فرحبخش

فرحبخش: مستند «برزخی‌ها» سندی درباره کسانی که هنرمندان قبل از انقلاب را بیکار کردند نکتبشان در تاریخ ماندگار خواهد شد و ننگ بر آنان خواهد ماند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- حسین فرح‌بخش در مراسم رونمایی مستند «برزخی‌ها» ساخته عارف افشار در جشنواره سینما حقیقت گفت: آقایانی که در دهه ۶۰ زمامدار این ممکلت بودند و من به آنها تروریست تفکر می‌گویم، سینمای ایران را از چرخه تولید و فرهنگ خارج کردند که فردین و امسال فردین قسمت کوچک این ماجرا بودند.

یعنی سینما را به جایی بردند که ربطی به سینما نداشت. آقای انوار و بهشتی (مدیر فارابی) و آقای میرحسین موسوی هم در راس این ماجرا بودند و هرچه امروز در این مملکت سختی و دگم‌بازی می‌بینید مربوط به آن دوران است.آقای میرحسین موسوی هم امروز در حصر است و من نمی‌خواهم لگد به مرده بزنم. هر چی در این مملکت شما در این مملکت سخیتی و دگم بازی می‌بیند مربوط به همان دوران است.

فیلم اظهارات فرحبخش

پس از پخش مستند «برزخی‌ها»، حسین فرحبخش، تهیه‌کننده سینما در ادامه گفت:

این بساطی که امروز شما در خیابان می‌بینید و جوانان در خیابان حضور دارند، این اتفاقات پاتک‌های آن دوران است، در دورانی که به جوانان اجازه نمی‌دادند که لباس های رنگی بپوشند و این ریل غلط را گذاشتند و هیچ کس هم نمی‌تواند آنرا جمع کند، بقیه هم که آمدند متاسفانه همین ریل را متاسفانه دنبال کردند.

فیلم اظهارات فرحبخش

کارگردان زندگی خصوصی در ادامه اشاره کرد: اگر امثال فردین ، وثوقی و بیک‌ایمانوردی حضور داشتند این آقایان نمی‌توانستند این سینمای مزخرف را تحویل ما دهند، شما کل دهه ۶۰ را ببینید ۱۵ فیلم نداریم، یعنی قابل دیدن نیستند. آن کسانی که به زباله‌دان تاریخ سپرده شدند را در مستند «برزخی‌ها» دیدید آقای بهشتی (رییس وقت بنیاد فارابی) می‌گوید فردین پیش من آمد، دروغ می‌گوید. جرات رودر رو صحبت کردن هم ندارند. ایشان می‌گوید ما به فردین گفتیم مدتی کنار بکش. آقای بهشتی مگر قاضی بوده که چنین حکمی صادر کرده است؟ ابوسفیان را پیغمبر بخشید و این فیلم سندی درباره کسانی که هنرمندان قبل از انقلاب را بیکار کردند نکتبشان در تاریخ ماندگار خواهد شد و ننگ بر آنان خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حمیدرضا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    65 18
    ***درود بر رهبر ایران آقای سید علی خامنه ای ((( خدا حفظ و تگهدارشان باشد ان شا‌‌‌لله ))) که گوهری درخشان در تاریخ بعد از انقلاب هستند .‌‌‌‌ سال ها گذشته و فرق و عیار شأن گویاتر میشود .
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      26 5
      جمهوری اسلامی همچون کوه زاگرس سترگ و پرصلابت و مقتدر سرجای خود مستقر هست و 3 ماهه که همه شیاطین و تفاله ها و سلیطه ها و زباله ها همه زورشان را زدند و «هر وحشیگری ممکنی» را انجام دادند (از سلاخی با چاقو و قمه تا آتش زدن آدمها و اماکن تا بریدن گلوی پلیس تا کشته سازی هرروزه) ولی نتوانستند 1 میلیمتر این کوه را جابجا کنند. جمهوری اسلامی پرغرور و قرص و محکم پابرجاست. فقط رجاله ها رسوا شدن.
    • پری IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 2
      به ضرس قاطع میگم آرژانتین امشب قهرمان جهان خواهد شد
  • حسین IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    23 55
    حالا بنده خدا مهنس موسوی که در حصر و ممنوع التصویره ،هر نامردی هم که از راه میرسه یک توهینن و افترایی بهش نسبت میده،متاسفانه انسانیت و شرفی باقی نمونده.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      37 13
      نامردتر از میر حسین موسوی وجود ندارد اینها افترانیست واقعیت
    • خلیل IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      30 10
      اتفاقا میرحسین شانس آورده در حصر است چون اگر بود باید می آمد جواب میداد و خیانتش بیشتر آشکار میشد بعلاوه اینکه گندهای دیگرش هم کشف میشد
    • حمیدرضا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      11 4
      *** در اینکه فرخ بخش و امثالهم صالح و اصالت و اهلیتی ی که در خور هنر هفتم باشه را ندارند . نه شکی هست و نه تردید .... اما بنده خدایی که گفتی 40 سال است رو به سقوط و رو به انحطاط است و دیگر برای نمایش چهره یک منافق واقعی __ نیاز به نقاب ندارد . خدا شهید همدانی را با شهادت علو درجات و احترام بخشید و میرحسین موسوی زنده مانده تا خودش واقعیت خود را نشان دهد ..‌
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      10 4
      آخ آخ بمیرم برای مظلومیت این بزرگ خائن ایران بمیرم برای سامری که اگر نبودن مردم در انقلابی ایران و این رهبر حکیم کشور همون سال می تونست سقوط کنه و کلا بشه جنگ داخلی چند ده بلکه 100ساله شبیه لیبی چقدر ایشون واقعا مظلوم هست:))))
    • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      16 4
      این مردک موسوی که هرچی حرف مزخرف داشت زد وهرچه جفتک بلد بود به نظام پراند حالا شما نگرانش شدی؟
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 3
      بنده ی "قاتل و فاسد" خدا. نمردیم ما که بودیم و دیدم آن بنده ی خدا چه ظلمی به خلق خدا کرد. سال زیادی که نگذشته از هنرنمایی هاش
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      16 4
      ضررهایی که موسوی و جماعت غرب زده بهدایران و اسلام زدن خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      9 3
      اون رذل خودشیفته همه چیز هست جز "بنده خدا". ابن الشیطان بودن مگه شاخ و دم داره؟
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 0
      نامرد اونیکه انتخابات قانونی را تبدیل به آشوب کرد
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      الهی مثل میر حسین بشی و عاقبت به شر تا تمام شیاطین بوست بکنند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    امسال فردین قسمت کوچک این ماجرا بودند./// "امثال" جیگر. نه امسال!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 5
    دمش گرم آقای فرح بخش کاملاً در سته گفته این مدیران دگم الی ماشالله در این مملکت عین پشگل پیدا می شوند وجالب است تمام هم نمی شوند...!!!!!!!
  • جواد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 16
    بقولا مه فشاند نور و سگ عوعو کند فرحبخش و امثال ایشان عدد زیر صفر هم نیستند که بخواد عملکرد میرحسین زیر سوال ببرد
    • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 8
      درود بر شما جناب جواد
    • CA ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 2
      ماه شما میرحسین فتنه ست که توی ظلمات زندگی میکنید. هنوز پس از نزدیک به ۱۴سال نفهمیدی میرحسین موسوی راجع به تقلب در انتخابات دروغ گفت. میرحسین در انتخابات۸۸ درحالیکه شمارش آرا تمام نشده بود بدروغ خودش رو پیروز انتخابات اعلام کرد. نظر سنجیهای قبل از انتخابات همه حاکی از پیروزی احمدی‌نژاد بود . حتی آمریکا در ایران نظر‌ سنجی انجام داد و نتیجه آن بود که احمدی‌نژاد با 61% درصد پیروز نهایی ست. درصد واقعی احمدی‌نژاد 62.63% بود که صحت نظرسنجیهای آمریکا رو نشون میده. در نظر سنجیها معمولاً «Margin of Error»حاشیه خطا منفی و مثبت 3درصد هست که نظر سنجی آمریکا با 1.63%‌‌ حاشیه خطای زیر سه درصد داشت. بطور کلی موضوع خیانت میرحسین اونطور که باید گفتگو نشده و نقشه این فتنه گر علیه نظام که مطمئناً با همکاری دشمنان خارجی طراحی شده بود به دلائل مبهمی تاکنون فاش نشده اما آنچه که مسلم است در انتخابات ۸۸ کوچکترین تقلبی صورت نگرفت و در صحت تمام و کمال آراء شمارش شد. باید اصحاب فتنه جوابگو باشند که چرا میرحسین ۷-۸ماه کشور را به آشوب و ترور و هرج و مرج دشمن شادکن کشاند؟ در واقع بسیاری از تحریمها و دشمنیها علیه ایران بعد از انتخابات سال ۸۸ شروع شد. اغتشاشات این سه ماه گذشته با جنایات بیشتر با همان روش فتنه ۸۸ آغاز شد. آن سال به بهانه انتخابات و امسال مرگ مهسا امینی که یکی از خودشون بود.
  • FR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 3
    حرفهای بی ربطی ست … سینما بعد از انقلاب قرار و انقلاب فرهنگی نمیتونستم با امثال فردین و بیک ایمانوردی ادامه پیدا کنه. همه انقلاب ها در ابتدا یک افراط و تفریط هایی را تجربه میکنه قرار نبود بعد از چهل سال به دوران فیلمفارسی برگردیم ظاهرا آقای فرحبخش این را می‌خواد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 4
    از چی وحشت دارید از یک مرده ؟!
  • علوی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 1
    حسین آقا! مخاطب محترم ! شما مرد ! بیا ثابت کن میرحسین در آمریکا کدام دانشگاه رفت و مدرک ش چی بود ؟
  • علوی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 0
    حسین آقا! مخاطب محترم ! شما مرد ! بیا ثابت کن میرحسین در آمریکا کدام دانشگاه رفت و مدرک ش چی بود ؟بیا ثابت کن زهرا رهنورد چرا از کاظمی رسید به رهنورد ؟! بیا ثابت کن برادر رهنورد شاپور یهودی بودنش علنی نشد! بیا ثابت کن رهنورد کاظمی با خواهر مشاور کروبی در کانون پرورش فکری کودکان و انتخاب دختر شایسته سال نبودند ! بیا ثابت کن در اوج جنگ باند فرح دیبا به وسیله رهنورد و موسوی در کار جنگ گم کاری نکردن و جواب شهدا از جهت کم کاری امکانات و قطعنامه رو بده!بیا ثابت کن چرا رهبر روشنفکر ما در نماز جمعه ناچار مخالفت شون رو با موسوی علنی کردن ! بیا ثابت کن که چی شد از اون همه آیات عظام چپی و راستی که بعد معلوم شد همفکر هم هستند و تجمل گرا شدند اما امام اقدام به انتخاب آقا برای رهبری نمود /بیا اظهارات دکتر مکری اولین سفیر ایران در شوروی بابت فراماسونر بودن موسوی و بازداشت ناجوانمردانه اش توضیح بده! بیا ثابت کن امسال اولین آتش فتنه را موسوی طی نامه ای روشن نکرد ؟!
  • فرید امینی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    به به عالی بود، درود به شرف این فرحبخش عزیز و باغیرت - بسیار بسیار عالی بود.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    البته سینمای ایران مخصوصافردین و...آبروی سینمای ایران رابردند!جزصحنه های مستهجن وبزن بزن وکاباره و...چه ایده ای داشتند؟
  • نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    سلبریتی های تشنه ویزای آمریکا و کانادا با خط دهی به اغتشاشگران باعث شدند تا این افراد خشونت را در جامعه به اوج خود برسانند. اوج بی شرفی و پست فطرتی آنها جایی بود که لباس زیر یک زن را بی شرمانه بالای سر خود چرخاندند. اقداماتی که در هیچ جای دیگری در دنیا مشاهده نمی شود. قوه قضائیه باید بدون در نظر گرفتن رافت اسلامی همه این افراد و حامیان آنها را مجازات نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس