کد خبر 1446655
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
بارزانی: اقلیم کردستان در معرض خطر جدی است

نیچروان بارزانی در سخنانی گفت که اقلیم کردستان عراق در معرض خطرات و تهدیدات جدی قرار دارد و احزاب کرد باید متحد شوند.

به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز (شنبه) در سخنانی احزاب کُرد را به کنار گذاشتن اختلافات و همبستگی دعوت کرد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، او در مراسم استقبال از پیکر یکی از فرماندهان پیشمرگه به نام «آکام عمر» گفت که اقلیم کردستان با خطرات و تهدیدات جدی مواجه است و همه گروهها به خصوص دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی باید برای حل مشکلات، در یک صف واحد بایستند.

بارزانی همچنین به مناسبت روز «پرچم کردستان» در یک پیام ویدئویی گفت: «پرچم کردستان همواره ایستاده باقی خواهد ماند و هرگز این پرچم نخواهد شکست».

تأکید بارزانی بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات و هشدار در خصوص خطرات جدی که متوجه اقلیم کردستان است، پس از آن صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته اختلافات میان دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی بر سر چگونگی مدیریت اقلیم کردستان تشدید شده و زمزمه‌ها از احتمال جدایی سلیمانیه از اقلیم حکایت داشتند؛ تا جایی که سخنگوی اتحاد میهنی کردستان اعلام کرد که این حزب جلسات هیأت وزیران در اربیل را تحریم کرده است.

در این راستا «غیاث السورچی» از رهبران اتحاد میهنی کردستان امروز به وبگاه المعلومه گفت که حزب دموکرات قصد دارد هیأتی را برای حل اختلافات به سلیمانیه اعزام کند. او گفت که اتحاد میهنی آماده مذاکره و گفت‌وگو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    17 2
    تمام فتنه ها زیر سر این اقلیم هست،بهترین راه اینه که ایران و ترکیه این بخش از خاک عراق رو بین خودشون تقسیم کنند و تمام.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    14 0
    به جهنم. نابود بشه این اقلیم شیطانی
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    10 0
    بدبخت به کوردها که شما صهیونیستها رهبر آنها شده اید.
  • علی افصحی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    5 0
    این خاندان فاسد حاکم بر اقلیم فساد و تباهی کردستان چه بخواهد چه نخواهد امروز نه، فردا نابودند چرا که از ابتدای پاگیری خاندان بارزانی روی پایه خیانت و همراهی بارژیم صهیونیستی هویت یافته و با بی آبرویی در خدمت رژیم اشغالگر درآمده و اقلیم را لانه فساد نموده و پایگاهی برای توطئه گروهک های جنایت کار تجزیه طلب و ضد انقلاب علیه ایران اسلامی کرده است. احزاب کرد اقلیم آن قدر فاسد و جنایت پیشه اند که هرگز به اتحاد نخواهند رسید و کردستان را هم به ویرانه تبدیل خواهند کرد.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 0
    خیلی هم عالی، ان شاء الله بزودی اون اقلیم رو سر همتون خراب بشه!!!!
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 2
    این دوتا رو بندازین تو جون هم تا قدرت نگیرن و ایران دستش بگیره اونجا رو
  • DE ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    خیانتی که خاندان کثیف بارزانی به کشور عراق کرده اند هیچکس نکرده . حتی آمریکا که به عراق حمله کرد عراق را تکه تکه نکرد و قسمتی،از،آن را جدا نکرد ولی مسعود بارزانی عملا تا جدا کردن خاک کردستان عراق از،آن کشور پیش،رفت و البته که موفق نشد و هرگز سایرین هم موفق نخواهند شد . بارزانی ها می توانند در خیال خود برای آن تکه از خاک عراق نخست وزیر و رئیس جمهور یا شاه تعیین کنند و پرچم نیز درست کنند . ولی هرگز آن قسمت از خاک عراق از آن کشور جدا نخواهد شد . تشکیل حکومت در آن قسمت توسط،برخی مانند همان خاله بازی کودکان است ووخیالی بیش،نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس