کد خبر 1446935
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
امسال واگن جدید وارد مترو تهران نخواهد شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: امسال واگن جدید نخواهیم داشت و تمرکز بر نوسازی است و البته اگر در اسرع وقت مبلغ پرداخت شود یک سال و نیم آینده ۶۳۰ واگن‌ها از چین به ایران ارسال خواهد شد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران در حاشیه جلسه هم اندیشی شهردار تهران با اعضای شورا در خصوص حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار کرد: این جلسه رسمی بود و چون فضای سالن اصلی کافی نبود، تصمیم بر این شد که در سالن شیبانی برگزار شود. لذا باید بگوییم جلسه غیرعلنی نبود و تمام اعضای شورا در خصوص این مبحث صحبت کردند.

وی افزود: شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیران بخش حمل و نقل در خصوص این موضوع سخن گفتند و در مورد خریدهای صورت گرفته صحبت شد. در مورد قرارداد با چین هماهنگی‌ها انجام شده و اگر در اسرع وقت مبلغ پرداخت شود یک سال و نیم آینده واگن‌ها از چین به ایران ارسال خواهد شد.

چمران گفت: با واگن سازی تهران نیز هماهنگ شده و مدت تحویل از ۲۰ ماه به ۱۶ ماه تقلیل پیدا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید و نوسازی اتوبوس‌ها تصریح کرد: دو هزار دستگاه تا ۱۴ ماه آینده از سوی وزارت کشور باید به تهران تحویل داده شود. تعدادی نیز شهرداری خریداری می‌کند. قرارداد اتوبوس برقی نیز منعقد شده است. تمام این موارد برنامه میان مدت به شمار می‌رود. تا پایان سال شاید نهایتاً ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دریافت کنیم و امسال واگن جدید نخواهیم داشت و تمرکز بر نوسازی است.

وی افزود: تعداد زیادی قرارداد منعقد می‌شود که ون وارد مدار شود و قرارداد تأمین ون‌های ۱۴ نفره نیز با پشتیبانی وزارت صمت در حال انعقاد است و تعدادی خریداری و وارد شده است.

چمران گفت: در مورد بلیت اتوبوس و مترو و الکترونیکی شدن آن و کاستن میزان سفر با خودروی شخصی نیز بحث شد تا بتوان ترافیک را با این اقدامات کاهش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    غیر از این بود تعجب می کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس