بیانیه باشگاه پرسپولیس در حمایت از ملی‌پوشان ایران/ هر اقدامی علیه تضعیف تیم ملی را محکوم می‌کنیم

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: با توجه به احکامی که اخیرا از سوی فدراسیون فوتبال صادر شده امیدواریم توضیح قانع‌کننده‌ای برای افکار عمومی وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، حسین دوام، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با احکامی که صادر کرد باعث غافل‌گیری ما و جامعه فوتبال شد. این غافلگیری هم از جهت زمان‌بندی و هم از بابت احکام صادره با توجه به عیان شدن وقایع آن بازی و اظهارات کذب مطرح شده است.

وی ادامه داد: بازی با ملوان بندرانزلی در ۲۸ مهر انجام شد و بازی با نفت مسجدسلیمان به هفته ششم و تابستان مربوط می‌شد. چرا احکام باید درست ۷۲ ساعت مانده به دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال صادر شود؟ هوادار پرسپولیس چگونه باید بنا را بر حسن نیت بگذارند؟ چرا این احکام قبل از این‌ها یا بعد از شهرآورد اعلام نشد؟ در حالی که قبل از شهرآورد بنای همه بر این است که از هرگونه تشنج و حساسیت کاسته شود، ایجاد این تشنج و حساسیت علیه پرسپولیس چگونه قابل توضیح است و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

وی افزود: آیا می‌توان افکار عمومی را متقاعد کرد که هدفی در کار نبوده است؟ چرا باید از میان همه این زمان‌های معقول برای صدور حکم، این زمان حساسیت برانگیز انتخاب شود که در آستانه بازی با استقلال تمرکز و آرامش پرسپولیس بر هم بریزد؟

معاون حقوقی پرسپولیس خاطرنشان کرد: موضوع دیگر به خود احکام مربوط می‌شود. در همان زمان از جمله به لطف فیلم دوربین‌های مداربسته، مشخص شده بود، بعضی عوامل تیم رقیب با ادعاهای دروغین، سعی در انحراف افکار عمومی و فریب عوامل فوتبال را داشته‌اند. اظهارات اخیر مدیررسانه‌ای تیم نفت مسجد سلیمان درباره آن بازی که طی روزهای گذشته منتشر شد به خوبی گواه ادعای پرسپولیس است.

دوام مدعی شد: صحبت‌های (مهران)حسن‌وند به خوبی بیان می‌کند که در آن روز چه اتفاقاتی روی داد و تمام آن مسائلی که مطرح شد، نقشه‌ای برای خدشه‌دار کردن پرسپولیس و فریب افکار عمومی بود. در همان مصاحبه آمد که اتفاقاتی در ورزشگاه روی داد که پشت پا انداختن مدیرعامل آن باشگاه به مدیر تیم فوتبال پرسپولیس که از مفاخر فوتبال کشور است، فقط یکی از آن موارد بود.

دوام تصریح کرد: اشاره‌ای هم به بازی با ملوان داشته باشیم. در آن بازی، سرمربی ملوان دقایق طولانی به زمین مسابقه وارد شده بود و اعتراض شدید نسبت به عوامل مسابقه داشت. جو بازی به سبب آن اتفاقات بسیار متشنج شد ولی در احکام با جریمه و محرومیت عضو کادر فنی پرسپولیس رو به رو شده‌ایم. شاید هم تعریف ما از عدالت به کلی اشتباه باشد. هرچه هست ما را بیش از هر زمانی نسبت به این جنبه از فوتبال ایران ناامید کرده است و منتظر پاسخ صریح و روشن ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به این آرای غیرمنصفانه و عجیب هستیم.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صبح امروز آراء خود را درباره ۲ بازی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد. بر اساس این احکام، افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس به دلیل رفتار غیرورزشی به توبیخ کتبی محکوم شد. فراز اجاقی، ماساژور تیم پرسپولیس به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت یک سال و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و باشگاه پرسپولیس نیز به دلیل پرتاب بطری آب به سمت کمک داور از سوی تماشاگرانش به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

تا پیش از این قرار بود شهرآورد ۹۹ پایتخت روز سه‌شنبه برگزار شود اما پس از برگزاری نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا استانداری تهران، اعلام شد که این بازی در زمان مقرر برگزار نخواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس