واکنش وزیر کشور اردن به کشته شدن مقام امنیتی در جریان اعتراضات

وزیر کشور اردن در واکنش به کشته شدن معاون رئیس پلس شهر معان در جریان اعتراضات این کشور، برای عاملان آن خط و نشان کشید.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، مازن الفرایه وزیر کشور اردن به کشته شدن مقام امنیتی مهم در جریان تحولات این کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد: قتل عبدالرزاق الدلابیح بدون مجازات نخواهد ماند.

وی افزود: طی روزهای گذشته شاهد حمله به مراکز دولتی و اقدامات خشونت بار بودیم. ما تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا درخواهیم آورد و نیروهای امنیتی را در مناطق آشوب زده تقویت خواهیم کرد.

وزیر کشور اردن تاکید کرد: جنایت قتل معاون رئیس پلیس شهر معان بدون مجازات نمی ماند. از شهروندان می خواهم که بین اعتراضات مسالمت آمیز و اقدامات خشونت آمیز تفاوت قائل شوند.

وی گفت: دولت از روز اول به خواسته های رانندگانی که دست به تحصن زده اند، گوش کرده است. به احدی اجازه تعدی به امنیت کشور نخواهیم داد. برگزاری اعتراض مسالمت آمیز مجاز است به شرط اینکه به خشونت کشیده نشود. از این پس اجازه تعدی به کامیون های حامل کالا داده نخواهد شد.

وزیر کشور اردن تاکید کرد: اقدامات ما فقط علیه کسانی است که به خشونت روی می آورند و آسیب وارد می کنند.

لازم به ذکر است که اداره امنیت عمومی اردن از کشته شدن عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح، معاون مدیر پلیس معان در جنوب اردن بر اثر اصابت گلوله در پی اعتراضات فزاینده در اردن در مخالفت با افزایش قیمت سوخت خبر داد.

در بیانیه اداره امنیت عمومی اردن آمده است که این افسر بلندپایه بر اثر اصابت گلوله به سر در حین مقابله با شورش گروهی از قانون شکنان در منطقه الحسینیه در استان معان کشته شد.

لازم به ذکر است که اردن مدتی است اعتراضات گسترده را در چند استان در مخالفت با افزایش قیمت سوخت شاهد است. کامیون‌داران اردنی نیز از ۵ دسامبر دست به اعتصابات گسترده زده اند.

این در حالی است که در پی اعتصاب گسترده کامیون‌داران در اردن ایالات متحده امریکا سفر کارمندان خود به ۴ استان اردن را ممنوع اعلام کرد.

سفارت امریکا در اردن با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که سفر کارمندان امریکایی به استان‌های الکرک، الطفیله، معان و عقبه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    کار خود امریکاست حتما اردن حرفی را سرپیچی کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس