کد خبر 1447397
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
دولت اردن به عوامل ایجاد ناامنی هشدار داد

هیات وزیران اردن امروز دوشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که در برقراری امنیت و اعمال امور حاکمیتی خود، هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، هیات وزیران اردن امروز دوشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که در برقراری امنیت و اعمال امور حاکمیتی خود، هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.

دولت اردن در این بیانیه تاکید کرده است که در برابر کسانی که اقدام به اخلال در امنیت عمومی کرده و اقدام به حمله به نیروهای امنیتی و آسیب زدن به امول عمومی می کنند، براساس قانون عمل کرده و هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.

در این بیانیه به طرف هایی که در تلاش برای تشدید تنش ها در اردن و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم این کشور هستند، هشدار داده شده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که نیروهای امنیتی اردن امروز (دوشنبه) از کشته شدن عامل اصلی قتل افسر اردنی خبر دادند. در این عملیات که با بازداشت ۸ نفر از عوامل ناامنی های اخیر همراه شد، سه نیروی امنیتی اردنی دیگر کشته شده و پنج نفر هم زخمی شدند.

گفتنی است در روزهای اخیر در پی تصمیم دولت برای افزایش قیمت سوخت، رانندگان بخش حمل و نقل عمومی و کامیون داران اردنی اقدام به اعتصابات گسترده ای کرده اند. این اعتصابات با کشته شدن یک نیروی بلندپایه امنیتی در شهر معان، وارد مراحل تازه تری شد که در پی آن شمار زیادی از معترضان بازداشت شدند.

وزیرکشور اردن اخیرا اعلام کرده که با افزایش قیمت سوخت از بحرانی که در ماه های آتی دست به گریبان مردم می شده جلوگیری کرده و لغو مصوبه افزایش قیمت سوخت در بین اختیارات وی نیست. نایب رئیس پارلمان اردن اما با عقب نشینی از مصوبه افزایش قیمت سوخت، اعلام کرده که در صورت عدم لغو این مصوبه، دولت را استیضاح خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس