق باید مبنای کشاندن این پرونده فجیع به عرصه بین‌المللی شود.

وی ادامه داد: این گزارش همچنین تأکید می‌کند که داعش کپی برابر اصل رژیم بعث است که از همین سلاح‌های ممنوعه علیه ملت عراق استفاده و جنایاتی را رقم زد که هنوز هم پیامدهای دردناک آن دیده می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: اگر فتوای جهاد کفائی و اقبال گسترده مردم عراق به آن نبود و بدین ترتیب پروژه تروریستی داعش شکست نمی‌خورد، نزدیک بود که عراق و منطقه به آتش کشیده شود و منافع بین‌المللی تهدید شود. در برابر این تحول مهم، دولت و وزارت دادگستری و وزارت خارجه عراق باید در تماس با نهادهای بین‌المللی حقوق بشری برای رعایت حقوق قربانیان این جنایات تلاش کنند و برای پیگرد و دستگیری همه کسانی که دستشان به خون ملت عراق آلوده شده و اکنون از چنگ عدالت فرار کرده‌اند با پلیس بین‌المللی هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس