کد خبر 1446979
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

معرفی بهترین ایرلاین ها برای سفرهای خارجی

یکی از مهمترین نکات حین برنامه ریزی برای هر سفر تفریحی یا کاری، انتخاب یک ایرلاین مناسب برای خرید بلیط است. ایرلاین‌ها از نظر قیمت بلیط هواپیما، امکانات، خدمات و غیره، عملکرد یکسانی ندارند. در نتیجه بسیار مهم است که بدانید چگونه بهترین ایرلاین را متناسب با نیازهای خاص خود انتخاب کنید. اهمیت این موضوع در مورد انتخاب ایرلاین برای خرید بلیط پرواز خارجی حتی شاید بیشتر هم باشد. در نتیجه در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی بهترین ایرلاین‌ها برای سفرهای خارجی، نکاتی را هم در مورد نحوه‌ی انتخاب یک ایرلاین خوب بیان کنیم.

بهترین ایرلاین های خارجی برای خرید بلیط هواپیما

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

قطر ایرویز برای مسافران پروازهای خارجی، نامی شناخته شده به شمار می‌رود. در واقع به راحتی می‌توان این شرکت را یکی از برترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا دانست. قطر ایرویز به حدی در سال‌های کوتاه فعالیت خود درخشان عمل کرده که استانداردهای پروازی و همچنین انتظار مسافران از پروازهای خارجی را بالا برده است.

این شرکت مفتخر است که به عنوان یکی از جوانترین خطوط هواپیمایی، مسافران را در اقصی نقاط شش قاره جا به جا می‌کند. آنها هر روزه بیش از 150 مقصد را بر روی نقشه با ناوگانی از هواپیماهای جدید و سطح بی‌نظیری از خدمات به هم متصل می‌کنند.

قطر ایرویز اولین ایرلاین در جهان بود که با شیوع ویروس کرونا، توسط سازمان بین المللی رتبه بندی حمل و نقل هوایی Skytrax به رتبه 5 ستاره ایمنی خطوط هوایی دست یافت. این شرکت به مسافران خود در سراسر جهان اطمینان می‌دهد که استانداردهای ایمنی و سلامت در خطوط هوایی آنها به خوبی رعایت می‌شوند و خود را دارای بالاترین استانداردهای ممکن معرفی می‌کند. به راحتی می‌توان این ایرلاین را حتی به سخت پسندترین افراد هم توصیه کرد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز کار خود را در 20 می 1933 با پنج هواپیما و کمتر از 30 کارمند شروع کرد. حال این ایرلاین هشتاد و نهمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفته و سفر به بیشتر کشورهای جهان را برای مسافران خود ممکن کرده است.

سفر با ترکیش ایرلاینز مزایای بسیاری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برای مثال همکاری آنها با ترکیش Do&Co سبب شده تا مسافران بتوانند حتی بر فراز ابرها نیز از صرف یک وعده غذای خوشمزه و با کیفیت که توسط سرآشپزهای متخصص تهیه شده، لذت ببرند.

همچنین امکانات سرگرمی این ایرلاین شامل دسترسی به جدیدترین فیلم‌ها، موسیقی، بازی‌ها و موارد دیگر می‌شود که سفری به یاد ماندنی، راحت و مفرح را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، ترکیش ایرلاین به مسافران خود امکان استفاده از WiFi در حین پرواز را هم ارائه می‌کند تا حتی در سفر هوایی هم به دنیا متصل بمانید.

معرفی بهترین ایرلاین ها برای سفرهای خارجی

شرکت هواپیمایی امارت

شرکت هواپیمایی امارات یکی از پرچمداران ایرلاین‌های امارات متحده عربی است. در حقیقت شرکت هواپیمایی امارات چهارمین ایرلاین بزرگ جهان از نظر درآمد بر اساس فاکتور مسافر-کیلومتر پرواز است. شرکت هواپیمایی امارات در دوبی مستقر بود و یکی از شرکت‌های تبعه گروه امارات است. از سال 2019 این شرکت به بزرگترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه تبدیل شد. در آن زمان هواپیمایی امارات در هفته بیش از 3600 پرواز را از مرکز خود در ترمینال 3 فرودگاه بین المللی دبی به انجام می‌رساند. این شرکت هواپیمایی ناوگانی با حدود 300 فروند هواپیما دارد که در بیش از 150 شهر در 80 کشور دنیا فعالیت می‌کنند.

بهترین ایرلاین های ایرانی خرید بلیط هواپیما

شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر از قدیمی ترین ایرلاین‌های فعالی است که نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط خاورمیانه نیز فعالیت دارد. در ایران این شرکت را بیشتر با نام شرکت هواپیمایی هما می شناسند. مسافران با رزرو بلیط‌های این شرکت می‌توانند به مقاصد مختلفی در دنیا سفر کنند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به استانبول، وین، میلان، باکو، پاریس، لندن، بمبئی، رم، مسکو، فرانکفورت و آمستردام اشاره کرد. متاسفانه ناوگان این ایرلاین نیز مانند سایر ایرلاین‌های فعال در کشور فرسوده است اما به تازگی هواپیماهای جدیدی به آنها اضافه شده که این موضوع رضایت مسافران را تا حد زیادی افزایش داده است.

شرکت هواپیمایی کیش

کیش ایر احتمالا یکی از شناخته شده‌ترین ایرلاین‌های ایرانی باشد که از سال 1370 کار خود را شروع کرد. کیش ایر جزو معدود شرکت‌هایی است که دارای گواهینامه آیوسا بوده و به عضویت یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) در آمده است. عمده‌ی فعالیت این ایرلاین در زمینه‌ی سفرهای داخلی است اما پروازهایی نیز به مقاصد مسقط، آکتائو و دبی دارد.

نحوه ی انتخاب بهترین ایرلاین برای سفر

برای داشتن یک سفر خوب و راحت فاکتورهای مهمتری هم نسبت به قیمت برای انتخاب ایرلاین و رزرو بلیط هواپیما وجود دارد. مسیر رسیدن به مقصد نیز جزوی از سفر است که باید به همان اندازه راحت و به یاد ماندنی باشد. در نتیجه انتخاب یک ایرلاین خوب برای رزرو بلیط هواپیما اهمیت زیادی دارد. ایرلاین‌های بسیاری در حال حاضر در ایران مشغول به کار هستند که انتخاب بین آنها می‌تواند سخت و گیج کننده باشد. به خصوص برای کسانی که اولین بار است قصد رزرو بلیط برای پروازهای خارجی را دارند. پس در ادامه به بررسی مهمترین فاکتورها در زمینه‌ی انتخاب یک ایرلاین خوب می‌پردازیم تا بتوانید راحت‌تر برای انتخاب تصمیم بگیرید.

  1. نیازهای خود را در نظر بگیرید.

قبل از انتخاب ایرلاین، هر آنچه را که برای راحتی هر چه بیشتر در حین سفر نیاز دارید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک پرواز مستقیم داشته باشید، باید یک شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید که چنین پروازهایی را ارائه دهد. همچنین اگر به یک وعده‌ی غذایی خاص یا نوع متفاوتی از صندلی نیاز دارید، دریابید که آیا شرکت هواپیمایی مدّ نظرتان می‌تواند این موارد را فراهم کند یا خیر. این خیلی مهم است که به عنوان یک مسافر تا حد ممکن راحت باشید و از پرواز خود لذت ببرند. سعی کنید لیستی از این نیازها تهیه کنید تا هنگام بررسی خدمات و امکانات هر ایرلاین، چک کردن آنها را نیز فراموش نکنید.

معرفی بهترین ایرلاین ها برای سفرهای خارجی

  1. انعطاف پذیر باشید.

سعی کنید تا حد ممکن در مورد تاریخ و ساعت بلیط رفت یا برگشت خود انعطاف پذیر باشید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب‌های بهتری برای رزرو بلیط هواپیما داشته باشید. هر چه دستتان برای انتخاب بازتر باشد، امکان پیدا کردن بلیط با قیمت و شرایط مناسب نیز بیشتر می‌شود.

  1. با دوستان و اعضای خانواده مشورت کنید.

اگر کسی را می‌شناسید که اخیرا یک سفر هوایی داشته است، می‌توانید از او در مورد تجربه‌اش از پرواز با آن شرکت هواپیمایی سوال کنید. این کار می‌تواند اطلاعات دست اولی را فارغ از جنبه‌ی تبلیغاتی هر ایرلاین، در اختیار شما قرار دهد. درواقع تحقیق و بررسی نظرات مسافرین پیشین هر ایرلاین روش خوب و مطمئنی برای انتخاب یک ایرلاین مناسب به شمار می‌رود.

  1. صندلی‌های پرواز را مقایسه کنید.

فرض کنیم شما بین دو ایرلاین مردد مانده‌اید که هر دو قیمت و شرایط مناسبی دارند. اگر در انتخابی بین دو ایرلاین مردد ماندید، می‌توانید به سراغ جزئیات بروید. اگر هر دو ایرلاین امکانات مورد نظر شما را ضمن ارائه‌ی قیمت مد نظرتان دارند، می‌توانید با مراجعه به وب سایت ایرلاین، جزئیات مربوط به خدمات آنها را بررسی نمایید. به این ترتیب بهترین ایرلاین را انتخاب کرده و صرفا بابت قیمت کم یکی از آنها، گول خرید بلیط را نمی‌خورید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس