کد خبر 1447250
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
افشاریان: 6-5 ورزشگاه را تجهیز می‌کنیم/ اعلام زمان جدید برای استفاده از VAR‌در فوتبال ایران

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص انتخاب داوران دربی و همچنین استفاده از VAR‌ ارائه کرد.

به گزارش مشرق، خداداد افشاریان در خصوص انتخاب داوران هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: بعد از استراحت یک ماهه که به خاطر جام جهانی اعمال شد و تیم ملی ما هم شرکت کرد، اولین هفته‌، هفته‌ای است که در آن ۳ دربی کرمان، خوزستان و تهران وجود دارد. داوران با تجربه برای این بازی‌ها گذاشتیم. ان‌شاالله آن داوری که نام آن را اعلام می‌کنم بتواند حق را به حقدار برساند و شروع دوباره قضاوت ها با آرامش همراه شود.

وی افزود: از تیم‌های میزبان و میهمان می‌خواهم با آرامش به داوران نگاه کنند. اگر اتفاقی کمرنگ خدای ناکرده می‌افتد بتوانند هضم کنند و آن را یک مساله انسانی بدانند. ان‌شاالله این هفته برای داوران کشورمان بدون اشتباه باشد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در مورد داوران دربی‌ها باید بگویم محمد حسین زاهدی‌ فرد از استان بوشهر داور وسط، سعید قاسمی از استان اصفهان کمک داور یک، مداح که بسیار باتجربه است و از تهران است کمک داور ۲، مومنی از استان مازندران داور چهارم و کمک داور ذخیره انتظاری از تهران خواهند بود. داوران دربی خوزستان صفایی و دربی کرمان میثم حیدری هستند. امیدوارم هفته‌ای بدون تنش همراه با آرامش باشد. چیزی که من را خوشحال می‌کند اینکه واقعا حق به حقدار برسد مخصوصا که بعد از جام جهانی هستیم.

بیشتر بخوانید:

یک گام تا ورود VAR به لیگ برتر ایران


افشاریان در مورد آخرین وضعیت سیستم کمک داور ویدئویی، عنوان کرد: با توجه به وسواس و فشاری که مهدی تاج برای VAR دارد همه پای کار هستند. آخرین جلسه این مجموعه VAR روز گذشته بود. ۱۴ نفر از مجموعه‌ای درگیر VAR هستند. سه نفر از این عزیزان بچه‌هایی بودند که از شرکت مذکور برای VAR انتخاب شده بودند و فرصت زمانی برای هر موضوعی مشخص شد. اینجا می‌توانم بگویم برای عقد قرارداد با این شرکت هفت هشت روز کاری زمان گذاشتیم تا بتوانیم پیچ و خم‌های قرارداد را جلو ببریم.

وی افزود: دوستانی پای کار هستند از حقوقی، مالی، معاملات، فنی، داوری که امیدوارم این اتفاق بیفتد. این هفته هم قرار است نماینده مجموعه‌ "ای بی اس" از سه الی چهار رشته ورزشی بازدید کند. در یک بازه زمانی با وسایلی که لازم داریم و قرار است از خارج کشور برسد پنج تا شش ورزشگاه را تجهیز می‌کنیم. تا ۴۰ روز دیگر که البته بستگی به رفتارهایی که فیفا با ما دارد. کلاس آموزشی داوران را شروع می‌کنیم. به سمت VAR می‌رویم و امیدوارم در کنار سازمان لیگ و باشگاه‌هایی که متقاضی هستند بتوانیم سریع به سر منزل مقصود برسیم.

افشاریان درخصوص زمان دقیق استفاده از VAR در فوتبال ایران گفت: این چهار پنج قسمتی که VAR دارد حساس است. همه این‌ها را باید به فیفا گزارش کنیم و بدون فیفا نمی‌توانیم کار را جلو ببریم. آموزش داوران وقت می‌گیرد. واقعا نمی‌دانم ولی شاید آخر فصل یا شروع فصل آینده بشود. درست است VAR ظاهراً ساده به نظر می‌آید و تجهیزات می‌خواهد ولی رفتارهای اداری با فیفا زمان‌بر است که امیدوارم این موضوعات را با فیفا به سرعت جلو ببریم. این حلقه گمشده فوتبال ماست. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس