کد خبر 1446240
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
پ ک ک

سازمان اطلاعات ملی ترکیه از کشته شدن دو عضو ارشد حزب کارگران کردستان در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) عثمان موتلو عضو فعال و از رهبران پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) که حملات خمپاره‌ای علیه نیروهای امنیتی ترکیه را سازماندهی می‌کرد و نیز سونگل تارینجی افسر به اصطلاح تبلیغاتی پ.ک.ک در شمال سوریه و عراق را کشت.

به نقل از آناتولی، طبق اعلام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ترکیه، سونگل تارینجی تروریست با نام مستعار "رزا" که در سال ۲۰۱۰ میلادی نقش‌های مختلفی را در فعالیت‌های شهری سازمان تروریستی پ ک ک بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۳ میلادی به کادر عملیاتی مناطق روستایی و کوهستان این سازمان در دیاربکر پیوست، درنتیجه عملیات اطلاعاتی میت کشته شد..

سونگل تارینجی که در حملات علیه عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در سوریه شرکت کرده بود و به تروریست‌ها در منطقه گارا در آکادمی‌های موسوم به "آپولو" به نیروهای پ ک ک آموزش‌های مسلحانه و ایدئولوژیک می‌داد، در عملیات میت به همراه دو تن از محافظانش در شمال عراق کشته شدند.

عثمان موتلو، با نام مستعار دلخواز آگیر، یکی از اعضای پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق که حملات خمپاره‌ای را علیه نیروهای امنیتی ترکیه درخط مرزی ماردین ترکیه با سوریه سازماندهی می‌کرد و مسئولیت حمل و نقل مواد منفجره و بمب و سلاح را برعهده داشت و به فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌داد، در خودرو حامل مواد منفجره با حملات میت در بخش آموده سوریه کشته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    1 0
    ما هم باور کردیم! این ترکیه نوعثمانی و صهیونیست هست که هر روز کشته میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس