کد خبر 1447536
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

به گزارش مشرق، سلمان معمار فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

بعیده کسی منکر فشار مجازی اتفاقات اخیر باشه. حالا پس از سه ماه تجمیع آمارهای توییتر فراخوان چهلم امینی (۵ آبان) و نیمه آبان و آذر تصویر بسیار جالبی میسازه.

نه تنها حرکت مجازی توییتر کمتر نشده که به طرز چشمگیری بزرگتر شده. هر موج این رویداد سهمگین تر آمده، نیمه آبان نسبت به چهلم ۲ میلیون توییت! ۳ میلیون لایک و ۲۴ هزار اکانت بیشتر شده.

آذر نسبت به آبان ۱۳۰ هزار اکانت! و ۲ میلیون لایک بیشتر هم شده اما تعداد مطلب نتوانسته بیشتر شود. (همین نشانه مضحکی از موج سازیه)

چند نکته:

- باید شاهد بازتاب اینها کف خیابان باشیم اما کاملا برعکس نیمه آبان از چهلم خلوت تر و فراخوان آذر هم که رسما شکستی غیر قابل انکار بود. چقدر از این موج ها به مردم مربوط است؟ چرا توییت میزنن و نمیان؟

- علی رغم گسترش عجیب موج ها، "احساس" فشار مجازی کاسته شده. خصوصا برای کسانی که همدلی عمیق با جنبش ندارند. این همان دلیلی است که اینترنشنال و ... اصرار بر عجله و تمام کردن کار داشتند. هیجان فروکش میکند.

- برعکس، احساس همدلان جنبش در هر یک از این امواج تشدید میشه. اونها که با دیدن سکوت دیگران به دره یاس و نفرت میریزند.

چرا توییت میزنن و نمیان؟ +نمودار

چرا توییت میزنن و نمیان؟ +نمودار

چرا توییت میزنن و نمیان؟ +نمودار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    19 5
    طراحان اصلی به هدفشون از طراحی آشوب فعلا رسیدن. هیچ عاقلی نیست که ندونه با این مسخره بازی ها حکومتی سقوط نمیکنه ولی الان تورم رو ببینید! عدم سرمایه گزاری و نا اطمینانی اقتصادی به نا امنی نیاز نداره فقط حس نا امنی و روایت مجازی شلوغی کافیست تا بازار متلاطم ایران رو به هم بزنه
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      3 3
      حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    15 1
    جریان مگس های مجازی مانند ضرب المثل های معروف که برای یک عده بکار میرود. کنار گود نشسته میگه لنگش کن و برای عده ای دیگر این دغل دوستان که می بینی مگسانند گرد شرینی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    18 1
    اگه همين الان مهسا اميني زنده بشه و بگه من به مرگ طبيعي فوت شدم آشوبگران مي گن يه اعتراف اجباري ديگه!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    11 1
    برای اینکه همش فیک و کلک و جعلی و حقه بازی و پدرسوخته بازیه. برعندازای وحشی هنوز نتونستن نه تو تهرون و نه هیچ جای دیگه 2000 نفر رو یه جا بیارن تو خیابون و فیلم شو بذارن. اولش می گفتن اگه زمان انقلاب 2 میلیون نفر میامدن تو خیابون حالا که جمعیت 3 برابر شده ما 6 میلیون میاریم تو خیابون از میدون راه آهن تا میدون تجریش!!!!!!!!! معلوم شد اینا همش الکی فاجعه "مصی حیوون" بوده. خخخخخخخخ 2000 نفر هم نیاوردن اونوقت میگن رژیم چنج! هههههههههههه اون کباب چنجه س که چنج داره جیگر.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    14 0
    از اولشم میدونستیم جنبش اتحادیه فواحش و داعش بیشتر عربده کشان کوچه خلوت فضای مجازی هستند و یه مشت احمق متوهم وطن فروش:-)) کاش آمار ارز دیجیتالی که به این حیوانات برای وحشی گری تزریق شده هم میشد محاسبه و اعلام کرد. البته فکر میکنم آمار پوشکهای مصرفی و خیس شدن شلوارهاشون بعد از سربگونی شدن راحتتر بشه درآورد:-))))
  • SE ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    9 1
    از آلبانی و سعودی چه جوری بیایند
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    نمودارهای آخری اشتباه است لطفا ملاحظه بفرماييد.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    4 0
    آمریکای احمق و بازنده
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 1
    دلار39هزارتومان-ضعیف ترین پول ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس